Már nem először futok bele ilyesmibe, hogy a nagyobb kiszerelés drágább. Mi lehet ennek az oka?
TESCO:
A kisebb piros aranynak a kiloja 3.868,75 Ft az ara, a nagynak pedig 3.912,50 Ft
Egyrészt kihasználják, hogy sokan rutinból veszik a nagyobbat. De akár a gyártó is adhatja aránytalanul drágán a nagyot, ők meg simán fix százalék hasznot tesznek rá.
Másrészt néha a kicsit leakciózzák, de a nagyot nem.
Csak tipp: a gyár vagy a beszállító árat emelt, a kisebb még az áremelés előtti szállításból van, a nagyobb már azutáni.
Vagy (erre gondolni se merek) arra bazíroznak, hogy vevők automatikusan feltételezik, hogy a nagyobb kiszerelés olcsóbb és nem állnak neki számolgatni.
"vevők automatikusan feltételezik, hogy a nagyobb kiszerelés olcsóbb és nem állnak neki számolgatni."
Tudtommal kötelező kiírni az egységárat minden terméknél.
Nem csak Magyarországon létezik ez a vásárlói megtévesztés.
Németországban vagy Angliában is bevett dolog.
"Tudtommal kötelező kiírni az egységárat minden terméknél"
Igen, de icipiciben van odaírva a tábla sarkába, ha nem úgy vásárolsz, hogy minden terméknél közelről nézed, összehasonlítod, akkor könnyen eksiklassz felette.
A háromgyerekes anyuka aki egy hétre vásárol be egy ordító csecsemővel a csípőjén tuti nem az apróbetűs számokat nézi.
Így van, komplett hülyének néznek. Gondolják, hogy rutinból a nagyobbat veszed. És igen, az egységár bolhafsznyi számokkal van kiírva, olvasószemüveggel is rosszul látni.
Én is jártam így, 4 db babaszappan volt egy csomagban, és darabja drágább volt, mintha egyenként venném.
Az a rendszer, hogy vagy a pénzedet, vagy az idődet áldozod be.
Az egyes opció az, hogy gyorsan beugrassz a boltba, meg se nézed rendesen csak megveszed ami kell, és többet fizetsz.
Vagy pedig mint egy OCDs nézed a számokat, összehasonlítod a másik bolttal, másik termékkel, és órákat töltessz az áruházban. Ez is jó nekik, hiszen valszeg egy csomó mást is észreveszel útközben, amit szintén a kosaradba teszel.
Az egész rendszer úgy van kialakítva, hogy minél több időt tölts el ott, az ablakok hiánya, hogy az időérzéket megzavarják, a tej és a kenyér mindig a bolt átellenes végében, az hogy havonta átrendezik az egész labirintust.
És nem csak téged manipulálnak, a gyereket is. Ezért van az összes gabonapehely meg joghurt dobozán mesefigura pont gyerek szemmagasságban, a játékok a pelenkák mellett, meg a pici csokik, csipszek a kassza mellett, hogy amíg sorba álltok, hisztizzen érte.
"az ablakok hiánya, hogy az időérzéket megzavarják"
De érdekes meglátás, ez eddig eszembe se jutott. Mindig csak arra gondoltam, hogy az építési meg a fűtési/hűtési költségen akarnak vele spórolni. De igazad lehet, tényleg sokszor furcsa érzés is kilépni a szabadba. Elképesztő, hogy mennyi mindennel akarnak rávenni a vásárlásra.
"De érdekes meglátás, ez eddig eszembe se jutott."
Ezek amiket írtam, nem összeesküvés elméletek, hanem ismert marketing technikák. Ráadásul nem is újak, ezek nagy része már a 70es évektől kezdve széles körben alkalmazva voltak, szóval a legtöbb ember már így nőtt fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!