Kezdőoldal » Ételek, italok » Élelmiszerboltok » SZÉP-kártyás élelmiszervásárlá...

SZÉP-kártyás élelmiszervásárlásnál miért csak 90%-ot vont le a gép, és kellett a többit máshogy fizetnem?

Figyelt kérdés
A pénztáros sem tudta. Csak gyümölcsöket és kávét vettem. Utóbbiból akció miatt levonás volt a végén, ha számít. Szabályra vonatkozó linket, ha létezik ilyen, értékelnék.

2022. máj. 8. 12:23
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
83%
Tescoban is volt ilyen probléma, kétszer is. Csak élelmiszert vettem, és 250 Ft-ot mégis kp-ban kértek. 250 ft-os árucikket nem is vásároltam. Vevőszolgálatnál reklamáltam, ők sem tudták megmagyarázni, hogy mi történt, de visszaadták a 250 ft-ot.
2022. máj. 8. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 Dzsoki ***** válasza:
77%
SZÉP-kártyás vásárlás esetében,nem életszerű,hogy nem 100 százalékban tudtál SZÉP-kártyával fizetni. Valóban,a vásárlás 90 százalékát lehet Supershop kártyával fizetni. Akkor is,ha sokkal több pont van rajta. Akármit is veszel,van egy "gomb",amit megnyomva,kiadja a gép,hogy maximum mekkora összeget tudsz fizetni SZÉP-kártyával.Tehát,mennyi belőle az élelmiszer. Előfordulhat,hogy valamilyen,kellően,ki nem oktatott pénztáros,nem értette a Supershop és a SZÉP-kártya közötti különbséget. Nincs jelentősége,hogy mi volt akciós és mi nem. Van egy kedvezményekkel csökkentett végösszeg,amiből az élelmiszert,esetedben,a teljes összeget ki kell tudnod fizetni SZÉP-kártyával. Nem tudok linkelni,de azt igen,hogy az élelmiszert,beleértve az energia italt is,teljes egészében kifizetheted SZÉP-kártyával. A szabály az,hogy a kolléga(nő) feladata,hogy a sárga gomb megnyomásával meggyőződjön arról,hogy a vevő,mekkora összeget tud SZÉP-kártyával kifizetni. Nem a 90 vagy akárhány százalékát,hanem a teljes összeget. Nem tudom,hogy máshol hogy van,nálunk,ahogy leírtam. A fenyőfás logoval fémjelzett cégnél dolgozom.
2022. máj. 8. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 A kérdező kommentje:

#12 Egyrészt ha a pénztáros SuperShop-kártyát állított volna be, nyilván nem tudtam volna SZÉP-kártyával fizetni. Másrészt pont ott volt egy felettese, ő is hibás bejelölésre gyanakodott, de végül ő sem értette a dolgot. Mondtam, hogy írok az ügyfélszolgálatnak, amit személyes sértésnek vettek, úgy tűnt, visszakoztam, de mondta, hogy írjak nyugodtan, már le is fényképeztem a blokkokat, csak gondoltam, előtte rákérdezek itt.

Köszönöm az eddigi válaszokat.

