A szóbeli érettségire való tételkidolgozásnak van mostantól bármi értelme is?
Két olyan tanárom is van (mindkettő érettségi tárgyat oktat), akinél a „digitális oktatás“ abból áll hogy ad egy szóbeli érettségi tételt és ahhoz vázlatot kell írni 1 oldalban.
Most hogy kiderült szóbeli nem lesz, így megkérdem : ennek mi értelme ? Mert elvileg ennek az lett volna az értelme hogy heti 2 tételt kidolgozunk és mire eljön a szóbeli az összes tétel ki lesz dolgozva.
Na ennek vége mert nem lesz szóbeli.
De a szóban forgó tanárok erőltetik a kidolgozást. Kérdés minek ha egyszer kilőtték a szóbelit?
(rossz nyelvek szerint azért mert az illető tanároknak a leghalványabb lila fogalmuk sincsen mit lépjenek erre a szitura, és a lehető legegyszerűbb megoldást választják nem lépnek semmit minden marad úgy ahogy volt, mert nem tudnak semmi értelmeset mondani....)
Azt nem mondhatják hogy amit tavaly dec óta csinálunk az totál értelmetlen volt... (mert tavaly dec óta megy a tételkidolgoztatás...)
Na de a kérdésre válaszolva, igen is van értelme, valamennyi legalábbis biztosan.
Töriből simán előfordulhat, hogy olyan esszétémát kapunk, ami mondjuk szóbeli tétel (is) lett volna. Angolból is a levélírós részén simán kaphatunk olyan témát, ami a szóbeli témák között szerepelt.
Sőt, nekünk a szakmai elméleti részében szereplő dolgok mint szóbeli tételek is lettek volna.
Mondjuk én az egész tételkidolgozós, majd ész nélkül bemagolós mókának nem látom a valódi értelmét. Persze, tudom, hogy nulla gondolkodással is lehessen ötöst kapni, akkor is, ha egyetlen mondatot nem ért belőle az illető... de itt mutatkozik meg, hogy mennyire torz az érettségirendszerünk. Én mindig is az "ésszel tanulás" híve voltam. Volt olyan tárgy, amiből egy tételt se dolgoztam ki. Ami nem egyenlő azzal, hogy nem tanultam rá. Tanultam. Logikusan, témakörökbe szedve. Érettségin meg elolvastam a tétel címét, és elmondtam, amit tudok róla. Ha kéne, akár most, 15 év múltán is le tudnék tenni egy érettségit. Aki meg az ész nélkül betanulós módszert választotta, az fél évre rá már elvérzett volna.
De ha magát azt nézzük, hogy miért kell megtanulni azokat a témákat is? Mert nem vizsgára tanulunk, hanem tantárgyra, témára. A megszerzett tudás soha nem haszontalan. Ráadásul ugyanazok a témák előkerülhetnek írásbelin is. Továbbá: nem hátrány, ha gyakorlod a vázlatkészítést, és az önálló tananyagfeldolgozást. Ha továbbtanulsz, ennek még óriási hasznát fogod venni.
"Igen, ugyanis most csak azok érettségizhetnek, akik idén felvételiznek. Aki nem adott be idén felvételit, az ősszel fog érettségizni, amikor lesz szóbeli."
Ez minket nem érint mert az osztályomban a tovább tanulók aránya 100%. Itt mindenki megy tovább.
"Van, az esszé rész miatt az írásbelin."
És ahol nincs esszé? Pl biosz. Ott minek?
Ott nincs esszé.
És mégis van szóbelis tételsor, úgy hogy immár szóbeli sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!