Szerintetek ilyesztő, hogy a médián stb keresztül manipulálják az emberek gondolatait?
Úgy értem, kérdező, hogy egy tévéműsorral nem lehet az embereket semmire rávenni, és az agyukat sem rombolják a műsorok(legfeljebb átvitt értelemben). Azzal, hogy mutatnak neked pár mozgóképet, még nem tudnak hatást tenni az agyadra, tudat alatt, legalábbis olyat, ami a világnézetedben vagy az életedben jelentős lenne. Nem tudnak rávenni, hogy segíts egy új hatalomnak, hogy legyél zombi, stb. Ahogy hipnotizálni sem lehet, pár képpel. Igazából minden hipnózis önhipnózis, ugyanis a hipnózisba magunkat "visszük le", és ugyanúgy magunkat szedjük ki ebből az állapotból. Aki nem akar hipnotizált lenni, nem is lesz az. Aki nem akar valamit megtenni hipnózis alatt, akkor nem is fogja. Ezek csak a populáris pszichológia agyszüleményei. Nyugodj meg, ha megnézed a való világot(amit egyébként nem ajánlok- minnél többen nézik, annál biztosabb lesz egy következő széria), nem leszel a tévések rabszolgája. Az ember pszichéje úgy van felébredve, hogy amit nem akar megtenni, azt nem is teszi meg(kivéve persze a reflexeket, azok a túlélés szempontjából elengedhetetlenek).
névte2en
"Az ember pszichéje úgy van felébredve, hogy amit nem akar megtenni, azt nem is teszi meg(kivéve persze a reflexeket, azok a túlélés szempontjából elengedhetetlenek).
névte2en"
Lehet, hogy ilyen mércét állítasz magad felé, de, ha így lenne, akkor semmilyen reklám nem működne.
Az egész média pénze a reklámokból jön, nem gondolod? És ott igenis a legbrutálisabb agymosás megy a legnagyobb sikerrel...
Nem tudni milyen manipulációra gondol a kérdező. A kommenteket olvasva is oszlanak a vélemények.
A reklámokkal, és a híradóval, több manipuláció is elképzelhető. A filmipar manipulációja is abból áll, hogy a tömegek érdeklődését keltik az idegenek számtalan történeteivel. Természetesen ez csak is a nagyobb haszon reményében. A híradó politikája az már más tészta. Ha a parlament drasztikus változtatásra készül, a médián keresztül lefoglalják a polgárok figyelmét pl: vörös iszap katasztrófa. Mert ugye azt lehet gondolni, hogy az sem volt véletlen. Aztán az évente újuló árvizek. Nem véletlen, hogy egy társadalomban mindíg történik valami. De hisz az egyre szaporodó diplomának meg kell élni valamiből!
>vörös iszap katasztrófa
>az sem volt véletlen
>Aztán az évente újuló árvizek
Ja, a HAARP volt, ugye? :D
A 'felébredve' helyett 'felépítvét' akartam írni, bocsánat.
A reklámok nem valami agymosás, hanem pont az agy érzékelésére, reakcióira épít. A viselkedés-gazdaságtan is erre épít. Ez viszont nem hipnotizálja az embert, csak manipulálja, így vélgülis megy a manipuláció, csak másképp, ahogy azt sokan gondolják. Sőt, az egész teljesen természetes, és kijátszható. Például az áruházakat úgy tervezik, hogy az egész egy labirintusként funkcionál. Így a kelleténél több időt töltesz el, és emiatt jobban kiéhezel, jobban megkívánsz egy-egy tárgyat, és a többi, szintén különböző agyi funkciók miatt. Ezt könnyen meg lehet kerülni a tudatos vásárlással. Kell hozzá egy kevés idő, viszont az ember pénztárcája jelentősen vastagabb marad tőle. Tovább információkért mindenkinek ajánlom Dan Ariely könyvét.
Kérdező, én eléggé nagy Marvel-rajongó vagyok, és a Vasember összes részét is láttam. A Black Sabbathot továbbra sem tartom jó zenekarnak(sőt, ismerni sem ismerem nagyon). Viszont amit felvetettél, nem rejtélyes dolog, szponzorálásnak hívják. Szerinted például rengeteg filmben miért mutatják a márkákat? Miért emlegetik több cég nevét? Hogy ezzel a filmnézőnek egyfajta "ismerősévé" tegye az adott szponzort, és így az jobb előítélettel áll hozzá az adott dologhoz. De ez is természetes agyi funkció, bár ezt nehezebb kijátszani. De mindenkinek van saját módszere, én például meg szoktam próbálani "kiegyenlíteni" magamban az előítéleteket, egy új hely megválasztásánál, például azzal, hogy az előítéleteimmel ellenkező véleményeket olvasok. Nem mindig válik be, de kezdetnek jó.
15-ös, a HAÁRP őte meg a Pól Valkert is, mi? Nem értem ezt az egészet. Ezt most irigységből csinálják az emberek, vagy a saját önbizalmukat próbálják ezekkel a tévképzetekkel erősíteni?
névte2en
Amikor a reklámokra utaltam, szerintem a kérdésre reagáltam (Szerintetek ijesztő, hogy a médián stb keresztül manipulálják az emberek gondolatait?)
Elvégre, ahhoz, hogy pl. megvegyél valamit, amire amúgy nincs szükséged, azt a reklámok útján érik el egyértelműen gondolataid manipulálása által. Az csak metodikai különbség amit említettél, a lényegen nem változtat.
Na most, ha politikai, gazdasági vagy akármilyen más dologban ferdítenek, befolyásolnak vagy kimondottan hazudnak, az mondjuk nem teljesen olyan mint a reklám, de nagyon nagyon közel van hozzá.
És nehogy már olyan naívak legyünk, hogy feltételezzük, hogy ez nincs maximálisan kihasználva. Persze, hogy lehet védekezni ellene, de az alap szituációt nem változtatja meg.
Ne mond nekem, hogy a média független a gazdasági és politikai erőktől, ennyire nem lehetsz naív.
Azért, mert esetleg elhiszem hogy az M1-esen milyen baleset volt és, hogy estére esők jönnek, az nem tesz annyira elfogulttá, hogy pl. a Bora-Bora barlang CNN sztorit is elhiggyem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!