Sikerült már valakinek megvalósítania azt, amit a siker könyvekből tanulhatunk? (Brian Tracy, Kiyosaki, stb. )
Pont most olvasom a Brian Tracy, Célok című könyvét. Eddig sok mindenben magamra ismertem. A könyv elolvasásától és a tanultak megfogadásától komoly eredményeket várok.
Olvastam már és hanganyagot is hallgattam Brian Tracy-től, de eddig csak nagyon kis részét hasznosítottam belőle.
igen.
sokaknak.
Csak egy hibájuk van ezeknek a könyveknek.
A polcon állva nem működnek.
Vajon hogy tudnak aludni az ilyen írók és könyvkiadók, hogy így rászedik az embereket. Vagy a pénztől elfelejtik, megnyugszik a lelkiismeretük?
Bár nem ítélem el őket, igazuk van. Aki van olyan értelmi szinten, hogy megveszi ezeket, az meg is érdemli.
Köszönöm a válaszokat!
Én úgy látom, hogy inkább elméletre épülnek a tanítások, mint gyakorlatra. A gyakorlati tanácsok (befektetés, vállalkozás) Magyarországon alkalmazhatóak?
Ezek a könyvek nagyjából mind arról szólnak, amire a dolgokat végiggondolva magadtól is rájönnél.
Eredeti ötletekkel (vagyis ami nem mástól lopott), hozzáértéssel, türelemmel, saját vállalkozással, amelyben kemény munkával dolgozva (napi 16-18 óra), kapcsolatépítéssel elérhető a siker.
A siker soha nem jön könnyen. Nem jön csak attól, hogy erősen gondolunk rá. Az előbb felsoroltak kellenek hozzá.
Kedves kérdező!
Igen, de tegyük rendbe a dolgokat.
Nekünk „vásárlóknak” van egy csoportos túlélési ösztönünk, kialakulásának evolúciós okai vannak, gyakorlatilag arról van szó, hogy terméktapasztalatainkat megosztjuk másokkal.
Az akár jó vagy akár rossz.
Régen az őskorban a rejtélyes sárga gyümölccsel tettük meg. Ha tudjuk, hogy mérgező, megmenthettünk másokat, a törzsünket, más törzseket. Ha tudtuk hogy jó, akkor is megmenthettünk másokat főleg ínséges időben.
Ezért aztán tájékoztattunk másokat és mert bár kétségkívül hitelesebb, a gyümölcs mérgező voltát a saját halálunkkal igazolni, azért legyünk őszinték, kissé elnyomná bennünk a tájékoztatási vágyat. Ám ha még is lenne néhány hős aki a saját élete árán tájékoztat másokat, elég hamar meghalna, mielőtt még a génjeit tovább adná.
Hát ezért aztán ez a dolog úgy fejlődött hogy az a bizonyos vélemény a sárga gyümölcsről, akkor is hiteles, ha valaki csak ismeri a gyümölcs mérgező vagy tápláló tulajdonságait.
Így az információ szédítő tempóban repeszthet, ráadásul pozicináltan. Azaz ha te tudod hogy mérgező a sárga gyümölcs, akkor egyszerűen rögtön szólsz akkor amikor valaki megkóstolná.
Ebből az őskori csoportos túlélési ösztönből lett mára a vásárlói ajánlás, ahol mondjuk egy telefon a sárga gyümölcs ami klasszul néz ki. Igen ám, csak hogy a „kertésznek” a gyümölcsfa gondozójának érdeke, hogy megvegyék a gyümölcsét. Van aki mindent megtesz, hogy édes legyen a gyümölcs, van aki pedig mindenképpen azt mondja róla. Pedig a szép kívánatos érett gyümölcs rodhathad beül, lehet vízízű vagy éppen savanyú, miközben azt mondják finom édes.
Ezért mi vásárlók úgy védekezünk, hogy az információ terjesztésénél, maga az eladó a kis kertész, a fa tulajdonosa vagy az aki részesedést kap a gyümölcsből, nem kap hitelességet kezdetben.
