A McDonalds már nem árul tölcséres fagyit Magyarországon?
#13: ne adj tippeket, így is kevesebb a fagyiadag, mint amíg műanyag pohárban adták :D
#10: látom nem vágod az ilyen piackutatásos dolgokat :D Nem úgy működik, hogy leveszik a listáról, majd ezáltal senki nem fogja keresni, és ráfogják, hogy nem volt rá kereslet. Ez úgy néz ki, hogy bizonyos időközönként felmérik egy-egy áru értékesítési rátáját, és ha mondjuk van egy olyan csokis tej, amiből havonta 2db-ot adnak el, akkor nem fognak belőle hetente 1 tálcával rendelni, mert hamarabb megromlik, mint hogy elfogyna. Ha meg nem tudnak belőle annyi mennyiséget rendelni a nagykertől, akkor vagy nem is rendelhetnek, vagy nem jár mennyiségi kedvezmény, vagyis nem éri meg forgalmazni azért a havi 2db-ért, hogy legyen rajta 50 Ft hasznuk.
Gondolj bele mondjuk a te esetednél: ha havonta 1db-ot árusítanak, akkor nem éri meg legyártatni sem. Akkor eladják azt, ami lefutott a sorról, és kész. Senkinek nem éri meg, hogy mondjuk 10ezer Ft-ért eladjon egy 9500 Ft-ért beszerzett terméket úgy, hogy akár hónapokig ott állhata a raktárban, foglalva a helyet, amíg valaki le nem csap rá.
10# Inkább te nem igazán vágod, hogy hogy működik a marketing. A marketing feladata, hogy felkeltse az igényt. Egy marketing tanárunk mondta, hogy mindenre van igény, ha felkeltjük, és ezekre vannak különböző módszerek.
"Gondolj bele mondjuk a te esetednél: ha havonta 1db-ot árusítanak, akkor nem éri meg legyártatni sem. Akkor eladják azt, ami lefutott a sorról, és kész."
Csak it tnagyon nem erről volt szó. Adott termék (csónak) forgalomban van, veszik, és barkácsolnak hozzá merev padozatot (amit az importőr nem hoz be), mert nem tudják, hogy létezik. Tehát igény lenne annak ellenére, hogy nem tudnak róla.
A te példádnál ezt azt jelentené, hogy volt régen az tejfölösdobozos meg zacskós iskoltej (csokis tej), és nem volt hozzá szívószál, és igény sem nagyon, amíg be nem jöttek nyugatról a szívószálas termékek, és rá nem jöttek az emberek, hogy lehet másképp is inni, mint feltépni a poharat, vagy kirágni a zacskó sarkát és úgy kiinni.
#17: ööö nem.. a marketing és a gazdaságtan nem ugyanaz. A piac arról szól, hogy miből mennyi nyereséged származik, a marketing meg arról, hogyan add el a cuccodat. Egyik függ a másiktól, de egyik nem helyettesíti a másikat. Nyugodtan elhiheted, hogy ha valamit ténylegesen amiatt nem forgalmaznak, mert nincs rá kereslet (és nem csak kamu duma), akkor arról valaki, valamikor, valamire alapozva megállapította, hogy nem éri meg foglalkozni vele.
Dolgoztam már kereskedelemben, ahol nekem kellett rendelést leadni. Ha valamiből nem fogy, kevesebbet fogsz nagykertől rendelni, különben rád rohad. Ha szinte egyáltalán nem fogy, és nincs is rajta orbitális haszon, ami miatt mégis megérné tartani, akkor egyáltalán nem rendelsz, és az érdeklődőkkel közlöd, hogy kereslet hiányában már nem árusítod.
Feltételezhetően a meki is ezért nem árul tölcséres fagyit, mert nem volt rá akkora kereslet, mint amennyiért neki megéri még ezzel is pluszban foglalkozni. És ez nem a gyártó része, hanem a kereskedőé. Ha az országban csak a mekis tölcséres fagyi létezne, akkor megérné a marketing, esetleg más ízek felhozatala, mert így csak szimplán annyit jelentene, hogy az emberek nem szeretik azt a fagyit, és mivel nincs vetélytárs, megéri marketingbe ölni. Viszont egyszerűbb volt visszalépni, mint költeni marketingre, majd beismerni, hogy valóban nincs rá kereslet. Ilyen láncoknál ezek különböző adatok mérlegelésén dőlnek el, nem csak úgy a semmi alapján kivezetnek egy addig évekig étlapon szereplő terméket.
Ha például a sajtburgert egyszer csak nem vásárolná senki, akkor ott megérné ezerrel tolni a marketinget, de egy fagyi esetében, ami máshol is van, teljesen felesleges erőlködés.
Akkor csak egy nyelvet beszélünk.
"Nyugodtan elhiheted, hogy ha valamit ténylegesen amiatt nem forgalmaznak, mert nincs rá kereslet (és nem csak kamu duma), akkor arról valaki, valamikor, valamire alapozva megállapította, hogy nem éri meg foglalkozni vele."
Az én esetemben elég érezhetően a kamu duma volt., szerintem fogalmuk sem volt.
A mekinél egyszerűen a fagyi lehetett a parasztcslogató, amin nincs igazán haszon, de mivel a tölcséresre nem lehette csokiszószt rakni, ami tulajdonképpen az erőssége volt a terméknek, így nyilván inkább mindenki a poharasat vett (én is). CSoki nélkül meg kb a legalja vanílifagyginak nevezett fehér hideg krémről beszélhetünk, így nem csoda, hogy megszűnt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!