Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » A Testnevelés tantárgy miért...

A Testnevelés tantárgy miért fontos, hogy osztályozva legyen?

Figyelt kérdés

Én tettem fel a "Testnevelés-ének-rajz szerintetek legyen e fakultatív" kérdést és a válaszokat olvasgatva eszembe jutott ez a kérdés, így a Gyakori szabályzata szerint új kérdést nyitottam rá.


Jó, megértettem és elfogadom, hogy a gyerekeknek fontos, hogy legyen testnevelésük, mert sokuknak az az egyetlen alkalom, amikor mozognak. De azt még mindig nem értem, hogy miért fontos rá érdemjegyet adni.


A testnevelés nem olyan, mint pl az irodalom, hogy szeretnék belőle ötöst kapni, ezért hazamegyek és szépen bemagolom a tananyagot és másnap írok egy ötös TZ-t. Ez inkább az ember tehetségén, állóképességén, stb múlik.


Jó, aki iskola mellett sportol, meg aki sportosabb, aktívabb, annak egy potyaötös a tesi, de van akinek csak bizonyítványrontó.


Arról nem is beszélve, hogy nem


Ott volt például a helyből távolugrás, én akárhogy is próbáltam, gyakoroltam, sosem tudtam kettesre megcsinálni. Úgyhogy a félévet mindig egy egyessel indítottam. Meg a gerendagyakorlat; felmásztam a gerendára és a tériszonyom miatt meg se tudtam moccanni, úgy kellett leszedni engem, ha meg padon csinálta a gerendagyakorlatot az illető, akkor hármasról indított és, ha mindent jól csinált, akkor kapott csak hármast, ami nagy gerendán az ötös, ha belehibázott, akkor kettest, ami nagy gerendán a négyes. De arról nem tehet az ember, hogy, ha felmászik a nagy gerendára, akkor a teste ledermed, megszólalni se bír és levegőt sem kap úgy jön ki rajta a tériszony.


Volt egy asztmás lány is nálunk, ő a cooper futást csak hármasra tudta megcsinálni és az volt a legjobb telesítménye és nem tehetett róla.


És jó pár gyerek volt, akik nem tudtak cigánykerekezni, kézen állni, fejen állni, ők pedig ketteseket-hármasokat kaptak a talajgyakorlatra.


És akkor a has meg a hátizom gyakorlat és a fekvőtámaszok - van aki 3 perc alatt megcsinál 120 felülést, van aki 70ig jut el csak ez emberfüggő.


És akkor volt, hogy a színötös tanuló hármas volt tesiből, mert nem volt olyan ügyes, mint a többiek.


Szerintem akkor már legyen kötelező a tesi, de szóljon arról, amiről tényleg szólnia kéne, hogy heti két tesiből az egyiken aerobikoznak például a gyerekek vagy futnak és különböző tornagyakorlatokat csinálnak (mármint pl a zsámolyfutás, stb) (minden gyereknek személyre szabva) és a másik órán meg sportolnak. És felosztják a sportokat is; nem csak az van, hogy akár szeretsz röplabdázni, akár nem, csak röplabdázni fogsz fél éven át és kész; hanem összevonnák a lányokat a fiúkkal és akik akarnak, röpiznek, akik akarnak, kosaraznak, akik akarnak, tollasoznak, akik akarnak kondiznak, stb.


És x órából xen kell kötelező jelleggel megjelenni, hacsak valami különleges orvosi dolog miatt nem tud az illető és visz róla igazolást.


És akkor a cél is teljesült és a tesiből gyengébben teljesítők bizonyítványa sem lesz lerontva. És nem arról szól, hogy első pár hétben zavarjuk le a vizsgákat, a többiben meg mindenki kötelező jelleggel egy labdát ütöget, akár szereti, akár nem.


Szerintetek jó lenne, ha a tesit nem osztályoznák a fent említetteket figyelembe véve?



2016. jún. 5. 17:54
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
0%

Márpedig ez az élet, és az iskola az életre kell, hogy neveljen.


Vannak objektív követelmények, amiket ki így, ki úgy, ki ennyire, ki annyira tud , képes megcsinálni.


Teljesen marhaság a "lehet"-ek és a "-hat,-het"-ek alapján eltörölni az objektív értékelést. Hogy gyerek is pontosan tudja, mire képes, mert ha nem, akkor álomvilágban él, és becsapjuk.


Az, hogy az osztályzatokat hogyan éli meg, az a tanártól függ teljes egészében. Ha "leértékelés"-nek, az a tanár hibája.


El lehet törölni a számokat az osztályzatokból, de mindenképpen értékelni kell, különben egyformának fognak látszani a különböző teljesítmények. Akkor lehet felmentés, elégtelen, elégséges, közepes, jó, és kiváló amit a gyerek tud, mutat, teljesít.


Ha a tanár minden erőlködése ellenére az önbizalmával baj lesz, akkor ott a pszichológus.

A fontos, hogy az önértékelése az objektív szempontok szerint helyes legyen. Ehhez viszont helyesen kell értékelni a teljesítményét.

2016. júl. 2. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
82%

"Márpedig ez az élet, és az iskola az életre kell, hogy neveljen."

Hát ez az, hogy ezt nem teszi és az, hogy már általános iskolába is csak leépítik ezzel az embert az biztos k***a jót fog tenni...

Az életben legalább van választásod, hogy miben akarsz részt venni, és ha szar vagy fizikálisan nem az élsportban fogsz gondolkodni, hogy neveljen ezáltal...

Talán először kezdjük ott, hogy megtanítanak minden szarságra ami a munkához kell, beadandó papírok, állásinterjú stb.

