Szerintetek mi a gond a magyar oktatással?
Hogy mocskos üzlet az egész, semmi más...
Ugyanaz mint a magyar foci...
Elsősorban ez...
és innentől kezdve minden, mivel nem foglalkoznak vele, nem céljuk, hogy egy értelmiségi réteget hozzanak létre, csak kis fogaskerekek vagyunk, akikből kihajtja a kormány, amire szüksége van, utána le vagy sz*rva
Rengeteg óránk van. Hetente 3x van nulladik órám, ami azt jelenti, hogy bejáróként 4.30kor kelek.
A nulladik órákat nem tudják későbbre betenni, mert gyakran van 8. és 9. órám is egyhuzamban.
Mire haza zötyögök a busszal, már kb ott tartok, hogy majdnem este van. Ezek után még az embernek legyen ideje leülni egy percre szusszanni, meg természetesen a következő napra felkészülni.
Nagy szívfájdalmam nekem még az, hogy nagyon rosszak a tankönyveink. Minden könyvünk kísérleti. A tanárok nem is használják, mert egy kalap szart nem ér. De azért a mi érettségink már e szerint lesz, rengeteg változtatással.
Feleslegesen kell szar tankönyvre költeni... van olyan nap h 8 órám van és összesen 1, max 2 tankönyvet kell vinni, mert a többi tantárgynál akkora fas.zságokat ír, hogy az használhatatlan.
Túl sok óra van, bár ez nem minusz, én teljesen elfogadom... de(!) még a sok órához hozzá küldtek még több kötelező tanmenetet! Gond nélkül meglennék 8-9 órával és kelnék 4:40-kor, ha nem kb 2-3 napi anyagot nyomunk le egy nap alatt.
De persze az iszonyatosan használhatatlan sűrítést még azzal is fokozzák, hogy valójában használhatatlan dolgokat tanulunk, ha osztályfőnökin nem tudnánk beszélni a dolgokról kb sehol se tudnánk az életben is használható dolgokat tanulni(adó, pénz stb). Ja igen, még a tanmenetet össze rakó emberkék se tudják mit is csinálnak. Kb 1 hete volt az, hogy kiderült, hogy magyaron egy olyan könyvet is el kell olvasni ami sem időrendben, sem tartalmilag nem kapcsolódik semennyire se az egész éves anyaghoz, valójában ezzel úgy megzavarják az embert ahogy van...
Aztán az hogy kötelező hittan meg ilyesmi, meg heti 5 tesi... Najó, a tesivel még nincs is bajom, futunk, felébredünk, mozgunk, igaz ennyinek már nincs értelme és megutáltatja magát, de segáz, a hittanról meg írok semmit, egy iskolában egy nemlétező emberről tanulni és olyan tanításokról amikre semmi bizonyíték...
Fontossági sorrendben:
1. Hogy nem ösztönzi a tanulót a világa kiszélesítésére. Nincs érdeklődés a téma iránt.
2. Kötött tanterv van, és tetejében sok a tanóra, a diák lemerül, és kb nincs ideje, élete.
3. A mai oktatók egy kalap híg trágyát nem érnek (-tisztelet a kivételnek!). Én még pont a régi rendszer és az új generáció között voltam. Tanított 70 éves néni kémiát, és 25 éves nőci Angolt. A 70 éves néni úgy megtanította nekünk a vegytant, hogy mai napig is fejből tolom a legtöbb képletet, reakció egyenletet, definíciót! Az angolom meg kritikán aluli! A kémia tanárnővel senki nem mert packázni, míg az angol tanárt hülyére vettük!
3. Sok a fölösleges, sallang anyag. A tankönyvekről ne is beszéljük! Pl. hogy 4 évvel ezelőtti már nem is jó! Régen meg egy testvértrió simán kijárta a sulit egy tankönyvvel! Továbbá pl engem egy régi 85-ös műszaki kiadós kémia tankönyvvel különbül megtanítottak a kémiai ismeretekre, mint az új csili-villi, színes szagos tk-val! Felesleges! De ez is üzlet, buisness ugye.
