Melyiket szereted jobban, a digitális vagy a jelenléti oktatást? És miért?
A digitálist, mert nem kell 4-kor kelnem, elviselni a buszon lévő embereket, kevesebb óránk van, tudok enni, inni bármikor, maszkot viselni egész nap ( csak mostani időszakra vonatkozik), nem kell bérletet venni, több időm van.
Negatívuma meg a jelenléti előnye pl: egyes tárgyakat jobban lehet tanítani jelenlétibe, szocializálódás, kevesebb elektronikus eszköz használat stb.
Akik azt írták, hogy nincs szekálás online oktatásban, el kell őket szomorítsam, de van, hiszen aki szekálni akar valakit, az így is úgy is megteszi. Nem beszélve a cyberbullying esélyeinek emelkedésével.
Egyébként van jó is, meg rossz oldala is mindkettő oktatási módszernek.
Jelenléti előnye egyetemeken és technikumokban a gyakorlati oktatás megvalósítása, gimikben pedig a természettudományos tárgyak tanítása eredményesebb, érettségi felkészítésnek is több haszna van, az iskola motiváló hatása miatt.
Másik előnye a kortárs kapcsolatok fenntartása és a szocializáció, kortársak fizikai jelenlétének is lehet motiváló ereje, természetesen a közösség milyenségének függvényében.
Ugyanakkor a jelenléti oktatás hátránya az iskolába, illetve hazautazás, hiszen a legtöbben sokat utaznak az otthonuk és sulijuk között, emiatt korán kell kelni, kevesebb idő marad a felkészülésre és a szabadidőre. Másik hátrány a sűrű órarend.
Digitális oktatás előnye az, hogy nem kell ingázni, sem korán kelni, hacsak nincsen kiscsoportos konzultáció. Előny továbbá, hogy nem minden tárgyat tartanak meg tanóra keretében, online általában csak az érettségi tárgyakat tartják meg, a többiből csak projektfeladatot adnak.
Ugyanakkor a digitoktatás hátránya az, hogy rövid távon ugyan jó, de hosszú távon demotiválttá teszi a diákokat és a tanárokat is, hiszen nincs ellenőrzés, nincs fizikai jelenlét, ami motiválólag hatna.
Másik hátrány, hogy tavasszal tapasztalhattuk, hogy rengeteg, általában az idősebb tanárok nem rendelkeztek a távoktatáshoz megfelelő eszközállománnyal, ami miatt csak a tankönyvből adtak fel feladatokat, vagy volt olyan tanár is, aki egyáltalán nem tartotta a kapcsolatot a diákjaival, főleg úgy, hogy a továbbtanulás szempontjából fontos tantárgy szaktanára volt.
Viszont meg kell, hogy mondjam, az online oktatásnak annyi haszna volt, hogy mélyítette az iskolaközösség összefogását, hiszen ez egy több emberes kihívás, amiben a diákok, a tanárok és a szülők egymásra lettek utalva, hiszen az OH semmit sem segített.
Az őszi jelenléti oktatásban már megjelent néhány online oktatásban ismerőssé vált módszer, mint például az óráról hiányzó embereket is be lehetett vonni az órába, azáltal, hogy ők Meeten vagy Zoomon keresztül csatlakoztak be, az óráról felvétel is készült, így vissza lehetett nézni. Vagy másik motívum, hogy a házi feladatokat online küldik, illetve inkább esszé alapúak.
"el kell őket szomorítsam, de van, hiszen aki szekálni akar valakit, az így is úgy is megteszi"
Egy kattintással le lehet tiltani az illetőt, ha nem tudnád...
Köszi a válaszokat!
Én a jelenléti mellett teszem le a voksot, mivel szakmát tanulok és így nagyon betesz az online suli. Főleg mivel most a Pandémia miatt gyakorlati helyünk sincsen.
Persze középsuliban én is örültem volna annak ami most van, de érettségi után az ember nem azért ül vissza a suli padba, mert kötelező(szülők által) hanem mert szeretne valamihez érteni, hogy több esélye legyen a munkaerőpiacon és ne minimálbéren tengődjön.
#13 kamerával is lehet lesni :)
Egyébként mindkettőben van jó is, rossz is szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!