Mért kell kirakni a telókat a tanári asztalra?
Helyes!
Én törvényileg tiltanám 18 éves kor alatt a használatát is!
Mellesleg azért jársz iskolába, hogy ne legyél olyan bamba ostoba, hogy ezt meg kelljen kérdezni!
Egyébként a tanári asztalról hogy tűnhetne már el? :O Mindenki látja... -.-
Még mindig nem értem miért ne működne, hogy óra elején odarakod, óra végén meg elveszed.
Ha valaki nem találná a sajátját az elég hamar kiderülne.
Nem bírsz ki 45 percet anélkül,hogy nyomogatnád? Ezek a mai tizenévesek nagyon fontos személyek lehetnek...
Azt azért tényleg elárulhatnád, hogy ki lopja el, hogyha óra elején kirakod az asztalra, óra végen meg elveszed.
Én meg úgy gondolom, hogy az iskolának nem tiltania, hanem alkalmaznia kéne a XXI. század eszközeit az oktatásban, így a minden diák zsebében ott lapuló okostelefont is, szabályzott keretek között.
A mai diákságot véleményem szerint nem lehet már egy szál krétával és a tanár monoton, 45 perces kiselőadásával "tanítani". Ideje haladni a korral és a jelen ifjúságát a jelen eszközeivel oktatni. Az iskola feladata, hogy gondolkodni tanítson, felkészítsen a valós életre és a továbbtanulásra. Ha a diák unatkozik és nem figyel - (nem is csoda, hogy nem figyel a kiégett ötvenéves Karcsi bá magyarázatára a hydroglobus működési elvéről, a minecraft-generációt nehezebb lekötni, ez tény) -, akkor az egészet megeheti a fene. A pedagógusoknak radikális módszertani változtatásokat kéne eszközölniük...
Persze nem a Holdról jöttem, értem az előző válaszadók magyarázatát is, nyilván nekik is igazuk van abban, hogy az óra nem a chatelés és a facebookozás ideje, csak azért lássuk, hogy az éremnek két oldala van és az okostelefonok teljes tiltása sem célravezető, ha az abban rejlő oktatási-nevelési módszertani lehetőségeket vesszük figyelembe. Nyilván a kérdező esetében nem erről van szó, csak egy zárójeles megjegyzés akart ez lenni.
#7-es, elméletben egyetértek én is azzal, amit írtál, hogy együtt kell haladni a korral, és a mai kor a digitális eszközökről szól... A mai gyerektől idegen az az 50 éves módszer, amivel az iskolában találkoznak, és csak a számítógép, okostelefon, IKT eszközök által lehet valami fogékonyságot elérni náluk.
Viszont a gyakorlatban ez a dolog nem igazán működik a legtöbb iskolatípusban. A legtöbb iskolában ugyanis nem nevelik a gyereket normális viselkedésre, és egyszerűen nem lehet rávenni arra, hogy ha megengedik neki az okostelefon használatát az órán, akkor tényleg azt is csinálja, amit kell. Inkább úgy működik, hogy "ó, ez a tanár de laza, azt mondja, hogy elővehetjük az okostelefont", és onnantól kezdve tojnak az órára, hátradőlnek, kezükbe veszik a telefont, facebook-oznak, játszanak, és az életben rá nem veszed őket, hogy az órán tanuljanak (és ez együtt jár a rendbontással is, elkezdenek dobálózni, egymással beszélgetni stb.). Ez azért van, mert sok tanár nem engedi meg a telefon használatát, mert már idősek hozzá, és mindenfajta technikai újítástól idegenkednek. A kevesebb fiatalabb pedagógusok, aki fogékonyak rá, azok pedig csak azt tapasztalják, hogy az öregebbek által keményen tiltott dolgot ha megengedik, akkor az az óra széthullásához vezet.
A lényeg, hogy ahhoz, hogy az iskola átalakuljon új szemléletűvé, a tanároknál is kell egy generációváltás, mert ez a 40-50-es tanári generáció már nem alkalmas arra, hogy másképp tanítson, csak a régi módszerekkel. És az újgenerációs tanártársadalomnak pedig már első osztálytól kezdve egy új gyerekgenerációt kéne kinevelni. Mert ha alsó tagozattól kezdve belenevelik a gyerekbe, hogy mit szabad és mit nem, mire való az okostelefon, mire nem a tanórán, akkor később is együtt lehet működni a gyerekekkel.
De ez úgy nem megy, hogy egy vidéki, 504. számú kerületi szakközépiskola 11. osztályában bemegy az új szemléletű tanár, és azt mondja a szünetben titokban dohányzó rosszgyerekeknek, hogy "gyerekek, vegyük elő a telefont, mert most azon tanulunk", és majd ezek engedelmesen az tananyaggal fognak foglalkozni... A legtöbb iskolában ez nem megy (max. pesti elitgimikben, egyetemi gyakorlóiskolákban lehet ezeket megcsinálni középosztálybeli, polgári gyerekekkel).
Ezért mondom, hogy elvileg egyetértek azzal, amit mondasz, de a gyakorlatban én Magyarország összes iskolájának 90%-ban azt is megtiltanám, hogy a gyerek bevigye az iskola területére az okostelefont. Nincsenek ránevelve arra, hogy a célnak megfelelően tudják használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!