Miertcsak Kinara fokuszal a magyar boraszok 100%a?
100%-a? Szerintem elírtál két nullát (minimum), és az ott a címben 1%-a akart volna lenni. Tizenpár magyar borász érdekelt a kínai piacban emlékeim szerint - sz@rban is lennénk, ha ők lennének a magyar borászok 100%-a.
Egyébként meg teljesen értelmetlen lépés lenne megcélozni Indiát. Gondolj bele, miért adhatja exportra fejét egy borászat. Leginkább két okból:
1, pénzszerzés céljából
2, a magyar bor megismertetése céljából a nagyvilágnak
A 2, pont érdekes. Annál a pontnál érdemes olyan országokat választani, akiknél valóban van impaktja, hogy mit is fogyasztanak - vannak országok, akikre figyel a világ, hogy mi is menő ott, bor téren. India nem az. Kína sem mondjuk, de erről később. Másrészt pedig érdemes olyan csatornákon terjeszteni a bort, ami lehetőségeinkhez képest bír valamilyen impakttal az adott piacon. Van olyan évi kb 12-15 ezer palack bort gyártó pincészet, akinek hagyományosan borivó, európai országok Michelin-csillagos helyein találhatóak meg borai. Lehet a piac méretéhez képest nagyon kicsi a darabszám, de jó helyeken van terítve, ami a lehetőségekhez képest feltűnést kelthet. Ha a borpiacon akarná teríteni a borait, mindenféle hatás nélkül elveszne a szemcseppentőnyi cseppjével a tengerben. Pénzt keresni persze jó lenne. Namost, ha ki is viszik a nagyobb pincéink a boraikat Indiába, vagy éppen Kínába, ott pont ugyanúgy elvesznek a tengerben, észrevétlenül, minden impakt nélkül. Nem csak arról van szó, hogy a saját országjukon kívül a kutyát nem érdekli, hogy ott milyen borokat fogyasztanak, legalábbis trendek szempontjából biztosan nem, hanem arról is, hogy ezen országokon belül sem lesz semmiféle visszhangja, vagy akár látszatja, hogy ott magyar borok mennek, akár százezres mennyiségben. A piac olyan kis töredékének is csak a töredékét jelenti, hogy senki nem fog vele foglalkozni. Elveszik.
És itt jön az 1-es pont. Pénz is kéne keresni. Ennek nyilván akkor van relevanciája, ha az adott bortermelő sem idehaza, sem a hagyományosan borivó országokban nem tudja kipörgetni a készleteit. Ez is megérne egy misét, hogy vajon miért is van így, de most ettől tekintsünk el. Nem akar a mi bortermelőnk építeni semmiféle imidzset, csak el akarja adni a borát, ennyi. Jön az ötlet, hogy Kínában biztos megveszik - és meg is veszik. Mi a fenéért akarna ő még egy piacra betörni, ami plusz szervezés, tárgyalások, plusz logisztika, ezekhez kapcsolódó plusz költségek stb stb. A kínai piac éppen elég nagy ahhoz, hogy bármit röhögve felvegyen, amit csak oda akarunk vinni, a borok kipörgetésére teljesen megfelel. India nem plusz haszon lenne, hanem plusz nyűg. Szóval pénzkereset terén nem lenne jó ötlet, a magyar bor szempontjából szintén nem. Mi maradt? Semmi.
Szóval nagyjából ezért...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!