Miért jó az egy tanárnak ha olyanokat hív ki a táblához órán feladatot megoldani, akik nem értenek az egészből semmit?
A tanárok nagy része ezzel nem égetni akar téged az osztály előtt, hanem azt akarj hogy azok is tudják akik eddig nem értették.
Tudom szar érzés, nekem is az volt, de ha szembesülsz azzal hogy mit nem értesz, a tanár könnyebben tud segíteni, hogy egy adott feladatot hogy kellene megcsinálnod.
Ha semmit nem értesz az egészből, akkor talán keríteni kell magántanárt vagy egy okos osztálytársat, aki elmagyarázza, urambocsá utánakeresel az interneten.
Felelni nyilván nem az 5 perccel ezelőtt leadott anyagból fogsz, ha meg nem érted, akkor nem árt szólni és egy feladaton keresztül legalább elmagyarázza újra az anyagot a tanár. Ez nem "ciki" vagy nem ciki, meg kell érteni és tudni kell alkalmazni. Ha nem megy, meg kell tanulni, el kell magyaráztatni mással.
Próbálja megértetni velük az adott feladatot. Így legalább a szülő nem hibáztathatja, hogy nem foglalkozik velük.
Viszont ezért a többieknek (osztálytársaknak) nem kellene kipellengérezni, kifigurázniuk, hogy ügyetlen, stb.
Tanárfüggő. Nekem két ilyen matektanárom volt, az egyik azért hívta ki direkt azokat akiknek nem ment, hogy rájöjjön, pontosan hol csúszik el a megoldás és személyre szabottan tudott segíteni hogy a diák megértse a feladatot. A másik egyszerűen élvezte hogy megalázhat minket, a táblánál álló diákot gúnyolta, lehülyézte, megjegyzésekett tett a külsejére, aztán helyreküldte anélkül hogy elmagyarázta volna a feladatot.
Mondanom sem kell hogy az első tanárnál önként jelentkeztünk, hogy hadd menjek ki mert ezt nem értem, a másodiknál meg instant gyomorgörcsünk volt minden óra előtt.
Ezt nem szívatásnak kell felfogni. Bár sokszor a tanárok is rosszul kommunikálják ezt. Egy jó tanár szerintem el tudja érni azt, hogy a gyerekek belássák, hogy nekik is jó az, ha a táblánál szerepelnek, és nem kell ezt szívatásnak és a többiek előtti égésnek felfogni.
Azért szeretik a gyengébbeket kihívni a táblához, mert úgy gondolják, hogy úgy könnyebben kiderül, hogy mit nem ért az illető, és jobban tud így segíteni, és ez a többieknek is jó.
Abból senki nem tanulna, ha kihívná az ötös tanulót, aki megoldaná két perc alatt, a tanár helyeselne, ti kaparnátok, és már mennétek is a következő feladatra. Ebből senki nem tanulna semmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!