Sokan miért húzzák le a különféle szórakozó- és vendéglátóhelyeket a Google véleményekkel? Tényleg ilyen rosszak a tapasztalataik?
Tényleg így van. Nemrég a párom nyaggatására ültünk be egy ilyen helyre, pedig én mondtam, hogy inkább az utcáról hallgassuk a koncertet, ahogy azt sokan mások tették.
2 deci üdítő annyiba került, amennyiből egy normál vendéglátóipari egységben fél litert is kapsz, boltban 4 litert. A pultnál rendeltünk, de szervizdíjat számoltak fel és még várták volna a borravalót (természetesen nem kaptak). A repohárra is felszámították a szervizdíjat, aztán húzták a szájuk amikor visszaváltottam, meg én is, amikor csak a normál árát adtál vissza, a rászámolt szervizdíjat nem. De a biztonsági őr normális volt, rá nincs panaszom.
Nem nagyon írok véleményeket az interneten, csak akkor, ha nagyon kiemelkedően jó, vagy ha igazán borzasztó kiszolgálásban volt részem. Ha egy hely amúgy nem nagyon fogott meg, de elment egynek, valószínűleg nem fogok odamenni többet, arról önmagában nem fogok írni. Ha szélsőséges tapasztalat ér, és mondjuk nagyon felmérgesedek valahol a kiszolgálástól, az fog esetleg ösztönözni arra, hogy értékelést írjak.
Amúgy az emberekben jobban megmaradnak a negatív tapasztalatok, mint a pozitívak. Ha valahol kedvesek, jó a kaja, gördülékeny a kiszolgálás, úgymond az az "alap", hiszen általában ezt várja el az ember. Ha így történik, akkor igazából csak az történt, amit amúgy is elvártál, abban nincs igazán semmi különleges. A rossz tapasztalatok az emlékezetesek, a kiugróak; ezek fogják meg inkább az embereket.
1. Az ember hajlamosabb akkor véleményt írni, ha negatív a tapasztalata.
2. A legtöbbször elég jogosak a negatív értékelések... nyilván van itt is ami olyan, hogy túlzás vagy túl magas az illető elvárása (azért azon szoktam nyeríteni, amikor az a gond, hogy a belvárosi diszkóban drágább az ital, mint a Tescóban, vagy amikor egy tényleg nagyon alap talponálló kricsmiben nem elég kifinomult az italválaszték... vagy hogy a 2 csillagos hotelben nem külön volt a mini sampon meg a mini tusfürdő, hanem 2-az-1-ben termék... vagy hogy olimpia alatt nehezen lehet az olimpiát rendező városban közlekedni)... de a legtöbb eset tényleg jogos, és azért sokat látottként én is tapasztaltam ilyesmi dolgokat... pl. a bunkóság sajnos nem ritka a vendéglátóipari egységekben, árszinttől és helyszíntől függetlenül. De többször tapasztaltam olyat is, hogy előre, rendezvényre leadott rendelést nem állítottak össze időre és nem szóltak, vagy hogyha vkinek volt vmi legitim problémája, sumákolnak meg tojnak a fejükre (pl. teambuildingen voltunk egy hotelben, ahol betörtek az egyik szobába és ellopták az egyik kolléga pénztárcáját útlevelestül, és a hotel személyzete nagyon nem volt segítőkész...).
Egyetemen egyik órámon az hangzott el, hogy az emberek 3x inkább hangoztatják a negatív véleményük, mint a pozitívat, ami sajnos eléggé igaz.
Sok esetben amúgy tényleg valós az a sok rossz, amit neten írnak róluk, valamint... olyan is van, hogy mivel nagyon elszaladtak az árak, az emberek azért az összegért többet várnak, mint amit kapnak. Legyen szó tényleges termékről (étel, ital), vagy szolgáltatásról, élményről.
Dolgoztam hotelben, ami bár megkapta a 4*-ot, mégis voltak olyan elemei, amik nagyon nem ütötték meg azt a szintet (gyakorlatban és elvárás szintjén sem), amiért teljesen jogosan szóltak is a vendégek, illetve ennek nyoma is lett a neten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!