A Tesco vajon miért szüntette meg a valóban olcsó "Tesco Gazdaságos" termékvonalat?
Nettó hülyéneknézés.
A TESCO a csórók "szociálisboltja" imázzsal lépett be a hazai kereskedelembe, szándékoltan lebutított dizájnnal, alacsony árfekvéssel.
Aztán mihelyst hozzászoktak az emberek, elkezdte az odaszoktatás után finoman srófolni az árakat.
Ugyanaz, mint az Aldiban és a Lidlben eleivel volt nagyon olcsó WC papír, 150-200Ft közötti csomagáron, melyben tán 8 vagy 10 tekercs is volt. Aztán egyszercsak hopsz-hepsz-höpsz piffpufplaccs hirtelen eltűnt a kínálatból és csak ezek a puccos köcölék vannak jó drágáért. Pedig nekem az a régi Crepto minőségű olcsó klozetpapír tökéletesen megfelelt.
Voltak köztük jó dolgok is (amiket nem lehetett még jobban kispórolni, pl. chips, ropi... ;), de itthon legalábbis látványosan arról szóltak a T. gazdaságos termékek, amit a legeslegolcsóbban ki tudtak alkudni a beszállítóktól, mert egy részük igenis ritkaszar volt. Az étolaj és margarinutánzat pl. eheteten volt, valami undorító mellékízzel, a virsli kb. folyadékból állt, stb.
Szvsz. ez úgy nézett ki, hogy tudták, egy időre mennyire meg lehet fogni a még szocialista piachoz szokott szegénymagyart azzal, hogy ennyire olcsón is lehet kapni ezt meg azt, és egy ideig még az undorukat is leküzdötték, de aztán valszeg egyre több mindenkinek lett elege abból, hogy okádékot eszik, meg azért sokan felfogták, hogy gyakran a beltartalom is annyira nulla kispórolt, hogy a normál áras tételek nemcsak az ízük, de már a tartalmuk miatt is jobban megérik. Az se kizárt, hogy ezek eredetileg promóciós célt szolgáltak érdemi haszon nélkül, ahogy 2/7 anonim írta.
Egyébként meg ezek miatt tényleg annyira negatív felhangot kapott a "Tesco gazdaságos" akkoriban, hogy valszeg magát a csomagolást vezették ki itthon, nem az összes terméket. A keresettebb TG cuccok szerintem ma is léteznek, csak "Tesco gazdaságos" helyett egyéb sajátmárkásként. A legolcsóbb sajátmárkás dolgokat szerintem ma többnyire egyedi márkának "álcázzák".
"A legolcsóbb sajátmárkás dolgokat szerintem ma többnyire egyedi márkának "álcázzák"."
Miért álcáznák? Már alig van sajátmárkája a Tesconak, mégis mindre rá van írva, hogy ők forgalmazzák, a betűtípus is megegyezik.
Pont erről beszélek, ezért tettem idézőjelbe. Nem titok, hogy a Tesco a forgalmazó, de ilyenkor nem feltűrő része a csomagolásnak. A vásárlók egy jelentős része csak egy ismeretlen márkát lát, és ha meg is nézik a hátsó címkét, a célközönség jó részében akkor sem olyan benyomást kelt, mintha Tesco gazdaságos lenne, miközben lényegében az.
Tesco Finest viszont még aránylag sok mindenből van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!