Az mitől határozatlan idejű sztrájk hogy márc 16-án délelőtt leáll a tanítás? De 17-én már lesz? Sőt lehet 16-án is lesznek du. órák? Ez mitől határozatlan idejű?
Nálunk előre szóltak: márc 16án délelőtt nem lesznek tanórák. de 17-én már lesznek.Sőt, akár 16án is lehetnek 12h-tól.
Határozatlan idejű sztrájk? de miért lenne az ? ez egy 1 napos vagy fél napos inkább határozott idejű sztrájk, nemde?
Az a probléma, hogy hiába a pedagógusoknak szeretnének jót, jogosan, a gyerekeknek ez probléma lehet, hiszen óráik maradnak el, nem haladnak a tananyaggal, a lemaradást majd pótolni kell, amik vagy plusz órákban oldhatók meg vagy úgy, hogy a tanár gyorsít a tempón, ami szintén nem jó, hiszen az a gyerek aki pont azzal a tárggyal foglalkozna később, nem biztos, hogy jól halad gyorsabb tempó mellett.
(Arról se feledkezzünk meg, hogy covid alatt egyes iskolákban a tanulók nem tudtak rendesen tanulni, hiszen nem volt ott a tanár, aki segíthetett volna, sok szülő lett a gyerekek tanára, de nem minden szülő tudta így segíteni a gyereket, elvégre sok szülő dolgozik 12 órákban, hogy étel legyen az asztalon.
És, ha már itt tartunk: nem minden szülő engedheti meg azt, hogy a tanárokat támogassa, hiszen egy 6-8 éves gyereket nem hagy otthon egyedül, a munkahelyen meg nem biztos, hogy jó, ha kiesik a munkából, vagy másokra szakad az ő munkája vagy mással lesz kitolva beosztás ügyileg.)
Én az egyetemen emlékszem egy "mindent zsúfoljuk 1,5 órába, mert annyi csúszás összejött" órára. Káosz volt.
A gimiben pedig anno nekünk is voltak kihagyások és olyankor vagy ott maradtunk egy másik nap vagy korábban bementünk pótolni. Ez akkoriban még nagyjából rendben volt, hiszen 5-6 óránk volt egy nap, de most, amikor egy tanuló 7-8 órára jár be egy nap, mellette különfoglalkozásra jár, meg van aki magántanárhoz is, nem biztos, hogy ezt pluszban rájuk kéne tenni.
Én még olyanra is emlékszem, hogy általánosban, mielőtt elköltöztünk külföldre, betették az órarendbe az osztályfőnökit, amit az ofő a kezdetekben becsületesen megtartott, majd pótóralehetőséget látott benne és a matematikát vagy a nyelvtant vettük alatta. Ezt sem találtam megfelelőnek, elvégre az osztályfőnöki órának is megvan a fontossága, segít az osztályfőnöknek jobban megismerni az osztályt, összekovácsolni a közösséget, az osztályfőnöknek lehetősége van arra, hogy a gyerekeket fejlessze, felkészítse őket az életre vagy a tanulmányaikban adjon útmutatást, nem mellesleg a gyereknek is jó, hogy heti egyszer 45 percre kissé ellazulhat.
Külföldön sosem szólt másról az osztályfőnöki óra, csakis arról, hogy a tanár tanultságos feladatokat adott, bestélgetett velünk fontosabb témákról, elmondta a fontosabb híreket (kirándulások, óratendváltotás, trimeszterzáró vizsgahét időpontja, stb), vagy efyesével leült velünk és elmondta a véleményét a szorgalmunkról és a magatartásunkról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!