Mi a véleményetek a szervízdíjról/felszolgalói díjról?
Volt vendèglátósként is gáznak tartom. A borravalónak, ami első sorban annak volt a jele, hogy elégedett volt-e a vendég vagy sem, annak volt/van értelme, létjogosultsága első sorban azért, mert adható s nem pedig kötelező.
A napi.hu cikkében (lásd 1. megjegyzésben) a következőt írják:
"A borravalót a futárok és a pénzes postások ugyanúgy kapják, annak ellenére, hogy nem szívességet tesznek azzal, hogy ajtóig hozzák a küldeményt, hanem ez a munkájuk."
Pontosan, ahogyan a futárnak az a feladata, hogy az ajtóig hozza a küldeményt, úgy a felszolgálónak is az. Ill. ő az asztalig viszi. Felszolgál, ez a feladata(!), nem pedig szívességet tesz. Ha szívességet tesz olyan értelemben (ez is persze relatív, hiszen mégis azért van ott, hogy a vendégnek ételt, italt vigyen, udvarias és figyelmes legyen stb.), hogy felfogja, hogy nem a vendég van ő érte, hanem fordítva és nem pedig nyűgnek veszi a vendég kéréseit és kérdéseit (s ez vonatkozik persze a pultosokra, szakácsokra stb.), hanem igyekszik a lehetőségekhez mérten mindent megtenni, hogy a vendég elégedetten távozzon. Ebbe beletartozik a rugalmasság és a kreativitás is a vendéglátó személyzet részéről. A kreativitás alatt pedig nem a vendég minél kreatívabb lehúzását és átverését értem természetesen, hanem a vendég kívánságaihoz és igényeihez (legyen az allergia vagy bármi egyéb) való rugalmas és kreatív hozzáállást, megoldókepességet.
Na de visszatérve a szervízdíjra, nem szívességet tesznek! Ez az üzlet profilja és feladata, ezért létezik. És épp ezért pofátlanság az ember torkán letolni egy ilyet. Ha nem szolgálják fel az ételt meg az italt, amire egy vendéglátó hely hívatott, akkor mikor a kukacos retekért mennél oda? És ezért felszámolni erőszakkal (még ha ez törvényileg meg is engedett, de nem kötelező) egy díjat, ami ha szar a szervíz, ha nem, ki kell fizetni, ez baromi visszatetsző. Sőt! Undorító.
Szervízdíj = felszolgálási díj. Ezzel az erővel az élelmiszerboltban is felszámolhatnának külön szervízdíjat polcra kipakolási meg az ár kasszába bepötyögési vagy leolvasási díj címén. :)
"így léptél be ezen beszélgetés kapuján" :
kreatívabb lehúzását és átverését
pofátlanság Undorító."
A rendszerrel nyilvánvalóan nincs gond, hiszen -ahogy sokszor mondtam- ezt végsősoron a vendégek generálták ilyenre, és működik is gördülékenyen, pláne fejlettebb országokban.
És ahelyett, hogy normálisan kérdeztél volna, miről szól ez, miért van így, miért jó, mi róla a véleményetek, alapból egy pofátlan, hazug, lehúzós undorító jelenségnek nevezted, és így nyilván azokat is, aki ezt csinálják.
Hányingert keltő a rosszindulatod.
" nálad van valami beszorulva."
Ismét csak azt tudom mondani: Komolyan, nem veszed észre magad?
Itt tegnap mindenki elmondta a véleményét, megnyugodtattál, hogy a szánalmas proli életed vélt sérelmeire találtál elég követőt, tudtatok közösen alázni, és fröcsögni, ignoráltál minden értelmes hozzászólást... minden elkönyvelte a dolgot, úgy ahogy.
Erre mit csinálsz?
Ma a 37, 38, 39-es 3 kommenttel, újra indítod a provokációt, ugyanazokkal a szavakkal, mint egy rögeszmés pitbull, aki ráharap valamire, és nem ereszti, mert még kell egy kis nyalogatás a komplexusaidra, hátha össze tudod toborozni a tegnapi sleppet! Én szégyellem magam, hogy ilyen országban élek!
@53
Hadd idézem számodra azt, amit a 42-es írt:
"Függetlenül a szervízdíj/borravaló kérdésétől: attól, hogy valamit többen csinálnak, mint nem, attól ÖNMAGÁBAN nem lesz jó."
Szerinted jó, szerintem meg nem.
#58 Ez rendben van, de szervízdíjat akkor is fizetsz, ha nem vagy megelégedve.
Más részt sok vendég akkor is ad borravalót, ha elégedetlen, sok akkor sem, ha elégedett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!