A tanítónéni vagy a szülők hibája, ha az iskolai előadásokon az elsősök (általános iskola) java elfelejti a szövegét vagy bizonytalanul szaval (mintha 2 perce magolta volna be és próbálja felidézni)?
A kilencvenes években ilyen mem volt, mindenki rendesen elmondta a szövegét, max 1-2 gyerek belesült, mert nyelvbotlása volt vagy valaki / valami megzavarta.
De addig gyakoroltuk, amíg mindenki betéve nem tudta a szövegét úgy, hogy, ha álmából felverik is el tudja hibátlanul mondani. Arra is odafigyeltek, hogy rendesen hangsúlyozzunk.
Most meg azt se tudják a gyerekek, hogy ki után jönnek, elfelejtik a szöveget, a tanár súgja az egészet nekik, ha meg tudják, akkor is monoton hangon elrebegik, semmi hangsúlyozás.
Ez a tanár vagy a szülő hibája?
1, pedig a kérdezőnek abban igaza van, hogy a szülőnek tanulnia kell otthon a gyerekkel.
Valaki egyszer mondta -"Amikor a gyerek iskolába megy, a szülő vele kezdi az 1. osztályt.":)
Velem is leültek otthon, átnézték a leckémet, amit a napköziben nem tudtam befejezni, otthon csináltam meg a szüleimmel, a verseket együtt tanultuk meg és főállásban dolgoztak úgy, hogy nem volt aki segítsen nekik (nagyszülők órákra laktak tőlünk).
De hogy a kérdésre is válaszoljak, egyik sem felelős.
Amai gyerekek nagyon le vannak terhelve, a legtöbb szülő meg éhbérért dolgozik, sokszor egy anyának 3 gyereket kell felnevelnie, nem fogja tudni elérni, hogy a gyereke úgy szavaljon, mint egy színművész.
A tanárnak meg sok nevelési eszközt kivették a kezéből. Ha megtenné egymai tanár azt, amit az én régi ofőm, fel is jelentenék és az egész ország ezen csámcsogna egy hétig.
Pont ez a jó, régen azért szavalt mindenki hiperül meg szuperül, mert meg voltak félemlítve.
Egy elsős gyerek önmagában nem vállal be ilyen feladatot. A tanító "kiszemeli", majd a szülővel megbeszéli. Itt rögzítik, hogy bizony otthon is szükséges a gyakorlás.
Az elsős pedig kicsi, 6-7 éves és borzasztóan zavarban van, nem megszokott számára a szereplés.
Egy átlag 6éves egy rövidebb verset 5x-i meghallgatás után vissza tud mondani. Eddig kb a tanító feladata. Innen pedig a szülőé, hogy ez következő nap is menjen. Ekkor már a tanító csak javít, korrigál.
Az pedig mindkettő felelőssége, hogy észrevegye, ha a gyereknek "nem fekszik" a szereplés, és még időben leállítani a dolgot, még mielőtt komolyabb szorongás lenne az eredménye.
Szerintem nem érdekelte őket az egész/féltek/nem tudnak koncentrálni, nem olyan jó még a memóriájuk. Elsősök. Eddig nem kellett ilyet csinálniuk..új még nekik.
Az is lehet hogy nem mernek nagy közönség előtt előadni.
Én pl tudtam a szöveget, de amikor kiálltam a színpadra, és láttam a sok embert, egyszerűen ledermedtem és nem mondtam semmit. Annyira izgultam, emlékszek hogy kivert a víz.
Fhuu ba.zdmeg, ez a legnagyobb bajod?
Kikerülve az ovódából te profi voltál egyből mindenben, ugye??
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!