Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.
Amerikai menyasszonya van az unokatestveremnek. Ez naluk tenyleg normalis lenne?
Pont Amerikában vagyok éppen au pair és tényleg a szöges ellentéte minden annak, ami otthon tapasztalható. Egy elég jómódú családnál vagyok, de itt ez nem annyira kirívó, mert inkább ez az átlag. Szép, nagy ház, több autó, nyaraló, pazarlás, mindenből a drágább organic meg bio cuccokat veszik, stb. Nem ám nézegetni az árakat, hogy akkor most melyik az olcsóbb. Az amerikaiak szeretik a minőséget.
A szolgáltatási vonalon is teljesen megértem, hogy ezt várja el a menyasszony, hiszen Amerikában ehhez szokott hozzá. Itt tényleg mindent a vevőért elv van és szinte még a csillagokat is lehoznák, ha azt kérnéd. A boltban folyamat mosolyognak, egyből mennek oda hozzád, hogy miben segíthetnek, érdeklődnek, jó-e a méret, szükség van másikra, a pénztárnál megkérdezik, hogy elégedett voltál-e. Teljesen más, mint otthon. Magyarországon tényleg sokszor olyan érzése van a vevőnek, hogy: bocs, hogy vásároltam valamit és mindez az eladók/szolgáltatók hozzáállása miatt.
Az itthoni szolgáltatók hozzászoktak, hogy azt mondanak, amit akarnak, a vevő elfogadja és kussol. Plusz nálunk az emberek mindent lenyelnek, ha száz forinttal olcsóbban kapnak meg valamit. Nagyon kevesen vannak olyanok, akiknek a minőség számít, nem pedig az ár.
A szolgáltatónak pedig ez kényelmes. Igaz, kisebb a haszna is, de legalább nem kell kilépnie a komfortzónájából.
Saját példa: azt olvastam a posta weboldalán, hogy be lehet fizetni a csekkeket kártyával, kártyás fizetés keretében. Na szuper, bementem. Kérdeztem az ablaknál, hogy ugye akkor ez így stimmel, mert hitelkártyám van és azzal nagyon nem mindegy, hogy kpfelvét vagy vásárlás. Erre közölte, hogy ezt nekem kell tudnom, ő nem tudhatja. De gondoljam át, mert ha ő eltépi a csekket és mégse tudom kifizetni, akkor onnantól már sehogy nem tudom befizetni. Hiába kértem, hogy akkor nézzen már utána, ő kötötte az ebet a karóhoz, hogy ezt az ügyfélnek kell tudnia, nem neki és egyáltalán hogy gondolom, hogy ilyet kérdezek tőle. Ő csak egy dologban biztos, hitelkártyát tuti nem fogad el a posta.
Végül otthagytam. Majd a tőle öt méterre álló automatánál befizettem a csekkeket. Hitelkártyával.
Normális cégnél az ilyen ügyintézőt úgy rúgnák ki, mint a huzat. Nálunk meg ez a normális.
De őszintén: szerinted is, tényleg ez lenne a normális?
(Kis kiegészítés: szerencsére a külföldi cégeknél egyre jellemzőbb az ügyfélközpontú hozzáállás. A magyaroknak még van mit tanulnia tőlük.)
Nem olvastam végig az összes választ, DE egyrészt igen az lenne normális amit a menyasszony (ill. az ifjú pár elvár), hisz ők fizetnek. Másrészt kinn teljesen más egy esküvői hozzáállás. Alapban minden sokkal többe kerül, mint itt, pl egy menyasszonyi ruha kölcsönzése is elég borsós (pl egy jobb szalonban milliós tétel) és az összes többi hozzávaló is. Nálunk alap az esküvőszervező, aki az ő kívánságaikat teljesíti (hiszen ezért bérelik fel). Idereptetni szintén olcsóbb az ottaniakat, pl nekünk egyik ismerősünk majdhogynem fillérekért vett oda-vissza jegyet csak mert sokat utazik az adott társasággal és jó előre lefoglalta.
Szóval én nem nagyzolásnak tartom, csak mivel eltérő a kultúra neked ez szembetűnő.
Igen, ez naluk normalis. A tobbiek leirtak a lenyeget, en is az USAban elek, csak megerositeni tudom amit irnak, es viccesnek talalom, hogy te ettol igy kiborulsz, de teljesen megertem.
A vasarlonak mindig igaza van mentalitas megy itt. Ha egy Metro meretu aruhaz egyik vegeben az alkalmazottat megkerdezem hogy hol van ez meg az, kepes velem atsetalni az epulet masik vegebe, hogy az ott dolgozo kollegat megkerje, hogy segitsen nekem megtalalni. Mondhatna azt is, hogy nem tudom, nincs, menj kerdezz mast. De nem, o torodik a vasarloval.
Ha barmi termekkel nem vagy megelegedve visszaviszed es visszaadjak a penzt. Probaltal mar visszavinni csemege uborkat a boltba, mert nem izlett az ize? Ugye hogy nem. Otthon kidobna a boltos mint macskat $zarni, ha beallitanal egy ilyen keressel. Mi, itt az USAban, nemcsak uveges uborkat, de mar majonezt is vittunk vissza, mert nekunk tul ecetes volt az ize. Nem kerdeztek mi baja van, csak visszaadtak a penzt.
Sot, mar ugy is adtak vissza penzt, hogy a termeket nem vittem vissza! Vettem csirkecombot, foztem egy ideje mikor rajottem, hgoy romlott a hus mert veszett budos (oke nem vagyok egy konyhatunder). Persze a kaja kuka. Visszamentem a boltba a blokkal es mondtam mi ujsag. Azonnal visszaadtak a penzt es rohantak megnezni a tobbi hust, hogy nem e jart le a cimke.
Az ilyen visszavivos dolgok, a segitek megkeresni, a csillagot is lehozom ha azt kered, ezek teljesen megszokott dolgok az USAban es ha a csaj itt nott fel akkor elvarja, hogy mashol is ezt kapja. Gondolom nagy kultursokk lehet neki Magyarorszag, de majd belejon ;)
Igen, ez ott teljesen normális.
Őszintén szólva én ezt nem nézem annyira negatív szemmel mint te. Ha én fizetek valamiért, akkor elvárom, hogy az megérje az árát. Ha sok pénzem van, nyilván egyre magasabb a léc...
És abban teljesen igaza van, hogy a külföldi szolgáltatók (legyen az a varrónő vagy a helyszín pl.) SOKKAL rugalmasabbak, mint a magyarok, kb. MINDENT meg lehet beszélni, és az elsődleges szempont a vevő igénye, és a minőségi szolgáltatás.
Amúgy Németországban élek, a férjemnek viszont vannak rokonai Amerikában, így személyes tapasztalatból is mondom.
Otthoni minimálbérből ez lehet, hogy neked kirívónak tűnik, de ha eleget keres az ember ez teljesen normális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!