Mennyire igaz ez a mondat?
Tanár-diák vita közben mondta a padtársam a tanárnak.
Az előzmèny annyi, hogy gyenge tanulmányi eredmènnyel, egy nagyon nehèz dolgozatot elsőkènt adott be, 2 db hibával. A tanár mindig szekálta, hogy mindig alszik (suli melett èjszaka dolgozik), ès a kèrdèseket se írja fel a lapra. Csak arra figyel, hogy meglegyen a ketes átlagja minimum. Na most a tanár megvádolta csalással (tènyleg nem csalt, de mèg csak rólam se tudott puskázni) ès a tanár feltette a kèrdèst, hogyha ilyen okos, mièrt nem osztályelső. Amire az volt a válasza, hogy "minek legyek 2 èvig a legjobb? Majd a szakvizsgán a legjobb leszek. A munkáltató úgyis csak azt a bizonyítványt kèri el. Senkit nem èrdekel, hogy 2 èvig mit csinálom. Max az, hogy azon a kèt napon (elmèleti gyakorlati vizsga lesz) mit teljesítek.... Meg jobban esik az a 10 perc alvás (ami alatt átlagba egèsz órán bealszik) Ez menyire igaz amit a padtársam mondott?
Én egyetértek vele, habár én gimnáziumban csináltam hasonlóan.
3-4 átlagom volt úgyhogy abszolút semmit nem tanultam, ha a tanár kihívott felelni akkor 3-as mindig megvolt, ami annyiból állt hogy óra előtt átolvastam az előző órai jegyzetem. Az érettségitárgyakon mindig figyeltem és rendesen jegyzeteltem órán.
Érettségire két héttel előtte kezdtem el tanulni, ami annyiból állt hogy kiírtam füzetbe a tételeket. Elég jó pontszámom lett és felvettek az ELTE-re.
Ha engem az oktatási-rendszerről kérdezne valaki, azt kell mondjam az egész megoldható lenne tanárok nélkül, sőt az egész gimnáziumi anyagra 1 év is elég lenne. A középiskolai éveim alatt végig videojátékfüggő voltam, otthon semmi mást nem csináltam, házit a vonaton írtam meg iskolába menet.
Ha lenne egy központi oldal az interneten, ahol fenn van az egész közép és emelt szintű gimnázium tananyag és mindegyik témakör ki van egészítve egy normális, korrekt módon elmagyarázott formájú videóval, tehát lenne egy állami Zanza.tv akkor a tanároknak nem lenne munkája és az iskolába se lenne szükséges bejárni minden hétköznap. Simán meglehetne csinálni egyetemi rendszer szerűen a gimnáziumot is, lenne egy vizsgaidőszak és az iskolában kéne megírni a Témazárókat. Gyakrabban lehetnének osztálykirándulások.
Szerintem értelmetlen benn ülni az iskolában 8 órát, abszolút felesleges időpocsékolás. Egy online oktatási-rendszer mellett nem lenne szükség tankönyvekre (mert pdf formában elérhető), a diák elmehetne heti 3 nap diákmunkára, mert lenne szabadideje és mivel ki lenne adva a tananyag, amihez társulna videó ami elmagyarázza a feladatokat, így a Témazáróra minden adott lenne felkészülni. Nincs az hogyha nem figyeltél órán, akkor ez van, visszanézni sem tudod mit mondott a tanár.
Egy szakiskola kicsit másabb lenne, mert ott a gyakorlati órákat nem lehetne online oktatni, de az elméleti anyagot otthon is eltudja sajátítani bárki. Általános iskolai-rendszeren nem feltétlen változtatnék, de szerintem 12 éves korától egy gyerek már egyedül is el van otthon, nem kell neki iskola, meg tanárok akik felügyelik. Pláne mennyi stressz ér egy diákot középiskola alatt...
Én ugyanazt csinálnám mint a padtársad, pláne hogy ő is dolgozik suli mellett mint anno, úgyis a vizsgát nézik mindenütt, ha az jól sikerül akkor ugyan ott vagy mint aki szorgalmasan tanult még munka helyett is.
Förtelmes igénytelenség. Remélem, sosem lesz "szerencsém" az illetőhöz.
Egy dolog, hogy valaki egy nap hogyan teljesít, más kérdés 1. mennyire reális akkor a legjobbnak lenni, ha előtte beéri a minimummal 2. hosszútávú tudáshoz hatékonyabb a folyamatos jó teljesítmény
#3: ha ez ilyen egyszerű, miért nem képes sok diák az érettségit letenni? Senki nem tiltja, hogy most is tanuljanak maguktól a diákok.
Életszerűtlen, amit írsz: eleve nem lehet mindent tévéből, előadás alapján megtanulni, megtanítani (főleg 14 éveseknek). A tévé pl. nem fog írott szöveget értékelni, és visszajelzést adni, hol hibáztál. Beszélgetni sem fog veled.
És akkor még nem beszéltünk a motiváció problémájáról, illetve hogy miért fontos egy tutor szerepe. Vigotszkij elég jól megcáfolja a felvetésedet.
#3-as vagyok, #7-nek írom:
Szerintem valami kompromisszum megoldás kéne hogy a diákoknak ne kelljen a középiskolás diákoknak egész nap az iskolában ülni. De ha már felvetnek olyan dolgokat manapság hogy 4 napos munkahét, akkor miért ne lehetne 4 napossá tenni inkább az iskolát?
