Lehetséges egy virtuális világot létrehozni?
Olyan komplexet, mint a mi világunk? Nem. Az egy fontos dolog, hogy a számítógép világa nem lehet végtelen. Nagyon durva számítási kapacitásra lenne szükség. Azt lehetetlen megoldani, hogy egy óriási világot egyszerre lehessen szimulálni, mert ahhoz óriási számítási kapacitás és rengeteg memória kellene. Ha csak a Földnél maradunk és a kis bolygónkat szeretnénk szimulálni, akkor is annyi számítási kapacitás és memória kéne, hogy lehetetlen lenne megoldani. Emellett az agy működését se ismertük ki teljesen. Na, most próbáljunk olyat szimulálni, aminek a pontos működéséről nem is tudunk. Ahhoz, hogy az összes élőlényt, a Föld kialakult domborzatát, mindenét szimuláljuk lehetetlenül sok memória, számítási kapacitás és tudás kell, emellett sok idő, amíg a programozók képesek mindezt megcsinálni, ami ismét végtelenül sok idő. A jelenlegi helyzetben nem, a jövőben pedig elméletileg nagyon nehezen, de talán igen, gyakorlatilag pedig nem.
Szóval nem. Képzeld el, hogy a mostani legkomplexebb és legvalósághűbb grafikájú videojátékok rengeteg idő alatt készülnek el, pedig egy nagy csapat készíti őket, nagyon gyenge az AI, a grafika is távol áll attól, hogy 100%-ig valósághű legyen, a modellek pontatlan collision-nel rendelkeznek, a játékos mozgása is korlátozott és nincs nagy terület, ahova mehet és nagyon kis terület van egyszerre betöltve, általában egy előre megírt rövid történetről van szó, az animációk se túl változatosak és néha furcsák. Innen nagyon messze van egy reális szimulációja a Földnek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!