Csak szerintem ne menjen tanárnak, aki nem tud emelten leéretsigizni?
Az érettségi annyira nem nagy dolog. Majd az egyetemen kiderül, hogy mire is képes.
Ismerek olyat aki középiskolában bukdácsolt volt, hogy megbukott és az érettségije se lett túl fényes. Bekerült egy egyetemre ahol pedig lekörözte azokat akik nagyon jól sikerült az érettségijük és jó jegyeik voltak középiskolában.
Ilyen is van. Ha pedig lusta lesz az egyetemen is és nem tanulja meg annak is meglesz az eredménye.
Nem éri meg emeltezni. Majd az egyetemen úgyis ugyanazt tanulja mindenki.
Szerintem meg foglalkozz a saját érettségiddel, ne a máséba magyarázz bele meg ítélkezz.
Igen, csak te gondolkodsz ilyen blődségeken. Vicces, hogy mindig olyanok mondanak okosakat a tanárképzésre, akiknek köze nincs hozzá.
A tanári pályának nem az érettségi, hanem a diploma a feltétele(hivatalosan). Ha be tudsz kerülni emelt nélkül, akkor pontosan ugyanazt tanulod a jelenlegi képzési formában 4,5+0,5 évig (utóbbi az egybefüggő gyakorlat), mint aki emeltezett, ugyanaz a kimeneti követelmény.
Kétségkívül néhány esetben jó, ha emelteztél, ad egy alaptudást, ami mondjuk az első évben előnyt jelent, de annyira sokat nem ad hozzá az emelt érettségi. A tapasztalatom és szaktársaim elmondásai alapján bioszon, kémián, fizikán, matekot, infón és a nyelvi szakokon jó, ha van minimum annyi tudásod, mint, ami emelt érettségi követelmény. A bölcsész irányokban nem igazán nagy előny. Én magyar-matek szakpáron vagyok, anno magyarból emelteztem, a matekot középszinten tanultam anno. Matekból az elején jól jött volna az a tudás, ami egy emelt érettségire kellett volna, mert az alapozó tárgyakon azt úgy vették, hogy ok, ezt mindenki tudja, 3 percben gyorsan össze lett foglalva, a csoport fele meg marhára nem tudta, mert a másik szakjából emeltezett, ne adj isten anno nem is emelten tanulta a matekot. Nekem ez annyiban nyilvánult meg, hogy nagyobb készülésekkor 1 órával tovább tartott a gyakorlás az emelt anyag gyors elsajátítása miatt, mint annak a csoporttársamnak, akinek hasonló a teljesítménye, csak emeltezett is anno.
A magyar emelt meg semmi lényegi előnyt nem jelent. 1-2 kötelezőt skippelhetek, ha jól emlékszem arra, amikor fakton vettük gimiben, de ez meg lófax, irodalmi tárgyanként van vagy 20 kötelező/félév+kötelező szakirodalom+még a nyelvészet, és annak szakirodalmat, ami elég kis mértékben fedi le azt, amit emelt érettségire tanultam meg nyelvtanból.
Mentális alkalmassági indokoltabb lenne, mint az emelt érettségi. Egyik szobatársamnak anno volt elbeszélgetés(ő ötödéves), másik szobatársamnak már csak motivációs levelet kellett írnia (harmadéves lenne, ha nem vált szakot), én (másodéves) meg csak felvin behúztam a sorrend első helyére és csókolom. Fel is vettek, egy ponttal nem ment fel az a ponthatár, amit az állam meghatározott minimumnak az államilag támogatotthoz. (Nekem amúgy 430 körüli pontom lett asszem. :D)
Alapvetően az emelt akkor indokolt, ha a) kéri az egyetem b) túljelentkezés várható. Tanárin az utóbbi jelenség szépen szólva se jellemző.
"Ismerek olyat aki középiskolában bukdácsolt volt, hogy megbukott és az érettségije se lett túl fényes. Bekerült egy egyetemre ahol pedig lekörözte azokat akik nagyon jól sikerült az érettségijük és jó jegyeik voltak középiskolában."
Rólam beszélsz, #4-es?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!