Ne azzal kezdjük, hogy a még 10 évet sem betöltő rossz testi adottságokkal rendelkezőt szétszopatjuk.

Mondom ezt úgy, hogy nekem aztán nagyon jó testi adottságaim vannak, szóval nem azért mondom, mert b***tattak volna...

2016. júl. 2. 18:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
30%

18.31.


Ha valakinek rosszak a testi adottságai -ahogy írod-, azt nem szabad azzal becsapni, hogy ugyanolyannak értékeljük, mint akinek jobb.

Nem "beszopatás" a tényekkel, a valósággal való szembesítés, akárhány éves korban.


Mert ha a 10 év alattiaknak hazudunk, akkor mikor, hogyan kezdünk el igazat mondani a gyerekeknek?


Aztán 30 évesen majd itt panaszkodik, hogy őt mindig csak dícsérték, és kiderült, hogy csak nem támasztottak követelményeket vele szemben, és azért lett olyan lusta és buta.


A kulcs a tanár viselkedése, személyes hozzáállása, hogy hogyan szembesíti a gyereket a saját teljesítményével.

2016. júl. 2. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
De az összehasonlítgatás ez nem jó szerintem , hogy akkor meg kb versenyeztetjük a gyerekeket? Hát aki úgyis sporttal akar foglalkozni, érez magában késztetést arra, az úgyis igyekszik minél jobbra fejleszteni magát. Szóval szerintem nem kell, hogy ebben kiemelkedjen. Hát, hogyha akar valamit , akkor tesz érte; mármint hogyha ebben látja a jövőjét, hogy ezzel fog mondjuk pénzt keresni. Viszont a másik meg lehet, hogy akármennyit tehet, mégse tudja teljesíteni a papírokon lévő elvárt minimum szintet, vagy ha tudja is, max kettesre, gyerek lelkét meg minek ilyenekkel traktálni. Meg aki jobb, meg késztetést érez arra, hogy majd a jövőben is sporttal foglalkozzon, ez most kicsit spirituálisabb lesz, valószínű, hogy jobb is, mint az átlag, mert lehet, hogy az pl neki az életfeladata, és akkor azt úgy is nagyon fogja csinálni, neki meg nem is kell ösztönzés arra akkor.
2016. júl. 2. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
100%

"ugyanolyannak értékeljük" Ezért nem kéne a tesit értékelni...

Egyébként emg aki nem képes azt a színvonalat meg azokat a feladatokat hozni, mint mások, azt még is hogy vered át? Ő is tudja, hogy szar ebbe... Itt nincs átverés.

Legalábbis akikkel én jártam egy osztályba és rossz adottságaik voltak bármit kaptak tudták, hogy mi van. Pedig nem voltag átlag felettiek ész ügyileg.

2016. júl. 2. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
100%
Egyébként a sport általában pont nem az a dolog, amiből az ember tovább akar tanulni, vagy kezdeni akar valamit, szóval ha - urambocsáss - megdicsérnek egy ügyetlen tízévest, maximum szeretni fog mozogni a szabadidejében, és nagyobb motivációt érez majd, hogy egyre jobb és jobb legyen. Ha úgy érzi, hogy azért, mert ő ötös volt tesiből, meg megsimogatták a buksiját (mint mindenkinek körülötte), ő mégis olimpikon akar lenni, amúgy is hamar le fog esni neki, hogy van valami hézag, és sportol tovább magának boldogságban, ami az egész dolog lényege kellene hogy legyen.
2016. júl. 3. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
100%

Legyen tesi, de ne osztályozzák, és ne csak futás és kötélmászás legyen. A sport szeretetét nem a könyörtelen tesi tanárokkal, rossz bizonyítványokkal és monoton gyakorlatokkal lehet elérni!

Szerintem osztályzat nélkül, változatos mozgásformákkal lenne igazán élvezetes egy tesi óra! A heti öt az teljesen megfelelő bár így sokáig kell a gyerekeknek suliban lenniük...Na de, ha fontos a minden napi mozgás akkor heti egy legyen önvédelem! A mai világban úgy is nélkülözhetetlen. A többi meg legyen egyszerűen változatos.

Én tanulmányaim alatt kétféle tesi tanárral találkoztam. Az egyik csak kidobósoztat a másik meg csak futtat és kötelet másztat. Nekem az utóbbi fajta miatt ment tönkre a térdem.

Szóval én azt mondanám, hogy legyen kötelező, de ne ilyen és ne osztályozható!

2016. júl. 24. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim ***** válasza:

Ha nincs osztályzás, akkor nem fogják komolyan venni, szerintem.


Egyébként, mégis, milyen osztályzásról beszélünk? Ahol csak futás és kötélmászás van, mire kap valaki 5-öst, 4-est, stb.? És mire bukik meg, ha van olyan?

2016. júl. 25. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:

"Ha nincs osztályzás, akkor nem fogják komolyan venni, szerintem. "

Az meg az ő magánügye. Egyébként sem az a lényeg, hogy konkrétan mit, pl szekrényugrás, hanem, hogy mozogjon. Valamelyik előző kommentelő vagyok még.

2016. júl. 25. 00:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:

Nálunk régen csak az kapott mondjuk ötöst aki teljesen felmászott, aki meg nem, vagy kicsit lejjebb akkor már csak egyest kaphatott. Mást nem.

És szerintem nem komolyan kéne vetetni, hanem egyszerűen élvezhetővé tenni és akkor rendesen mozognának a gyerekek, mert a tizedik egyes után már úgyis kettes a bizi, akkor meg minek komolyan venni...

2016. júl. 25. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!