Egy tantárgy-tananyag iránti érdeklődés lehet osztályozási szempont? Ez nem a diák szuverén joga és totálisan indifferens szempont hogy mennyire érdekli őt az anyag?
Felelés, ahol a diák minden belekérdezés nélkül felmondja a tételt. Azért a végén a tanár 1-2 kérdést még feltesz, azokra is fullos választ kap. A felelet ötös (lenne).
Majd a tanár még jó dolgában nem tudja mibe kössön bele, elmondja a diáknak hogy „darálta“ a feleletet, úgy mondta fel mintha nem is érdekelné.
A diák erre meg is mondja hogy tényleg nem is érdekli, meg kellett tanulni hát megtanulta felmondta, de a téma, sőt az egész tárgy őt hidegen hagyja, köze hozzá semmi.
Erre a tanár: IGEEEEEEN? akkor négyes!!!
Tehát ötös lett volna, de mivel a diákot nem érdekli így négyes.
Valaki mondja meg nekem az mióta osztályozási szempont hogy érdekel-e az anyag?
Ahhoz van köze bárkinek is?
Nincs. Ez nettó szemétség. Ugyanolyan mint mikor év végén a magyar tanárom anno azt mondta az én szín ötös jegyeimre hogy "azért érzed te is hogy ez nem annyira ötös".
Vagy mikor 4,5ös átlagára négyest kaptam, az osztalytarsam 3,5re szintén négyest. Egyforma jegyet pedig egy teljes jegy volt a különbség köztünk.
Bunkó vizsgáztató mindenhol akad. Egyetemen még sokkal szélsőségesebb példák is vannak.
Az illető helyében én azért megkeresném az osztályfőnököt (remélem, nem ő volt ez a tanár) és elmesélném neki a dolgot. Ha csak annyi következménye lenne, hogy az ofő tudomást szerez arról, hogy ez a tanár ilyet is tesz (legalábbis egy tanítványa szerint), akkor már volt értelme.
Jó tanár erre azt mondja, hogy akkor szép volt tőled, hogy mégis ilyen rendesen megtanultad. Esetleg feljegyzi magának, hogy - rgy másik alkalommal - beszélnie kell arról, hogyan kellett volna udvariasan mondani el a véleményedet. Meg azt is följegyzi magának, hogy érdemesebbórát kéne tartania, hisz ha még a jó tanulót se érdekli, akkor ő szúrt el valamit.
Ez most egy másik lecke volt: hogy tökfejekkel nem érdemes vitatkozni. Legközelebb okosabb leszel, fogod tudni, kivel lehet őszintén beszélni és kinél kell nyalni (vagy úgy tenni).
Egyetemen egy évfolyamtársam mondott hasonlót, de ott a tanár abszolút úriember volt.
Szóval akkor történt, amikor éppen szakosodni kellett, és ehhez bevezető tantárgyakat hallgattunk (hogy jobban tudjuk, melyik mivel jár). Ő tartotta az egyik ilyet. Vizsgázott nála az évfolyamtársam. Tisztességesen megtanulta az anyagot, megkapta az ötösét, majd a tanár megkérdezte tőle, hogy melyik szakirány érdekli, melyiket akarja választani. Ő meg azt mondta, hogy egyik sem, mert unalmasnak tartja mindegyiket, csak azért nem hagyja abba az egyetemet, mert már annyi munkája benne van. Mire a tanár (egy végtelenül jóindulatú idős férfi) csak ennyit mondott: "Akkor én még örülhetek, hogy ilyen szépen megtanulta a tárgyamat." :-))) Szóval így is lehet reagálni.
A tanárnak a tudást kell osztályoznia, a tudás megvolt, 90% és 100% között volt, az mindegy, hogy mekkora lelkesedéssel tanulta be a gyerek és, ameddig nem egy idegennyelvi előadásról van szó, ahol fontos, hogy a gyerek tagoltan, bő szókincxcsel, saját gondolatokat adjon elő, addig tök mindegy, hogy a gyerek lassan beszélt vagy hadart.
Viddes, hogy ezek a tanárok a leghangosabbak a sztárjknál közben ők utáltatják meg leginkább a gyerekekkel az iskolát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!