Egy tanár sejtése, személyes véleménye elég lenne ahhoz hogy egy pontszám alapján ötös dolgozatra egyeset adjon? A "puskázás" vélelmezése (és nem tapasztalása!!) miatt?
A tanár azt sejti hogy X diák puskázott és azért lett szinte max pontos a dolgozata. Ugyanakkor csak sejti, hiszen nem kapta el a diákot puskázás közben, vagyis semmi objektív esemény nincs a birtokában a puskázás mellett.
csak "sejti" véli...
de ez elég hogy egyes legyen egy pont szerint ötös dolgozat?
Az nem úgy van hogy a diákot puskázáson kapják akkor jogos az egyes (még ott helyben) vagy ha a diákot nem kapják puskázáson, akkor meg az a jegy amit a pontszám kiad?
Hogy mit vél, sejt a tanár, az ő dolga.
ez nem így van?
Lehetséges ok, példa:
1. wikipédia szócikk eleje (de nem ez a lényeg!).
„Az Egri csillagok Gárdonyi Géza 1899-től előbb folyóirat-folytatásokban megjelent, majd 1901-ben könyvben is kiadott regénye, az egyik legismertebb magyar történelmi regény, amelynek története a valóságos 1552. évi egri ostrom eseményeinek és előzményeinek történetét dolgozza fel érdekfeszítően cselekményes regény formájában. Cselekménye 1533-ban indul, és az 1552-es hatalmas túlerővel szemben diadalt aratott egri hősök győzelmével zárul.”
2. a dolgozat egy részlete:
„Az Egri csillagok Gárdonyi Géza 1899-től előbb folyóirat-folytatásokban megjelent, majd 1901-ben könyvben is kiadott regénye, az egyik legismertebb magyar történelmi regény, amelynek története a valóságos 1552. évi egri ostrom eseményeinek és előzményeinek történetét dolgozza fel érdekfeszítően cselekményes regény formájában. Cselekménye 1533-ban indul, és az 1552-es hatalmas túlerővel szemben diadalt aratott egri hősök győzelmével zárul.”
2. a dolgozat egy részlete másképpen:
„Gárdonyi Géza Egri csillagok című regénye 1899-től előbb folyóirat-folytatásokban megjelent, majd 1901-ben könyvben is kiadott műve, az egyik legismertebb magyar regény, amelynek története a valóságos 1552. évi egri ostrom eseményeinek és előzményeinek történetét dolgozza fel cselekményes regény formájában. Cselekménye 1533-ban indul, és az 1552-es hatalmas túlerővel szemben diadalt aratott egri hősök győzelmével zárul.”
De olyan is elegendő lehet, hogy a tanulótól szokatlan kifejezéseket, szófordulatokat talál a szövegben.
Én egyszer puskáztam gimiben töri témazárónál. A tanár nem szólt rám közben, viszont a dolgozatomra egyest adott. Nyilván nem reklamáltam mikor megláttam, mert én is tudtam, hogy puskáztam. Hogy miért nem szólt, mikor látta és miért nem akkor adott egyest, azt nem tudom.
28N
Olyan nincs hogy "vélelmezi" hogy puskázik a diák.
Vagy észreveszi hogy puskázik és akkor ott és akkor jelzi
vagy NEM puskázott (= ha puskázott is de nem vették észre...)
Olyan nincs hogy sejti. Elkapta a diákot vagy sem.
Ha nem, akkor nem puskázott!
Fel kell jelenteni!
A rendőr se mondhatja hogy „láttam magát tegnap amint épp kocsit próbált lopni de nem szóltam, de most elkapom“
nincs hozzá joga. Ha látta, miért nem intézkedett ott és akkor.
Utólag ki mit mond vél- a szél viszi szavait, mert semmitérőek.
ha látja : lépjen.
Utólag nem lehet szava.
A 4-es válaszom miért lett ennyire lepontozva? Basszus egy régi saját történetet írtam le. Ezen mi nem hasznos?
Borzalom ami itt megy.Ennyi agyhalott egy helyen.
X-elem is ki a kérdést. Pontozgassátok le egymást továbbra is! Ezért érdemes kommentet írni.
Ezen semmi sem hasznos, hiába duzzogsz.
A kérdésre nem ad választ.
A tanár nem bíró, nem ítélkezik. Nem nyomozó, hogy bűncselekményt felderítsen.
Szép is lenne, ha mindem osztálytatot kötekes lenne úgy alátámasztani, mint egy vádhatóság.
Ha rajtakap valakit, akkor jön ujjlenyomatvétel, tanúkihalgatás stb.? Meglátta a papírt. És? De nem is hsdználtam, el sem látok idáig stb.
Ha tagadom, akkor megáll az élet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!