Ezzel szemben a vásárlót senki nem kötelezheti arra hogy valóban pórul járjunk azzal a telefonnal, sajtreszelővel, fogkrémmel, azért hogy megvédjen tőle másokat.
Ezért az ajánlásoknak vannak íratlan tőrvényei. Ezek a tőrvények pedig egész klassz dologgá varázsolják azt a rendszert amelyben mi vásárlók tájékoztatjuk egymást.
Kivéve akkor amikor az internet korában ezt az ösztönt kihasználva, az emberek mindenféle gügyeséget terjesztenek tovább hitelesítés nélkül, miközben lassan már kezdünk nem hinni ebben a módszerben a segítségnyújásban a segítségkérésben és egymásban. A világ kezd szétszakadni átverőkre és átvertekre pedig az emberek jó része egyik táborba sem tartozik és nem is szeretne tartozni. Sajnos ma már ott tartunk, hogy egy segítségkérés hitelességét is ellenőriznünk kell.
Miért írtam mindezt ? Azért mert vannak dolgok amiknél hasznos az, hogy valaki úgy ajánl neked bármit, hogy nem kérdőjelezed meg a hitelességét csak mert nincs anyagi érdeke.
Ilyen a málnafagyi, a gumimatrac, a szeletelt kenyér meg sportcipő és sok minden más.
Csak az a gond, hogy amíg málnafagyi ajánlásban hiteles lehet egy 6 éves édes kicsi aranyos gyerkőc –sőt nincs nála hitelesebb a világon. Addig egy üzleti könyv esetében nem biztos, hogy így van.
Most az egy dolog, hogy az Ezoterika témakörében szerettél volna információt megtudni a világ elsőszámú üzleti tanácsadójáról és semmi köze hozzá. Ez nem valami hókuszpókusz.
Még az is egy dolog, hogy aki szkeptikus az ezoterikus dolgokra, minden ezoterikus dologra már nyomja is rá a na persze bélyegzőt.
Én is nagyjából realista vagyok és ezek annyira valódi módszerek és elvek és tudás, mint az, hogy hogyan kell egy ház alapjait elkészíteni vagy éppen hány lapát cement kell a malterba.
Aztán tűnhet neked elméletinek, amit a kőműves mond, hogy hogyan húzd fel a faladat, csak hát ha ebből kihagyod a cementet, tüstént gyakorlati lesz hogy összedől az egész.
A való életben nem szeretnéd, a szakács tanácsait követni aki még soha nem húzott falat, hogy hogyan falazz és az ebéded elkészítésénél sem a kőművesre hagyatkozol, ha még egy rántottát se sütött soha.
Sőt nem lenne túl jó, ha úgy főznél meg egy töltött káposztát, hogy megvárod, hogy otthon összegyűljön véletlenszerűen az összes hozzávaló, majd ezeket csak úgy összekevered. Szakácskönyvet nem használva, mert hát, azt csak úgy is azért írta valaki, hogy pénzt keressen vele.
Gondold végig, hogy jő ötlet az, hogy egy üzleti könyv, önfejlesztő könyv beszerzéséhez, te esetleg egy málna fagyi szakértőtől kérsz tanácsot ?
Tudod az több mint ijesztő, hogy egy olyan emberre rá lehet nyomni a csaló bélyegzőt, akinek a módszereit világszerte 400 000 vállalat használja, akinek a világ első 500 sikeres vállalata közül nem csak néhány az ügyfele, olyan szereplőkkel mint az Apple vagy a Coca cola. Azt pedig tudnod kell, hogy ezek a cégek nem 2400 forintos könyveket vásárolnak Brian Tracytől, hanem ugyanazt az anyagot nagyon sokjegyű és dollárban értendő összeggel honorálják neki.
Szóval üzleti életben, üzleti döntéseknél és sajnos ma már a segítségnyújtásnál, nem árt a hitelesség, hogy a málnafagyi szakértőknek a málnafagyi ajánlásban vegyük hasznát megköszönve a segítségüket. A hoaxokon jót röhögjünk és ne terjesszük és komoly üzleti anyagoknak és trénereknek fel tudjuk ismerni a hitelességét. Vagy tanuljuk meg felismerni azt, aki hitelesen ajánlhat ilyesmit.
