Félévi átlagból presztízskérdés? (lent)
Szerintem az, hogy ki milyen átlaggal rendelkezik, nem függ attól milyen okos valaki. Persze azért kell valamennyi ész ahhoz, hogy egy jobb átlagot összeszedjünk, de sok tantárgynál elég bemagolni a dolgokat. Nem érezném magam okosabbnak ha kitűnő lennék, de butábbnak se ha rosszabb.
Szóval ezzel takarózni, hogy 4.3-as átlaggal nem lehet h.lye az nevetséges. Az zavar, hogy mindenbe beleszövi, hogy neki bizony milyen átlaga van és ő milyen jól tanul.
Pont semmit nem jelentenek az iskolai jegyek. Volt egy tipikus kitűnő tanuló az osztályomban, 13 évig kitűnő volt minden évben. Esze nem sok volt, egyszerűen betették a kitűnő kategóriába, és akkor is megkapta az ötöst, ha nem tudta az anyagot. Volt, hogy informatikából hármasra (3,4) àllt, a tanár meg adott neki pár ötöst a semmire, "nehogy lerontsa a kitűnőt". Az előrehozott érettségi előtt éppen négyes lett az osztályozó vizsgája, de "elveszett" így beírták neki az ötöst, mert "biztos ötöst írt".
Jött az érettségi, a tanárok nem tudtak plusz pontot adni az írásképre, helyesírásra, meg a választékos szóhasználatra, kötötte őket a javítójulcs. Nemhogy ötöse nem lett, négyes is csak alig. Persze a szóbelivel kicsit feljebb tornázták a százalékokat, de csodát nem tehettek.
Mindenki értetlenül állt a dolog előtt, ráfogták az érettségi miatti stresszre. Nem tanult tovább, árufeltöltő lett. 13 évig bántott, hogy senki nem látott a "kitűnő burok" alá, senki nem hitte el, hogy nem a tudására/munkájára kapja a jó jegyet, hanem a "nevére".
Az élet megoldotta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!