Világ egyik legjobb egyeteme úgy döntött a vírus miatt 2021 szeptemberig nem nyit ki marad a távoktatás? Vélemények erről?
MIvel talán a világ egyik legjobb legelismertebb intézményréről van szó,azért csak tudják mit tesznek.
nem elírás, 2021-ig nem nyitnak ki a vírus miatt. Úgy volt hogy márcisuban bezártak és még júniusban kinyitnak. Aztán döntöttek és 21 szeptemberig zárva maradnak csak online kurzusok lesznek.
vélemények erről? enyire durva lenne a helyzet?
teszi fel a kérdéset egy olyan egyetemista (én) akinke az egyeteme már nyitva (Magyarország) és már a jövő héren valós személyes szóbeli vizsga lesz.
A Cambridge Egyetem az első, ahol bejelenették: 2021-ig marad a távoktatás
Engem nem zavarna. Pl náluk rendkívül minőségi online anyagok vannak. Tanultam anno belőlük én is, szerintem teljesen rendben van. Illetve nagyon sok egyetemen zajlik távoktatás, miért lenne probléma, ha a nappali képzést is átraknák egy félévre még? Minden segítséget megkapunk mi is, én el tudnám viselni ezt még így.
Ráadásul azt hiszem, pont a Cambridgen van az, hogy meg tudják oldani, hogy úgy kérjenek számon, hogy te a gép előtt se tudj puskázni egy betűt sem. Fejlett technológia, jó anyagok, nem egy poros, szutyok BME vagy ELTE az a hely, ahol az egyetlen fegyver az, hogy feleannyi időt hagynak a feladatra. Persze, arra van eszük, hogy az ablaklerakást a tálcára monitorozzák, de normálisan oktatni nem. Pedig itthon a legjobb egyetemek között tartják őket számon.
Más: el tudom képzelni, hogy ennek az ötletnek az is áll a hátterében, hogy valami fejlesztés zajlik akár az épületben, akár az oktatók által más formában, ami miatt kihasználják a helyzetet és ez indokolja a bezárást. Nálunk is zajlanak a kutatások, csak a diákok nincsenek az épületben.
" hogy úgy kérjenek számon, hogy te a gép előtt se tudj puskázni egy betűt sem. F"
Elegánsan szemet hunysz a probléma felett eltáncolsz a válasz elől.
Tessék a kérdés. Gyakorlati vizsga gyakorlati óra: erősáramú ipari kábel ellenállásának mérése 100 m ről. Majd ellenállás manuális felhelyezése az elosztóra és mérésismétlés.
Ez egy tényleges gyakorlati tétel méréstechnika tárgyból.
Na oldd meg online.
Tessék.
Mert ha ez a vizsga nincs meg akkor továbbhaladás kaputt.
Na várom a választ.
Mert ha nem lenne zárva az egyetem akkor kimegyünk a MÁV vagy ELMŰ teszttelepre (terepgyak) egy műszerrel és egy naplóval és fél óra alatt megvan.
Hát?
Én orvosira járok, azt teljes mértékben támogatnám, hogy az előadások a továbbiakban online legyenek megtartva. Nálunk semmilyen módon nem voltak megtartva távoktatás formájában, csak elküldték a prezentációt, amit amúgy is elküldenének a normálisan megtartott előadások után (persze valahol érthető, hogy nem tudtak hirtelen sok energiát fordítani a dologra, az orvosok sem a töküket vakargatták az utóbbi hónapokban, meg egyébként sem). Simán meg lehetne csinálni, hogy mondjuk youtube vagy más livestream formájában legyenek megtartva az előadások és otthonról lehessen nézni. Nálunk ritkán szólongatnak az előadásokon, kérdéseket sem nagyon szoktunk feltenni, 200+ fős az évfolyam, ha mindenki megkérdezné, amit nem ért, akkor örökké ott ülnénk. Ennyi erővel akár otthon is ülhetnénk, az előadónak is egyszerűbb lenne, ha az irodájából lenyomhatná azt a másfél órát és nem kellene csak emiatt elzarándokolnia egy másik épületbe. A hallgatók közül sokan be sem járnak csak amiatt, mert nem tudják/akarják megoldani a bejárást pl egy reggel 8-as előadásra.
