Milyen sütit ajánlonátok kezdőknek?
Enni, vagy elkészíteni? :)
Sütni pl. ez könnyü:
Kavart almás sütemény
A tepsit alufóliával kibéleljük, sűrűn telerakjuk, megtisztitott, cikkekre vágott almával,kb 40 dkg.
Aztán leöntjük egy masszával, ami áll: 25 dkg cukorból,3 tojásból, két kávéskanál fahéjból, 25 dkg liszt/rétesliszt/, 1 sütőpor és 30 dkg reszelt almából. Előmelegitett sütőben sütjük tűpróbáig, ha félig megsült összevágott dióval megszórhatjuk, de az nem kötelező. Ne rögtön szedjük le az alufóliát, kicsit hagyjuk hűlni, de melegen könnyebb.
Én is nagyon kezdő vagyok, de nagyon sok receptem van..... írok egy párat és receptet is neked jó?
1. Mikrózható muffinféleség
Hozzávalók:
- 4 ek liszt (lehetőleg finomliszt legyen)
- 4 ek porcukor
- 0,5 csomag sütőpor (vagy 1 tk sütőpor)
- 1 tojás
- 5 ek tej
A hozzávalókat csomómentesre keverd el és kb 3 percig tedd be a mikróba (nekem 750-es a mikróm). Mindig figyelj, hogy a "tészta" az edény 1/3-áig érjen, így nem fog kifolyni...... minden mást is tehetsz bele, pl.: kakaópor (ebből 2 ek-et tegyél, ha teszel), Dr. Oetker-es aroma (ebből kb 1 tk-nyit tegyél) vagy akármi, ami eszedbe jut.....
2. Alapmuffin
Hozzávalók:
- 12 dkg vaj/margarin (olvasztott)
- 20 dkg cukor
- 1 cs vaníliás cukor
- 2 db tojás
- 30 dkg liszt
- 1 sütőpor
- 2 dl tej
A hozzávalókat kerevd össze és tedd muffin-formákba. kb 160 fokon süsd aranysárgára (10-15 perc). Kiegészítheted akármivel, amivel akarod, csak hogyha kakaóport is teszel bele, akkor 5 dkg-nyit tegyél, a liszt csak 25 dkg legyen, a tejet pedig csökkentsd a felére.
3. Kókuszcsók
Hozzávalók:
- 1 tojásfehérje
- 6 dkg kókuszreszelék
- 6 dkg porcukor