Ha a Sátán sokat fejlődik, Ő lesz JóIsten?
8: még nem próbáltam az anyagot.
s igen, istenek. Nem jók meg nem is rosszak.
ha a germán verzió legyőzi a zsidó verziót akkor valóban sátán lesz a jóisten
(visszaáll a régi rend)
"Őseink forognak a sírjukban mikor "EGY" "Istenről" beszéltek. Az egyisten-baromságot kb 2000 éve találták ki a zsidók, erre mindenki úgy tesz mintha mindig csak 1 isten létezett volna... "
-őseink úgy mondták, hogy "ISTEN-ISTEN"
a zsidó monolatria egy erőszakos képlet
A magyarban végülis a jelentést a mássalhangzók hordozzák, és az megegyezik a 2 név esetében. A magánhangzók pedig kitöltik a keretet, árnyalják a jelentést.
S T N
Sátának nem kell fejlődnie hiszen ő mindent tud ,akár minden embert eltud hitetni csak a hívőt nem ,
Varázslás szemfényvesztés tévhit ,mi kell még .?
Paráznaság ,és mindenféle csoda tétel ufók és a legjobb ami nevetséges a számomra a spiritizmus
Ostoba kérdés. Sátán a "Jóisten".
ENKI - EA -a magyarok Öregistene, Jóistene, akiből az Ellenség gonosz ördögöt fabrikált! Ő Sátán, az emberiség igaz teremtője, DARA-MEH a csodaszarvas...
"Vajon ki nem hallott volna már egyet-mást Szaturnusz uralmáról, mikor földünkön a műveltség mennyei korszaka fénylett. Ha végigtekintünk a regetáron, mindjárt ő tűnik szemünkbe elsőnek. Vele kezdődik az emberi történelem. A legelső „istenkirály” igazságos uralmával kezdődött el minden. Emléke számos fejlett kultúrában fennmaradt. Így az orfikus kozmológia központjában is Auriton- Szaturnusz-Kronosz volt azon nevezetes hatalmasság, mely terminus alatt a „mérhetetlen időt”, az Aranykor fogalmát értették. Ő volt az a bizonyos őskezdet, úgymond maga az „Öreg isten”. Máshol a turáni regék Túr apója. A hindu hagyományok őskirálya: Jama. Az iráni Avesztában Jima ksaéta, mely névből állítólag a későbbi keletű Janusz eredt. Macrobiusz vallomása szerint ő volt a „legelső az istenek között”, akit kezdetben nem Janusznak, hanem úgymond Eanusz néven ismertek. (V.ö., Macrobius: Saturn)
Tudva levő ugyanis, hogy a szumér mitológia beállítása szerint a felső világ istenkarának Ea = Eanusz volt a legfelsőbb alakja. Számos mezopotámi agyagcilinderen úgy van ábrázolva, miként trónon ül és mindig
az „isteni hatalom” jelképe, királyi és istenségi jelvényként egy bikaszarvas föveget, avagy szarvakkal díszített koronát visel a fején. Jelenlétének különleges jelzőit a szarvas állatok képezik. Ezért igen fontos itt Lenormantnak azon megállapítása, miszerint Ea másik neve mul Gula, ez a név azonosítja az istenséget a Vízöntő jegy mellett lévő csillagképpel, amit ma Baknak hívunk, de a szumérok ugyanezt a zodiákus jegyet a szarvassal ábrázolták. Viszont ennek az Ea = Eanusznak - miként ismeretes -, ezen közismert nevein
kívül pl. még számos magasrendű rangjelzője, titulusa volt. Mindenekelőtt volt A-lulim, ezen kívül ott az ismertebb En-ki. Minket elsősorban az A-lulim névszó érdekel, ugyanis történetesen T. Jacobsen
ezt írja róla:
„Ez az A-lulim szó szarvat, szarvas agancsot jelent.”
Dr. Bobula Ida, egyik tanulmányában mindezt tovább viszi. Ahogy írja: „Enki-nek sok neve volt. Ezeknek egyike Darah-mah = Nagy szarvas. (...) De a Nagy szarvas név mellett En-ki még más nevet is viselt: Dargim-gim = a „Világosság atyja.” Azt már a tudósok is észre vették, hogy a szkíták apja: Héraklész által üldözött „kerinai” szarvas azaz „kerinitisz” elnevezése csak későbbi keletű, amely tévesen lett „kerinai”-nak értelmezve, mert hiszen a kerinitisz szó épp úgy, mint a vele rokon latin kornutus szó, szarvakkal bíró állatot jelölt. De hát ott van az olasz „cerva”¹ szó is, mely lényegében a szarvas szavunk származékának tekinthető.