Gyakorlati tanácsokat szeretnél, miközben ha kinyitom bármelyik Brian Tracy könyvem bárhol, számomra elég gyakorlati.
A legtöbbször még tényleg valós példákon is bemutatja, pontosan mi hogy miért működött, nekem is azért gyakorlati mert kipróbáltam és működött van gyakorlati tapasztalatom.
Amikor a kezedbe veszel egy Brian Tracy könyvet a tárgyalásról és túl vagy már 100-200 üzleti tárgyaláson, akkor egyszerűen tudod, hogy azok a módszerek működnek.
Tudod egyszer egy 80 éves bácsi, megkért hogy segítsünk neki felásni a kertjét, segítsünk beásni a trágyát, azt hittem majd a bácsi el fog ámulni, én ámultam el. Még az ilyen egyszerű dolgoknak is van stratégiája és módszere. Egy cég vezetésének, a célok elérésének, egy üzleti tárgyalásnak, vagy az értékesítésnek ne lenne ?
Gondold végig, hogy ha te belenézel egy könyvbe, arról amihez értesz és felismersz módszereket stratégiákat, akkor el tudod dönteni, hogy az a könyv hasznos vagy sem.
Ha neked ezek után bárki azt tanácsolja, hogy a könyv írója ebből él, a könyv nem ér semmit, te elhiszed ? Vagy éppen azt, hogy aki ezt tanácsolja, ért hozzá ?
Nem egy nem két sikeres cégvezető polcain ott vannak Brian Tracy könyvei.
Most pedig nagyon komolyan írom. Ha valaki abban hisz, hogy a dolgok csak úgy történnek, hogy semmiféle beleszólásunk nincs a dolgok alakulásába vagy éppen azt hogy a TV-t nézve majd bevarázsoljuk. Ha abban, hogy az életünkre bárki hatással lehet csak saját magunk nem és nem hiszi hogy a saját életére hatással lehet, azt nagyon szépen megkérném, ne legyen mások életére hatással. A citrom ízű banántól klassz dolog megmenteni másokat, kivéve ha valaki citromízű banánt keres. De nagyon szépen megkérnék mindenkit, hogy akkor fitymáljon le egy Brian Tracyt, ha a saját életében kipróbálta és nem működtek a módszerei vagy akkor, ha teljesen más módszerekkel ért el sikereket.
Szóval bárki nyugodtan azt hiheti, hogy a saját élete fele nem lehet hatalma, de akkor tényleg megkérném, ne akarjon ezzel hatni másokra.
Köszönöm szépen!
Szeretem mindig összefoglalni a hosszú válaszaim:
Az üzleti életben vagy az életed szervezésénél, sajnos nem működik az a hitelesítési rendszer amit termék vásárlásnál alkalmazol. Mert a vásárlói ajánló már attól hiteles, ha nincs anyagi érdeke és csak halott valakiről, aki jól-rosszul járt.
Az üzleti életben teljesen másként kell ellenőrizned az információ hitelességét.
Gizi néni és Pista bácsi azt mondja, átverés, meg agymosás, de közben meg az Apple és sok más cég súlyos csillókat kiszurkol neki és nyilván nem azért hogy ne alkalmazza a tanácsait.
Oda szeretnél eljutni mint Gizi néni vagy Pista bácsi ? Vagy inkább másra hallgatsz, ha üzletről van szó.
Egyébként egy Brian Tracy könyv ára és értéke valóban nincs összhangban egymással, csak nem éppen úgy ahogy a többség gondolja.
A végére pedig egy jó tanács, tanuld meg felismerni, hogy üzleti ügyben kitől tudsz hitelesen tanácsot kapni.
Üdvözlettel :
Szabó Pistike 7.c. osztályos tanuló – Címzetes GYK professzor és feketeöves málna fagyi szakértő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!