2022. máj. 9. 07:06
 14/19 Dzsoki ***** válasza:
77%
Egyrészt,legyél kedves végigolvasni és értelmezni,hogy mit írtam! Másrészt,akárki van ott,a SZÉP-kártya úgy működik,hogy a pénztáros üti be az összeget. Vagyis,egy figyelmetlenebb kolléga,azt is meg tudja csinálni,hogy nem veszi szét az élelmiszert és a többit. Így,az is előfordulhat,hogy nem élelmiszert is,ki tudsz fizetni SZÉP-kártyával. Vagyis,ha van akkora összeged a SZÉP-kártyán,ami fedezi a vásárlásodat,annyit kell fizetned. Mármint végösszeget. Nincs jelentősége,hogy mi volt akciós és mi nem. A végösszegnek van jelentősége. Annyit kell fizetned. Mi van akkor,ha csak élelmiszert veszel és csak SZÉP-kártya van nálad? Ki tudod fizetni,mégsem viheted el az árut? Egyébként,mivel a felettese is ott volt,akkor miért nem szóltál neki ,hogy csak annyit vagy hajlandó fizetni,amennyi a végösszeg. Amennyiben csak a 90 százalékot,akkor annyit. Nem kell,hogy érdekeljen a bejelölés vagy bármilyen probléma. Akkor,ha nem tudják megoldani,akkor csak a 90 százalékot fizeted,a többire meg meghív a bolt,a vezető,a pénztáros. Abban az esetben ugyanis,ha csak élelmiszert veszel és csak SZÉP-kártyád van,akkor nem tudnád elvinni az árut,holott van fedezeted??? Vagyis,meg lennél károsítva! A Fogyasztóvédelmi Hatóság,ha ezt megtudná,több százezer forintra büntetné a boltot. Vagyis jobban járnak,ha te csak 90 százalékot fizetsz. A különbséget meg a cég,illetve a bolt. A több százezres büntetés már csak több,minthogy helyetted,akár zsebből is befizessenek a pénztárba 300? forintot. Nem te hibáztál. Azt értem,hogy egyszerűbb otthonról nyomogatni a billentyűket,de nem lett volna célszerűbb,a Vásárlók Könyvébe írnod? Elektronikusan vagy lesz válasz vagy nem. A Vásárlók Könyvébe történő bejegyzésre viszont 30 napon belül,köteles válaszolni a cég.
2022. máj. 9. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
Másodszor is végigolvastam, hátha valamin átsiklottam, de nem volt ilyen, nem tudom, szerinted mit hagytam ki, vagy mit nem tudtam felfogni. Ez a "nem életszerű" nagyjából úgy hangzik, hogy hazudok, vagy hülye vagyok. Beszéltem a pénztáros felettesével, kérdezte, mi a probléma, elmondtam, ő is beütötte, ugyanez volt, 180 Ft miatt nem akartam sokat problémázni, álltak még mögöttem, kifizettem, és kész. Nem vesztettem semmit. Persze akkor valóban gondban lettem volna, ha csak SZÉP-kártya van nálam. Továbbra sincs válasz a kérdésre, csak kötözködsz, úgy tűnik. Az ügyfélszolgálatok pedig szoktak válaszolni.
2022. máj. 9. 10:31
 16/19 Dzsoki ***** válasza:
77%
Egyértelműen szétválasztottam a Supershop és a SZÉP-kártyát. Azt írtam,hogy egy amatőr pénztáros félreértelmezte a két kártya által fizetett összeget. 90.illetve 100 százalék. Bizony,van válasz,hogy élőben,ez nem történhetett így meg. Továbbra is állítom,hogy amennyiben így lett volna ahogy írtad,akkor a SZÉP-kártyádról a 90 százalékot vonták volna le,a többit meg a pénztáros vagy a felettese fizette volna! Ugyanis,továbbra sem életszerű,hogy 180 forintért egy bolt kockáztatná,a több százezres Fogyasztóvédelmi Bírságot,amennyiben bejelentést tennél feléjük. Nem tudom,hogy hol,merre jártál,de én 40 éve dolgozom boltban, már sok mindennel találkoztam. Azt írtam,hogy mit tettem volna,ha nálam történik az eset. Vagyis,a vevő kifizeti a 90 százalékot,a 10 százalékot álljuk,mi. Majd pénztárosi elszámoláskor megbeszéltem volna a pénztárossal,hogy ki mennyit fizet és miért? A vevőnek csak annyit kell tudnia,hogy annyit fizet,amennyit vett. Amennyiben csak 90 százalékot fizettetnénk vele,akkor annyit kell fizetnie és legálisan viheti az árut,amit vett. A többit,majd elintézi a vezető meg a pénztáros. Vagyis,a több évtizedes kereskedelmi tapasztalataim és amit írtál,nem vágnak egybe!
2022. máj. 9. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
Nem kell elhinni, nekem meg nem kell foglalkoznom veled, azért köszönöm az eddigi munkád...
2022. máj. 9. 12:37
 18/19 Dzsoki ***** válasza:
Úgy csinálsz,mintha elhinnéd,ha csak olvasnád. Adva van egy élelmiszer vásárlás. SZÉP-kártyával fizetem. Nem kell,hogy érdekeljen,hogy egy ütődött pénztáros,meg a tehetségtelen felettese,miért nem tudja megoldani? Élelmiszert vettem,SZÉP-kártyával fizetem. Annyit,amennyit kérnek. Akár 100 százalékot,akár 90 százalékot és viszem az árut. A bolt oldja meg,ahogy akarja. Nem tudok elképzelni élőben olyat,hogy még fizessek 180 forintot. Én kifizettem,a különbözetet meg a pénztáros vagy a felettese állja. Ők hibáztak. Ez egy olyan rendszer,hogy mindenkinek jogában áll hülyének lenni. Továbbá,aki hibázik,az fizet.
2022. máj. 10. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Te nem abban kételkedtél, hogy mindenki mindent jól csinált, hanem abban, hogy ez egyáltalán megtörtént. Biztos ilyen hülye kitalált sztorikkal szeretem fárasztani az embereket, mert unatkozom...

Ha megnyugtat, írtam az ügyfélszolgálatnak, és beszámolok róla, ha válaszolnak, bár gondolom szerinted ez eső után köpönyeg (lenne). A különbözet kifizetése nélkül a terméket elhozni pedig lopás lenne.

2022. máj. 10. 11:51
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!