Mitől függ, hogy milyen blokkot kapunk, ha kártyával fizettünk?
Amennyiben élőben, emberes kasszánál fizetünk.
Pl van amikor kapjuk a blokkot és még egy bizonylatot is a kártyás fizetésről.
Van amikor csak blokkot és látom, hogy a pénztáros "gyűjti" a bizonylatokat, de én csak a blokkot kapom.
Van mikor megkérdezik, kérem e a bizonylatot.
És van ahol se híre se hamva a bizonylatnak, csak blokkot adnak.
Ez miért van?
Esetleg nézz rá egyszer egy blokkra. Ahol nem kapsz külön bizonylatot, ott a blokkon szerepel az az információ is.
Mondjuk remélem mielőbb tényleg bevezetik a már bejelentett app-alapú blokk-kiadást, mert tényleg a semmire nyomtatjuk ezt a rengeteg papírt, ami ráadásul nem is újrahasznosítható.
Ez általában úgy működik, hogy többféle fajta pénztárgép és terminál létezik.
Kezdjük ott, hogyha nincs összeköttetésben a kettő, akkor maga a terminál amin te fizetsz, az egy teljesen külön cég vagy bankon keresztül megy, mint a pénztárgép. Ilyenkor az történik, hogyha nem kérsz számlát, hogy megkapod a pénztárgép terminálból a másolatát, hogy a tranzakció sikeres volt és beütik neked a pénztárgépbe amivel ők a NAV felé jelentik le a tranzakciót és ez a te nyugtád.
Nagyobb üzletekben az automatizálva van, de gyakorlatilag ugyan így működik. Ott felesleges külön tranzakciót igazoló papírt kiadni, mert hogyha figyelmesebben megnézed akkor ott van a blokk alján az a rész is, ami a tranzakciós papíron lenne. (Köztük, hogy mikor történt, milyen kártyáról, ott a kártya szám is, persze kitakarva stb)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!