Vagy nem is tudom, legalább ne 8-kor hanem 9-kor kezdődjön. A reggeli tömegközlekedés egy katasztrófa és azért van tömegnyomor, mert a sok diák kénytelen bejárni.
Szerintem azzal van a gond, hogy általános iskolában nem tanítják meg a diákokat tanulni. De akár lehetne egy fórum szerű oktatási felületet is létrehozni, ami annyiból állna, hogy az adott diák bejelentkezik oda és tegyük fel kötelező mindennap bejelentkezni és kitölteni egy adott tananyagrészt.
Megoldható lenne egy ilyen rendszer, nem azt mondom hogy rá kellene kényszeríteni a diákokat a tanulásra, mert már rá vannak, de ennek nincs köze a motivációhoz, én sem azért tanultam érettségire mert motivált hogy egyetemre mehessek, hanem azért mert ez volt a kötelességem.
Kötelességtudat kell, amihez egy szokást, napi rutint kell kialakítani egy középiskolás életében. Ezt online formában is ki lehet alakítani. Ezzel a rendszerrel inkább az lenne a probléma hogy a közösség nincs feltétlen meg mint osztály. Erre az esetre lenne érdemes egy afféle cserkész közösséget kialakítani, vagy afféle úttörő-rendszert, mint a kommunizmus idején, de politikailag függetlenül, esetleg szimplán propaganda nélkül.
A lényeg az lenne hogy online tanul a gyerek, az iskolában vizsgázik, két hetente pedig lenne egy tanulmányi kirándulás. Most ha csak azt vesszük mennyi egy iskola fenntartási költsége, akkor ezek a tanulmányi kirándulások az iskolai költségvetésből is megoldhatóvá válnának.
Egy ilyen kirándulás alkalmával pedig az lenne a cél, hogy nem is tudom mondjuk elmennének Nagykőrösre Arany János szülővárosába, vagy egy arborétumba, ahol a növényeket megismerhetik, esetleg vadasparkba, vagy nem is tudom, még ha az iskolákban két hetente egyszer lenne egy olyan nap, amikor valamilyen ismeretterjesztő előadást tarthatna egy külsős oktató érdekesebbé tehetné az egészet.
A "cserkész-rendszer" pedig arra motiválhatná a diákokat hogy tanuljanak, lehetne ösztöndíj középiskolában is, ráadásul ezzel párhuzamosan pénzügyi előadásokat is lehetne tartani. Meg hát mint említettem az iskola azzal hogy nem feltétlen kell naponta bejárni, így a fenntartási költségeken állítom hogy az ösztöndíjat is tudná finanszírozni.
Online teszteket lehetne kitölteni, amikért kreditet kaphatnának a diákok, amiket be lehetne váltani esetleg mondjuk könyvutalványra, vagy valamilyen jegyekre.
Olyan tisztán van bennem egy ilyen oktatási-rendszer ötlete ami sikeres lehetne, még állítom a tanárok is jobban járnának vele, mert habár írtam hogy szerintem ebben a formában nem kifejezetten értékes a munkájuk, mellékállásban ugyanúgy tudnának tanítani, miközben az állam biztosíthatna nekik egyrészt átképzési lehetőséget, másrészt bértámogatást, ami legalább nettó 50.000Ft-ot jelentene. Ez havonta járna minden olyan pedagógus diplomával rendelkezőnek, akit valamilyen iskola legalább 3 évig alkalmazott, esetleg az a munkaidejével párhuzamosan ez a támogatás is növekedne, tegyük fel aki 15 éve tanár, az 100.000Ft-ot kapna.
Lehetne egy olyan rendszert kialakítani, amivel mindenki jól jár szerintem, a tanárok vállalhatnának jobban fizető munkát, mert a jelenlegi fizetésüket én is felháborítónak tartom, ugyanakkor ismertem olyan tanárt, akinek a munkássága ennél többre nem becsülendő. Más tanár meg szívét-lelkét beleadta a tanításba mégis mindkettő ezek szerint ugyanakkora bért kapott.
Bérezésben alapvetően én teljesítmény alapján adnék fizetést minden területen, pláne ami fizikai munkát igényel.
Mindenesetre szerintem az online oktatás nem ördögtől való, hasznosabb is lehetne mint a jelenlegi, az elszigetelődést, kirekesztést pedig a cserkész/úttörő rendszer adná, abban alakulhatnának barátságok.
Ahogy anyám mesélt az úttörők-korszakról, kisdobos és hasonlókról szerintem egy kivételesen jól kitalált rendszer volt, ráadásul rengeteg kreatív foglalkozás volt és nem csak nevelte a gyerekeket, hanem tanította is.
Sporttevékenységeket pedig szintén összekötném valamilyen szinten ezzel a rendszerrel, tesióra is ugyan úgy fontos, én a Fegyencedzésre alapoznék egy afféle otthon elvégezhető edzést, ezt naponta kéne elvégezni a diákoknak, 30 perces mozgás. Versenyszerűen pedig egyesületeknél lehetne sportolni, ahogy most is, iskolán kívüli időben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!