Egy pincérnek mekkora szerepe van a vendéglátóegység megítélésében?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nagyon sok! Gondolj bele, a mosogatótól a tulajig a vendég a személyzetből csak vele találkozik. Lehet bármilyen jó az étel, szép a hely, ha a kiszolgálás nem megfelelő akkor kapufa, nem megy vissza oda az ember és másokat is eltanácsol onnét.
Ugyanakkor a figyelmes, udvarias kiszolgálás kompenzál némi egyéb, kisebb hiányosságokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Sok. Ha jo a kiszolgalo szemelyzet, korrektek es udvariasak a pincerek, akkor szivesebben jar vissza az ember.
Ha mufurcok, figyelmetlenek, pofakat vagnak stb. akkor hiaba a jo arak es/vagy a jo etelek/italok lehetoseg szerint mashova megy legkozelebb az ember vagy ritkabban jar oda, mint megtehetne.
Ez alol azok a telepulesek kivetelek, ahol van egy etterem. Ott karmilyen gaz a pincer kenytelen az ember oda jarni. Igaz elobb utobb a tulajnak szol valaki.
Nekem volt kedvenc pizzeriam, ami draga volt, de egy nagyon kedves, jofej pincer miatt szivesebben mentunk oda, mint rendeltunk haza pizzat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Óriási. Én múltkor egy olyan helyen, ahol végig látszott a pincéren,hogy tele van az tököm tudja mivel a hócipője, csak lecsapta elém az ominózus, általam rendelt ételt egy tányéron, s végig unott pofával, találd már ki mi a frászkarikát akarsz enni-inni,de rohadt gyorsan fejjel várta már ki azt is, mit óhajtok enni, nos, szóval egy ilyen embernek a 12.450,- Ft-os számlát fillérre (értsd: forintra pontosan) adtam oda, egy garas, egy huncut peták borravalót se kapott.
Miért? 1. mert kap fizetést (gondolom) 2. én se kapok borravalót (sajnos se a fordító,se a tolmács, se az újságíró nem borravalós szakma, ez a 3 szakmám van)
és végül a LEGSÚLYOSABB ÉRV: mert látszott rajta, hogy olyan hozzáállása van, hogy a húzzon el a vendég minél előbb a retekbe...
Na, hát én ilyen embernek nem adok borravalót.
Asszem a példa jól illusztrálta-illusztrálja, hogy - ahogy kérdésedben fogalmaztál - mekkora szerepe van egy pincérnek egy vendéglátóegység megítélésében.
Nos, hogy tömörítve is válaszoljak: kb. majdnem, vagy ugyanakkora, mint a hely konyhájának: hatalmas, óriási.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nagy szerepe van.
Pl. volt egy étterem, ahova szerettünk járni. Az utolsó alkalommal egy olyan pincárcsaj volt, aki háromszor kérdezett vissza minden egyes rendelési tételt, mégis rosszat hozott. És nekünk kellett szólni, hogy ugyan adjon már evőeszközt is, mert nem szeretnénk kézzel enni. A helyet is minősíti, hogy ilyen tyúkot alkalmaz, úgyhogy többet nem mentünk oda.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nagyon sokat szamit, kb annyit, mint a hely megjelenese (tiszta, rendezett, vagy csotanyok versenyeznek a padlon), valamint maga az etel minosege, ar-ertek aranya.
Epp ezert meglepo, hogy meg ma is olyan sok helyen nem figyelnek arra a tulajdonosok, etteremvezetok, hogy kit alkalmaznak. A jo pincert erdemes megfizetni, de egy rossz pincer annak a penznek a felet sem eri meg, mert csak elriasztja a vendeget, az elriasztott vendeg pedig nem hoz ujabb vendeget...
Mi pl kb 10 eve minden evben ketszer elmentunk ugyanabba az etterembe. Nem a legpuccosabb, de rendezett, tiszta, europai-olasz vonalon fut es mindkettot ar-ertek aranynak megfeleloen hozza. Csak azert nem jarunk gyakrabban, mert messze van.
A tavalyi elso latogatasunk alkalmaval meg baratokat is elcsalogattunk oda magunkkal, hogy megeri elmenni, stb.
A pincer miatt nem erte meg az egesz... Szamunkra uj pincer volt. Rossz arcu, flegma, egyszeru kerdesre nem ert ra valaszolni mar az elejen, abszolut nem volt segitokesz. Latvanyosan zavartuk, ahogyan a tobbi vendeg is. Akikbol amugy feltunoen keves volt, maskor altalanos, hogy a kerti asztalra varni kell, most az etterem 30%-a sem volt foglalt vacsoraidoben se bent, se kint...
Hiaba volt jo az etel, alig vartuk, hogy mehessunk, mert mar mi ereztuk volna kellemetlennek kikerni meg valamit.
Maradtunk volna meg desszertre es iszogatni, beszelgetni, de inkabb atmentunk mashova. Nem adtunk borravalot, akkor eloszor ereztem azt, hogy egy forint extra is sok lenne...
Nem mentunk vissza azota sem, igy mar ket alkalom kimaradt. Talan nyaron ujra megprobaljuk, de elment a kedvem picit a helytol.
Sejtheted, hogy a barataink kozul senki sem fog visszajarni oda, de talan egy-ket ember bennunket is hulyenek nez, hogy minek mentunk el odaig valaha... pedig az etel nekik is izlett, csak jobb lett volna, ha jo hangulatban ehettuk volna meg.
Ennyit szamit a pincer.
Az volt a kérdés, hogy mennyire nagy a szerepe egy pincérnek az étterembe, nem az, hogy ki mennyi borravalót ad. Kíváncsi vagyok, hogy ki az, aki mindig 100%-ot nyújt a munkahelyén. Akármi baja lehet, amiért nincs kedve feltenni az álmosolyt, ami amúgy körülbelül ugyanolyan rossz, mint az, ha nem mosolyog egy pincér. Mégis, szerintetek minden ember élete felhőtlen? Honnan tudjátok, hogy nincs valami baja? Ha nem tetszik, akkor el kell onnan menni, nem pedig utólag panaszkodni, hogy milyen rossz a kiszolgálás. És ne jöjjön nekem senki azzal, hogyha egy pincér nem tud mindig mosolyogni, akkor ne dolgozzon. Mindenki emberből van és ugye tudjuk, hogy senkinek sem felhőtlen az élete, de dolgozni meg muszáj. De persze az irodai asztal mögül könnyű kritikát alkotni, de kevesen tudnának akár egy napig is felszolgálóként dolgozni, mert annyi impulzus éri őket, hogy idő kell, mire az ember hozzászokik.
Szerintem mindenki gondolkodjon el, mielőtt valakiről véleményt alkot, lehet csak egyszerűen rossz napja volt a pincérnek. Egy kis empátiát lehetne tanulni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!