Kezdőoldal » Felnőtt párkapcsolatok » Esküvő » Esküvö szervezés. Hogyan és...

Figyelem! A Felnőtt párkapcsolatok kategória kérdései kizárólag felnőtt látogatóinknak szólnak!
Amennyiben még nem vagy 18 éves, a böngésződ Vissza gombja segítségével hagyd el az oldalt.

Esküvö szervezés. Hogyan és minek álljak neki elöször?

Figyelt kérdés
Légyszives mondjátok meg hogyan kell nekiállni az esküvöszervezésnek?Elöször a vöfélyt kell és a zenekart lefoglalni és a helyszínt?Aztán???Gözöm nincs minek álljak neki...köszi a segítséget elöre is! :)
2011. aug. 3. 12:57
 1/10 napietus ***** válasza:
100%

először legyen meg az időpont (polg.m. hivatal, ha lesz egyházi, plébánián is be kell jelentkezni). aztán a meghívottak listája. ehhez igazodik a helyszín. a zenekart is érdemes jó előre lefoglalni, aztán a vőfély, ruha, koszorúslányok ruhája, díszítés, virágkötő, fodrász, sminkes.


ha lesz valami extra, pl. bérelt kocsi, hintó stb, azt is.


közben meg kell rendelni a meghívókat, ültetőkártyákat, és el kell készíteni az ültetési rendet. megtervezi a nap menetét, menüt, ilyesmit az étteremvezetővel és a vőféllyel együtt.


én így csináltam, sok boldogságot!

2011. aug. 3. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Először anyakönyv.vez, aztán templom, aztán étterem, aztán zenekar, vőfély stb.
2011. aug. 3. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
93%

most vagyok túl egy mindenki szerint csodásan egyedi saját szervezésű esküvőmön :)

45fős (baráti, családi) ha rám hallgatsz kis esküvő hangulatánál semmi nem tud többet produkálni (persze ez egyéni vélemény)

Én azt mondtam sz..rok a szokásokra hagyományokra , bevett helyszínekre olyan lesz amilyennek megálmodom :)

először:

írd össze kiket szeretnél majd meghívni kb.

így tudsz helyszínt keresni

majd a helyszín méretéhez tudod már mekkora zenekar kell

dekoráció mert ismered a helyszínt

anyakönyvvezetőhöz elmész papírjaitokkal

ha egyházi lesz akkor a plébánoshoz jelentkezni jegyesoktatásra

Ruha kiválasztása

jó fotóst jó áron nehéz találni

Meghívók (mi saját kezűleg csináltuk, palackpostát)(balcsi parti esküvő volt

Torták-cukrászda is ráér

Fővélyt felejtsd el!!!! pénzkidobás...hangulatromboló

Virágoshoz ráérsz szintén vége felé menni

hmmm...nem is tudom hirtelen, kérdés van valami ? konkrétabb,sok intézni való van, de közben jut eszedbe rengeteg apróság amit nem is hittél volna

2011. aug. 3. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Először az időpontot kell lefoglalni. Minden más utána. Tehát, időponttal a zsebedben kiválasztod és lefoglalod a neked szimpatikus helyszínt (persze a kb vendég létszám tudatában), majd a zenekart (érdemes minél korábban kezdeni, mert ha vki nagyon jó, az kapós, főleg esküvőszezonban). Aztán jöhet a fotós, videós, vőfély. Ha szeretnél esküvőszervezőt is, akkor őt is az elején kellene lefoglalni.

Ha van több messziről érkező vendég, akkor szállást is kell keresni a helyszín közelében - nem túl jó, ha 3/4 vendégsereg éjfél után hazamegy szállás hiányában. Nálunk mi fizettük a szállásokat, de voltam olyan esküvőn is, ahol a vendégek saját maguk állták a szállás ktg-t.

Ha az időpontos dolgok megvannak, akkor a többi már "ráér". Nem sorrendben:

- meghívó kiválasztása, megrendelése és vendégekhez eljuttatása min. 1 hónappal esküvő előtt

- ruhák kiválasztása/bérlése/varratása/vétele

- koszorúslányok felkérése, ruhakérdés tisztázása

- dekoráció eldöntése (van ahol az étterem díszít, ha kéred), alapanyagok beszerzése

- virágok megrendelése, kiválasztása (menyasszonyi csokor, vőlegény kitűző, egyéb kitűzők, szülőköszöntő csokrok, autódísz, dekorációhoz való virágok)

- étteremmel menü megbeszélése, mit lehet vinni és mit nem (pl aprósüti, torta, röviditalok, stb), jelezni, ha van vegetáriánus, vagy vmire érzékeny vendég, neki külön menüt kérni, etetőszéket igényelni, ha lesz kisbaba is

- ha lehet bevinni, akkor sütik megrendelése, italok megvétele, torta megrendelése

- ülésrend megtervezése (amennyiben viszonylag nagy esküvő lesz, készülj fel, hogy sokat kell sakkozni rajta...)

huh, most hirtelen ennyi...

2011. aug. 3. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:

Nagyon nagyon köszönöm!!!Most már tudom mi az eleje és a vége!:-)

A 3.válaszoló hölgytöl kérdezem hogy miért nem tanácsolod a vöfélyt?Mondjuk én sem rajongok értük...Érdekelne a véleményed!És persze másoké is!!!

