Kezdőoldal » Emberek » Tanárok, iskolatársak » Van-e valami különbség a...

Van-e valami különbség a régebbi és a mai iskolás gyerekek gondolkodásmódja, mentalitása és viselkedése közt?

Figyelt kérdés
Itt inkább az általános és középiskolásokra gondolok. A régebbiek pedig akik 1900-tól 1990-ig. Tehát majdnem évszázados különbségekre gondolok. Sokszor tapasztalom hogy ahova jártam általános iskolába, ott mennyire kezd esni a színvonal meg már középiskolában is kezdődik ez a tendencia sajnos.

júl. 27. 10:46
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:
71%

Hát a 80-as években legfeljebb titokban dohányzott a diák, most pedig órán a tanár szeme láttára tölti a cigarettát.

Mondjuk, akkor egyszerűbb volt eltávolítani egy renitens diákot az iskolából.

A mi ötödikes osztályunban is volt 16 éves balhés gyerek, de az iskolában, és főleg órán ő is viselkedett.

júl. 27. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:
84%

2015-ben új iskolába kerültem és akkor ott az osztályfőnököm egy 50-es évei közepén járó nő volt, aki már úgy több mint 20 éve abban az iskolában tanított, előtte pedig pár évig tanított máshol is és ő mondta akkor (de azóta megint eltelt már majdnem 10 év), hogy neki tanárként szembetűnő a különbség, teljesen mások a mostani gyerekek (és mondom, ezt 10 éve mondta) és azok, akiket a 90-es években meg a 2000-res években tanított. Persze jó és rossz tanulók mindig is voltak, voltak olyanok is, akik rosszabb magatartásúak voltak, de azt mondta, kevesebb rendbontás volt az órákon, jobban tudtak figyelni a gyerekek, kevesebbszer kellett rájuk szólni, nagyobb rend volt.

Amiket anyukám mesél, az ő idejében meg pláne. Azt mesélte, hogy ha valaki rosszalkodott, visszabeszélt, akkor a tanár megbüntette és sokszor el sem merték mondani a gyerekek ezt a szülőknek, ha pedig valahogy a szülő tudtára jutott, akkor a gyerek otthon kapta a következő leszidást, nem pedig bementek kirúgatni a tanárt.

júl. 28. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
53%

Én annyit tudok mondani, hogy régen nem volt annyi lehetősége mindenkinek mint ma.

Pont néztem egy iskolai színdarabot pár éve, hát én azt hittem, hogy viccnek szánták. Régen odafigyeltek az iskolai szerepléseknél, hogy olyanokat tegyenek bele, akik odavalók, most meg már bíztatják a tanulókat, ami nem biztos hogy jót tesz az ilyen daraboknak.

Az iskolákban már nem biztatják a tanulásra sem őket, most már mindenki SNI-s, amiért már egy jobb képességű gyerek szétunja az órákat.

A rendről nem is beszélve. Egyszer bementem egy iskolába öregdiákként, de a folyosón meg kellett várnom az óra végét. Egy terem mellett ültem és kb tíz gyerek jött ki addig wc-re meg vízért.

júl. 28. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
0%
kb. 360 foknyi különbség van.
júl. 28. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
53%
360 fok az egy teljes kör,ergo nincs különbség, ugyanoda térünk vissza, ugyanarra a pontra.
júl. 28. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 Senior Séf ***** válasza:
50%
A '60-as években voltam kisdiák. A '90-es években néhány rossz döntés miatt padlóra kerültem, és egy rövid ideig óraadó tanárként egészítettem ki a jövedelmemet. Már akkor látszott, hogy qurvára nem jó felé megy a szekér, most meg már egy siralomvölgy az egész oktatás.
júl. 28. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:

14.

Hát így tanítottak neked mértant abban, az áldott, jóságos bolsevik rendszerben? :D

júl. 28. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

Egyik közeli rokonom 30+ éve van tanári pályán, és elég lehangoló dolgokat szokott mesélni a családi összeröffenéseken.


Nagyon sok viselkedési, értelmi problémás gyerek van 1-1 osztályban (amikről többen már általánosba belépve hozzák is a hivatalos papírokat), több, mint az én időmben (jövőre lesz 10 éve, hogy ballagtam általánosból), főleg, ha azt nézzük, hogy az iskolájukban már nem a 30-32 fő/osztály az átlag, hanem ~25fő/osztály. Egyre kevesebb ideig tudnak figyelni a gyerekek, nem olyan terhelhetőek mentálisan, mint a régebbiek, és egyértelműen látszik, hogy nagyon sok szülő nem foglalkozik velük kellően, vagy eleget, vagy mondhatni semennyit sem. Sok a figyelem-, és/vagy szeretethiányos gyerek.

Egy csomó esetben nagyon le kell egyszerűsíteni a tananyagot, hogy az osztály nagyja megértse, felfogja azt, de sajnos könnyen felejtenek is. Már, ha iskolai dologról van szó, ugyanis ilyen Azahriah szintű dolgokat kívülről fújnak. És alsós gyerekekről van szó.

Volt olyan osztály, ahol negyedikes korukra is osztályszintű gond volt, hogy a gyerekek nem tudták használni a tegeződés-magázódás praktikáit.. tisztelettel is sokszor gond van, ahogy azzal is, hogy léteznek bizonyos szabályok, amiket nemcsak ismerni, de be is kell tartani.

júl. 28. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

"Volt olyan osztály, ahol negyedikes korukra is osztályszintű gond volt, hogy a gyerekek nem tudták használni a tegeződés-magázódás praktikáit.."


Aztán honnan tudnák? A családban nem hallanak ilyet, és a családi ismerősök között is alig.

júl. 28. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:

A mai iskolás gyerekek el vannak kényeztetve, semmiért nem kell küzdeniük, mindenük megvan, mégis elégedetlenek mindennel.

Szerintem sokkal kevésbé életrevalóak, ezalatt azt értem, hogy nem önállóak, a legkissebb probléma adódása esetén csak a hiszti megy és nincs törekvés a probléma megoldására.

júl. 29. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!