Alapjában véve etimológiailag a „kronos” szó is feltűnően megegyezik az A-lulim-mal, mivel mindkettő szarvast, agancsost jelentett. Ebből adódott az a hiedelem, mely szerint Koronos-Kronos-Szaturnusz történeti emléke úgy hagyományozódott ránk, mint egy „fénylő szarvú istenség”, vagy „égi bika”, kinek „fénylő lénye” alkotja a Kozmosz állagát, magát a kozmikus eszenciát. Máshol az óiráni ősregék Verethragnyája, amely egy „kőszáli bak” képében szarvai közt hordja Ahura-Mazda mennyei glóriáját.
Ezen hagyományhoz hasonló bolgár változatokból kitűnik, hogy a csodaállat szarvai között, azaz a homloka fölött, a fölkelő napot hozza, szarvai hegyén valamint szőrén, azaz teste két oldalán is csillagok ragyognak,
de a magyar változatok szerint ezen csillagok, „gyújtatlan gyulladó” és „oltatlan elalvó” gyertyákat mondanak. A szarvas homlokán van a Hajnalcsillag, mely a többinél sokkal nagyobb,
szügyén pedig a Hold ezüstös korongját hordja. ..."
Forrás:
www.osservatorioletterario.net/appendice-fuggelek63-64.pdf
"...Ezért a hunok és magyarok neve KI-EN-GIR volt, mely „Isten gyermek”-et jelentett. Hasonló elképzeléssel a bolgárok is BE-EL-GAR-nak nevezték magukat, ami azt jelentette, hogy BA-AL gyermekei.
A HUN-GAR név isteni eredetét megtaláljuk az ékírásos táblákon, melyeken az is
áll, hogy HUN-GAR volt az első népe a földnek...."
Forrás:
Ajánlott olvasmány:
Bobula Ida - A nagy szarvas (angol cikk)
Hámori Frédi - Magyar mitológia, Isten és az ő segítői
Idézet Hámori Frédi fenti írásából:
"A teremtő isten
...A fő istent és teremtőt, a világ teremtőjét egyszerűen ISTEN -nek neveztük. Ma is használt
ez a szó a kurdok által is.
A legfontosabb titulusa ISTEN-nek még a TEREMtő, amely a TEREM szón alapul, TEREMteni.
Bizonyos finnugor törzsek szintén használják a TAREM kifejezést az ő főistenük nevére.
Amíg a nyelvészek még mindig vitatkoznak az eredeti és közös gyökérszó finnugor jelentésén, ez elég egyértelmű magyarul. Ez a név megtalálható mind a távol keleten TarimBasin nevében, Nyugat-Kínában, mind Indiában az Életfa nevében dravida nyelvű családok között. A sumér nyelvben a neve Darama, a tudás, a bölcsesség, a növények és vizek istenének
Enkinek az egyik titulusa. A középkorban ennek a pogány istennek a nevéből lett a DOROMO, illetve DRUMO, amiből ördögöt csinált a keresztény egyház..."
Idézet Bobula Ida: A magyar nép eredete c. művéből:
"...Érezték, hogy az ő saját jelképük a szarvas, a fenséges, szép, ártatlan állat, a nagy fény hordozója, a Napnak a barátja. Az istenség az istenek családjának apja volt, valamennyien jóakaratúak
az emberhez, – sumírul: ENKI-EA volt a neve, és DAR-MEH is, a NAGY SZARVAS.
Ez a szarvas motívum, amelyet erős vallási érzés és ősi hagyomány vesz körül, gondos tanulmányt érdemel.
Sumíriában ez teljesen bizonyított és világos volt. Nagyon nagy számban tér vissza a chatti kultúrában.
A szittya művészetnek a legkövetkezetesebben előforduló motívuma, – nem csoda. A szittyák legendás őse Targitaos, – "az isteni TAR sarja", amely már pontosan megfelel a sumír dar = szarvas szónak. A csodálatos szarvas, – csodaszarvas, aztán később megjelenik a magyar népművészetben, legendákban
is. Az első magyar herceg, akit követül küldtek Konstantinápolyba,amint a görögök feljegyezték, – Termach-os volt. Ennek a hangzása pedig nagyon hasonló a sumír DARMAH-hoz."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!