2011. aug. 3. 13:25
 6/10 anonim ***** válasza:
100%
Nekem sem tetszenek a vőfélyek, mert ugyanazt a szöveget mondják mindig. Már voltam pár esküvőn. (Tisztelet a kivételnek, de én még nem találkoztam kivétellel.) Helyette fel lehet kérni egy családtagot, aki mindig szól, hogy most ez vagy az jön. Sokkal jobb hangulatot ad, mint egy idegen.
2011. aug. 3. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

Azért mert mostmár elég sok esküvőn megfordulok, mind nagy létszámúak, és mivel SZokááás mindneki hajtja a vőfélyt, mert annak lennie kell...

Hát nem tudom,,,szerintem nagyon nagyon zavaró és hangulatromboló amit csinál. Táncol a nép, pont megjön a hangulat, és tuti akkor jön a zenekar leintése: és az idióta poéntalan játékaik. mi a gólya telefonszáma,találóskérdések és társaik... amiken páran kényszeredetten vigyorognak, a többiek ásítozva lesik óráikat. aztán megint zene, jajj de jó hangulat és ismét leintés. tehát ez valami utánozhatatlanul szörnyű és időrabló.

Ráasásul ma már, 80 ezertől kezdődek, így költségkímélő is ha elmarad. a kaják béna verses felkonferálások nélkül is lehetnek finomak, úgy hogy mindneki felismeri őket. és a menet is halad szó nélkül a maga útján..

Nem ? szerinted?így mi a véleményed?

2011. aug. 3. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
100%
én is most kezdem szervezni. Mi szeptemberben foglaljuk le az időpontot. Mi azzal kezdünk, mert ahhoz igazítod a templomit, a helyszín foglalást, a zenekart, a vőfélyt, a fotóst, a meghívót, mindent. Aztán vendéglista, helyszín, fotós, vőfély, zenekar...
2011. aug. 3. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

4. vagyok. Vőfély kérdés - mifelénk a vőfély azt csinálja, amit a "megrendelő" kér. Ha nem kérsz a hülye játékokból, akkor nem lesznek hülye játékok. Ha utálod a pajzánnak szánt versikéket, akkor megmondod, hogy te nem szeretnél ilyet. Egyébként a jó vőfély mindig tudja, mikor minek van ideje. Nem fogja egy játék kedvéért leültetni a táncoló vendégeket, ellenben ügyesen kitöltheti a zenekari szüneteket.

Mi szülőbúcsúztatót kértünk tőle, a kaják között volt egy-egy pár perces vicces jelenet, egy játék tánc közben (én kérésemre - éneklős) és még egy kérdezz-felelek menyasszony tánc közben, hogy pihenhessünk.

Nem mellesleg, nagyon kellett, hogy "irányítson" - szülőfalumban volt a lakodalom, a vendégek ezenkívül 3 helyről érkeztek, kellett valaki, akire odafigyeltek, aki elmondta, mikor mi fog történni. Rokont nem szerettem volna ezzel megbízni, hadd szórakozzon. Meg igyon :)

Egyébként ha ettől a rigmusos, népies, néha valóban túlzóan pajzán vőfély-stílustól idegenkedtek, akkor válasszatok ceremóniamestert. Igazából a feladata ugyanaz, mint vőfélynek, csak nem versel és nem kell tojást görgetni a vőlegény nadrágjában. Irányít, odafigyel a részletekre, figyeli helyettetek az órát, az időpontokat.

Persze, ha a vendégsereg 90 %-a egy helyről való, akkor felesleges, mert a többség ismeri a hagyományos "menetrendet" - itt most elsősorban a hagyományos falusi, kisvárosi esküvőkre gondolok.

2011. aug. 3. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Vőfélytémához én is hozzászólnék! :) Én sem akartam azt a hagyományos, kiabálós vőfélyt, aki mindenféle megalázó idióta játékot csináltat. De azért jó ha van valaki, aki levezényli az egész lakodalmat, segít közben. Így mi felkértünk egy vőfélyt és mondtuk neki, hogy nem szeretnénk játékokat. Így is volt. Ő elmondta, hogy milyen lehetőségek vannak és hogy a tapasztalata alapján melyiket ajánlja (pl. hogy mikor és hogyan legyen a menyasszonytánc, a torta felvágása, a vendégek fogadása, hazamenetel, taxirendelés,stb.). Így nekünk tényleg csak azzal kellett foglalkozni, hogy jól érezzük magunkat és a vendégekkel foglalkozzunk. :) Volt aki kevesellte a szereplését, de nekünk pont így volt tökéletes! Szóval szerintem ezt meg lehet beszélni vele. Nálunk mondjuk a sorrend úgy alakult, hogy kinéztük a helyet előbb és utána foglaltunk időpontot, de párhuzamosan már érdeklődtünk a zenész, fotós iránt. Az ültetési rendet az esküvő előtti napon csináltuk, mert akkor is volt még változás... A legtöbb méreg az anyakönyvezetővel volt, mivel helyszíni esküvő volt és pénteken tartottuk, mindenki másképp mondta a dolgokat, menet közben változott az ár, stb. Szóval erről tudnék mesélni... A lényeg, hogy nagyon jól sült el a dolog, kb. 85-en voltunk a végén és mindenki nagyon-nagyon jól érezte magát!
2011. aug. 3. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!