Én így visszagondolva a középiskolára, úgy találom, hogy a 4 év mehet a lecsóba! 2-be el lehetett volna intézni az egészet! Sok ujjat nem tanított az általánoshoz képest.
Kevés az önálló feladat, szinte csak leadják az anyagot, írd meg a házit, és ne gondolkodj! Azt meg ha tudtam volna, hogy az érettségi ennyire könnyű, már sokkal hamarabb "leteszem".
Általános iskolához tudok hozzászólni.
1. Évtizedekig dolgoztak a mai idősebb tanárok egy betanitott gyári munkás béréért. Ezért a tehetségesebbeket évekkel ezelőtt felszívta a versenyszféra, nagyon kevés igazán lelkiismeretes tanítón/tanáron kívül azok maradtak, akiket nem kell bemutatnom.
2. A rendszerváltás utáni gyerekhiány mellett kialakult a verseny a jó képességű gyerekek megszerzéséért az iskolák között. A győztesek többnyire nem az önkormányzati iskolák lettek. Ezek színvonala a gyerekek zömének képességeihez igazodott.
3. A középiskolák is lejjebb engedték a mércét, rengetegen jutottak gimnáziumi érettségihez a 90-es évek végétől, akik jó, ha egy szakközepet el tudtak volna végezni 10 évvel az előtt.
4. Megszüntették hivatalosan a gyógypedagógiai osztályokat. A sok disz-es gyerek mellett kínlódhat a tanár a gyógyszerezett sajátos nevelésű igényű gyerekekkel is, de közben persze haladjon a tanmenet szerint. Igy el lehet képzelni, mennyi energia marad a tehetség gondozásra.
5. Olyan pedagógus életpálya-modellt fabrikáltak az okosok, ami rengeteg adminisztrativ teherrel, és jókora képmutató hazudozással jár a tanár részéről. Nem a tanfelügyelettel van a baj, de azért milyen emberek kaptak minősitési engedélyt... hát, tudnék mesélni. Ezekkel, meg a heti 36 órával fegyelmezik a tanárokat. Az iskolában meg nincs fűtés...no comment.
6. A gyerekeket nem a bankolásra, meg az adás-vételi megkötésére kell megtanitani az iskolában, hanem arra, hogy képesek legyenek felfogni a mondatok jelentését, és tudják, mikor jön el az a pillanat, amikor segitséget kell kérni hozzáértő embertől ,mert ezek a tudásanyagok mindig változnak, viszont a képesség megmarad. Az is hazugság, hogy mindenki valamiben géniusznak születik. Viszont ahogy otthon a "senkik is fontosak valakinek", úgy mindenkit arra kell nevelni, hogy megtalálja azt a helyet az életben, ahol kiteljesedhet a képessége. Ebben nagy szerepe van véleményem szerint az általános iskolának, elvesztegetett éveket spórolhatnak meg a gyerekek a jó iránymutatással.
Egyre növekedő elvárás, a diákok értelmiségi szintje pedig egyre kevesebb.(Ez tapasztalat. De persze rengeteg kivétel van, ne vegye magára senki)
Valakit muszáj okolni. De mindenki hibás egy kicsit, az viszonyt tény, hogy rengeteg az óraszám. Én végzős vagyok. Az utánam lévő osztályoknak már jóval több órájuk van. Esetenként 9!! is egy nap... Az után menjen haza és tanuljon olyan dolgokat, ami őt nem érdekli és szüksége sem lesz rá.
A tanároknak nehéz lehet hisz őket hibáztatják a szülők, a diákok és a kormány is nekik dirigál. (+a diákok fegyelmezése is egyre nehezebb feladat)
Csak tapasztalatok alapján írtam.
Ugyanaz, mint mindenütt másutt a közoktatással. Mert ugye, közoktatásra vonatkozik a kérdés?
A magán oktatással szemben nem az a cél, hogy minél kevesebb idő alatt minél többet tanuljanak a tanulók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!