A Testnevelés tantárgy miért fontos, hogy osztályozva legyen?
Én tettem fel a "Testnevelés-ének-rajz szerintetek legyen e fakultatív" kérdést és a válaszokat olvasgatva eszembe jutott ez a kérdés, így a Gyakori szabályzata szerint új kérdést nyitottam rá.
Jó, megértettem és elfogadom, hogy a gyerekeknek fontos, hogy legyen testnevelésük, mert sokuknak az az egyetlen alkalom, amikor mozognak. De azt még mindig nem értem, hogy miért fontos rá érdemjegyet adni.
A testnevelés nem olyan, mint pl az irodalom, hogy szeretnék belőle ötöst kapni, ezért hazamegyek és szépen bemagolom a tananyagot és másnap írok egy ötös TZ-t. Ez inkább az ember tehetségén, állóképességén, stb múlik.
Jó, aki iskola mellett sportol, meg aki sportosabb, aktívabb, annak egy potyaötös a tesi, de van akinek csak bizonyítványrontó.
Arról nem is beszélve, hogy nem
Ott volt például a helyből távolugrás, én akárhogy is próbáltam, gyakoroltam, sosem tudtam kettesre megcsinálni. Úgyhogy a félévet mindig egy egyessel indítottam. Meg a gerendagyakorlat; felmásztam a gerendára és a tériszonyom miatt meg se tudtam moccanni, úgy kellett leszedni engem, ha meg padon csinálta a gerendagyakorlatot az illető, akkor hármasról indított és, ha mindent jól csinált, akkor kapott csak hármast, ami nagy gerendán az ötös, ha belehibázott, akkor kettest, ami nagy gerendán a négyes. De arról nem tehet az ember, hogy, ha felmászik a nagy gerendára, akkor a teste ledermed, megszólalni se bír és levegőt sem kap úgy jön ki rajta a tériszony.
Volt egy asztmás lány is nálunk, ő a cooper futást csak hármasra tudta megcsinálni és az volt a legjobb telesítménye és nem tehetett róla.
És jó pár gyerek volt, akik nem tudtak cigánykerekezni, kézen állni, fejen állni, ők pedig ketteseket-hármasokat kaptak a talajgyakorlatra.
És akkor a has meg a hátizom gyakorlat és a fekvőtámaszok - van aki 3 perc alatt megcsinál 120 felülést, van aki 70ig jut el csak ez emberfüggő.
És akkor volt, hogy a színötös tanuló hármas volt tesiből, mert nem volt olyan ügyes, mint a többiek.
Szerintem akkor már legyen kötelező a tesi, de szóljon arról, amiről tényleg szólnia kéne, hogy heti két tesiből az egyiken aerobikoznak például a gyerekek vagy futnak és különböző tornagyakorlatokat csinálnak (mármint pl a zsámolyfutás, stb) (minden gyereknek személyre szabva) és a másik órán meg sportolnak. És felosztják a sportokat is; nem csak az van, hogy akár szeretsz röplabdázni, akár nem, csak röplabdázni fogsz fél éven át és kész; hanem összevonnák a lányokat a fiúkkal és akik akarnak, röpiznek, akik akarnak, kosaraznak, akik akarnak, tollasoznak, akik akarnak kondiznak, stb.
És x órából xen kell kötelező jelleggel megjelenni, hacsak valami különleges orvosi dolog miatt nem tud az illető és visz róla igazolást.
És akkor a cél is teljesült és a tesiből gyengébben teljesítők bizonyítványa sem lesz lerontva. És nem arról szól, hogy első pár hétben zavarjuk le a vizsgákat, a többiben meg mindenki kötelező jelleggel egy labdát ütöget, akár szereti, akár nem.
Szerintetek jó lenne, ha a tesit nem osztályoznák a fent említetteket figyelembe véve?
olvastam az elozo kerdesedet, de bemondta az unalmast a mobilnetem, es a megirt valaszomat nem kuldte el. ( roviden az volt a lenyege, hogy nem ertek veled egyet, fontos a tesi, de csinaljak ugy, heti 1 tesi /1 enek /1 rajz, es a maradek 2 ora fakultativ legyen belole hetente )
mostani kerdesedre valaszolva: a testneveles osztalyozasat azonnl megszuntetnem, nincs ettol demotivalobb. viszont ugyanigy a rajz es az enek erdemjegyes ertekeleset is, mert azok is keszsegtargyak. a hiresebb zeneszerzokrol, korszakalkoto festokrol pedig tortenelem oran tanitanek tobbet a gyerekeknek.
Első, egyetértek Veled a rajznál és az éneknél is; vannak olyanok, akik egy házat is felismerhetetlenül rajzolnak le, akármennyit is gyakorolnak, nem lesz jobb és van, akik úgy imádnak rajzolni, hogy öt füzetük csak szebbnél szebb műalkotásokkal lesz tele. Ennek a két embernek nagyban tér el az érdemjegye és csóri rosszul rajzoló gyerek nem tehet róla. És kap egy hármast a bizijébe, mert ecsettel nem bírt lefesteni egy jól kivehető emberi alakot.
Ha meg a tanár tojik bele és mindenkinek ötöst ad, mert "a rajz nem fontos" akkor azokkal igazságtalan, akik tehetségesek benne.
Szerintem rajzból sem kéne jegy, felesleges demotiválás.
És Ének; dettó.
# 3/5 Időpont ma 18:05 - Nem az az elképzelésem, hogy kiírtam a kérdést, érvekkel alátámasztottam az elképzelésemet és akkor holnap bemondják a híradóba, hogy ezentúl nem osztályozzák a rajzot, testnevelést és éneket.
Nem is polgárpukkasztásnak szántam, hogy feltettem a két kérdést.
Inkább csak megosztottam az elképzelésemet és kíváncsi vagyok, ki ért vele egyet és ki nem és, ha nem, akkor pontosan mi az, amiben ellentmond az ő véleménye és az enyém.
De ismétlem, tisztában vagyok vele, hogy ebbe, hogy osztályozzák a testnevelést, rajzot és éneket meg legyen fakultatív ez a 3 tárgy nincs beleszólásom.
Figyelj az egész oktatási rendszer egy vicc, kár egyesével kielemezni, hogy ez meg az miért van.
Nálunk idén olyan volt a tesi, hogy nagyjából egyszer sem mentem be, mert nem csináltunk semmit, és a tanár csak úgy irogatta be a jegyeket, persze ötösöket...
Msot ezzel szembe máshol meg vért kell izzadni az ötösért, hát grat, jó a rendszer.
Minden a tanáron meg az iskolán múllik.
De szerintem a rajz meg az ének égetőbb kérdés lenne.
Kvázi a két leghülyébb és legfeleslegesebb tárgy, aminek semmi köze nincs semmihez, sőt inkább a megalázás a lényege, hisz a kis hülyegyereknek kötelező énekelni, had röhögje körbe mindenki, mert szar a hangja. Hát csodás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!