Nekem egyedül a gyakorlatok miatt nem mindegy, hogy online oktatás van-e. Túlzás, hogy szikét kell fogni a kezünkbe, mert legtöbbször csak állunk és figyelünk, nem kaszabolunk, de nyilván nem ugyanaz megnézni egy youtube videót vagy elolvasni egy prezentációt, mint élőben ott állni a műtőasztal mellett és személyesen beszélni az orvosokkal, betegekkel.
Nem táncolok sehonnan. Csak nem gondolod, hogy egy ekkora egyetemnek nincsenek a szükséges mérésekhez kikölcsönözhető eszközei? Nálunk is van pár gagyi próbálkozás itthon, a home officeban működő cégek is adnak mindent otthonra.
Ráadásul rengeteg mérés teljesen fölösleges, nincs ma már gyakorlati haszna azoknak a technológiáknak az iparban, ezért nem is lényeges, hogy mindenáron legyen belőle labor. A másik, hogy rengeteg szimuláció létezik, ismét mondom, minőségi anyagok és gyakorlófeladatok vannak az ilyen kaliberű helyeken, nem egy agyonszkennelt, összetákolt trágya feladatsor.
Műszaki szakon tanulok, nem sok laborgyakorlatnak vettem hasznát. Nincs értelme például lyukkártyákkal bszni a rezet. Minden másra meg ott a szakmai gyakorlat.
Az egészségügyben is rezidenskedsz pár évig, amíg odaengednek, de ott azért másképp oldják meg a gyakorlatokat is.
Személy szerint fölösleges, indokolatlan szarnak tartom lejárt technológiákra több energiát pazarolni egy online előadásnál, ami pedig releváns, azt műszaki területen amúgy is az ipar tanítja meg, más területeken meg praktikus ugyanúgy a levelező képzések esetében megszokott tömbösítés. Nem kell minden héten ugyanabban az időpontban berendelni embereket. Kvázi workshop jelleggel elégnek tartom, ha benn vannak egy nap 8-10 órát, aztán mondjuk rá egy hétre vizsgáznak is az adott modulból.
"Műszaki szakon tanulok, nem sok laborgyakorlatnak vettem hasznát. "
Csak azt nem fogod fel a szuper aqyaddal hogy a lőtéri kutyát se érdekli te minek veszed hasznát minek nem. A lényeg mit KELL teljesíteni a tárgy képzés abszolválásához. Szar semminek tartasz egy labort? Lőtéri kutyát se érdekli. De ha nem végzed el akkor diplomát az életben nem kapsz...
ennyit kéne felfogni.
Mire jó a gyak? Nem tudom. Azt tudom mire KELL a gyak. Arra hogy X idő alatt kezemben legyen a diploma.
Erre kell.
Mire kell Petőfi műveinek elemzése? Semmire. Mégis ebből érettségiztem ha nem lett volna meg azóta se lenne érettségim.
Magas a képlet mi?
Minden szakon vannak elméleti és gyakorlati órák, az elméleti órák legtöbbször előadás formájában történnek, az bármelyik intézményben kivitelezhető online formában is. A gyakorlati órákon pedig megoldható szükség esetén, hogy kevesebb legyen a létszám, nem kell az egész évfolyam egyszerre (szerintem nem is kivitelezhető hatékonyan, ha nincs kisebb létszámokra felosztva), cserébe több alkalom van belőle.
Én mérnökinfóra jártam, ugyan nem távoktatási formában, de voltak nagy előadótermekben elméleti előadások, meg kisebb létszámú gyakorlati órák (hívhatjuk labornak is, nekem mindegy). Ha adott egy veszélyhelyzet, vagy a tanterv átütemezéssel (azért a felsőoktatás már nem olyan merev rendszer, mint az általános- vagy középiskola, és sokan munka mellett csinálják) megoldható, hogy x időszakban ne legyenek gyakorlati órák, csak elméleti előadások távoktatásban, vagy növeljék meg a gyakorlati órák számát úgy, hogy 1-1 gyakorlatra fele vagy harmad annyi ember mehessen egyszerre, mint normál időszakban.
Nem tudom, mennyire megoldáscentrikus célú a kérdésed, vagy csak puffogni írtad ki, de véleményem szerint a felsőoktatás oldható meg legrugalmasabban egy ilyen kényszerhelyzetben, mint a jelenlegi, és akár hosszú távon is átszervezhető, ha úgy látják, hogy 1-1 kényszerből alkalmazott új módszer hatékonyan működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!