Ti a tanárok helyében mivel jutalmaznátok az ilyen dolgozatokat?
Tegyük fel megvan adva történelemből 2-3 kérdés amelyet kisdolgozat formájában ki kell fejteniük a diákoknak.
Azonban van egy bizonyos diák aki nem készült és úgy gondolta, hogy ahelyett, hogy üresen adja be a papírt ő maga talál ki a háborúról/egy adott személy elnökségéről történetet és azt írja le.
Mondok egy példát : Mit tudsz Kis Miska miniszterelnökségéről? És akkor elkezdi írni, hogy háát magas volt az életszínvonal, megreformálta a gazdaságot, az ipart, az egyházat és az oktatást... Mindegyikre ír valami hülye példát, pl megjelentek a traktorok a földeken/ megépítették az első autópályát, ahol a leállósávjában a Bach korszak muzsikusai szórakoztatták az autósokat....
És így tovább... Tehát mivel lövése sincs az anyagról, ilyeneket írkál mert miért ne?
Ti a tanárok helyében hogyan jutalmaznátok az ilyet? Vagy csak ráírnátok egy egyest és annyi? (Akár tanár is válaszolhat, hogy ő az ilyet hogyan jutalmazza)
UI:Csak elméleti kérdés, nem csináltam ilyet...
Nálunk az egyik diák verset írt, matek dolgozatnál mert annyira nem volt témában. A tanár megdicsérte, hogy egész szellemes de ettől függetlenül egyest adott rá.
Igazából két dolog lehet, vagy jót szórakozik rajta vagy úgy érzi, hogy raboltad az idejét. (a jegy mindenképp egyes lesz)
Az elsővel megnyered és szimpatizálni fog veled a másodikkal meg pont hogy magadra haragítod, szóval csak óvatosan.
Ráírnám hogy óra után jöjjön oda hozzám és négyszemközt adnék neki lehetőséget hogy újra írja a dolgozatát egy hét után, azzal a feltétellel hogy jelentkezik egy gyerekeknek kiírt novella pályázatra.
Vagy megkérdezném, hogy jó lesz-e az egyes és legközelebb felelésnél kijavítja.
Tehát meghagyom hogy választhasson, mert lehet valami lelki vagy egyéb probléma miatt nem tudott tanulni és lelkiismeretfurdalása volt ezért megpróbált alkotni hátha. Ha meg nem akkor legközelebb kijavítja.
De ha meg szeret írni akkor neki is jó érzés lesz, hogy felfedezték és ha amúgy is önértékelési problémával küzd akkor ezzel segíthetek neki, hogy valamiben ő is jónak érezze magát.
Mindenképpen egyes.
Ha nagyon érdekes történetet kerekített, óra után odahivatnám, kérném az engedélyét, hogy a magyar tanárának megmutathassam, ő tudná segíteni az írásban, versenyekre felkészíteni, stb.
Olyat biztos nem mondanék a kollégámnak, hogy írjon be neki egy ötöst magyarból. Viszont a magyartanárok inkább képben vannak azzal, hogy hogyan lehet egy gyereket motiválni a tehetsége kibontakoztatására.
Ha valami se füle se farka maszlagot írt oda vagy valamit, amin mosolyogtam, akkor egyes és ennyiben is marad a dolog.
Mivel történelemből nem a kérdésekre adott választ, így nem tudok pontot adni. Ugyanúgy, ha bemész az orvoshoz és elmondod a panaszaidat, majd rákérdezel, mi ez és ő válaszul elmond egy Móricka viccet, nem veregeted meg a vállát és mondod, hogy na, már a jó humorérzékéért elnézed neki, hogy nem válaszolt a kérdésedre.
Amúgy volt pl egy tanár, aki nagyon utálta az ilyet. Annyira, hogy úgy csinálta, hogy;
Tegyük fel, volt kilenc kérdés, mondjuk a harmadik öt pontot ért.
Te a harmadik kérdésre nem tudtad a választ; így a többit, úgy, ahogy megválaszoltad, a harmadikhoz meg írtál egy verset.
Amikor visszakaptad a dolgozatot, akkor a harmadik kérdéshez oda volt írva, hogy "0 pont, illetve minusz öt pont a vicc miatt." (Mindig annyit vont le pluszban, amennyit ért a kérdés).
Tegyük fel, eredetileg 38 pontod lett volna, ami négyes, de a minusz öt pont miatt ez 33 pontra ment le, ami már nem négyes.
De akadt tanárom, aki jót mosolygott. Pl volt egy fiú, aki pár szódolgozatnál a szavak angol megfelelője helyett egy humoros levelet írt a tanárnak, aki nevetett. Nem olvasta fel, egyest adott a gyereknek, de mindig mondta, hogy bearanyozta a napját.
Illetve voltak tanárok, akik simán nulla pontot adtak arra a kérdésre és nem csinaltak semmi mást.
Tegyük hozzá, nem volt olyan osztálytársam, aki egy valódi remekművet vetett a lapra egy "-" helyett, szóval ilyen példával nem tudok szolgálni.
Énbirodalom órán írtam hasonlót, a magyar tanár mániája volt, hogy 1-1fejezet lezárásánál abból fogalmazást iratott... hát én meg az ilyen "történelmi" fogalmazásokat mindig rühelltem, ezért volt hogy tök mást írtam, a legemlékezetesebb egy frici nevű dagadt macskáról szólt, aki szerelmének akart egy gyémántgyűrűt megszerezni, útja során többször is találkozott Petőfiékkel...
A dolgozat témájára kaptam 1, fogalmazás 5, külalak 3, helyesírás 1...
Még így is én voltam a tanár kedvenc diákja...
1est kapna
Ha értelmes dolgot írna, azaz egy történet, ami érdekes.. Stb. Megmutatnám a magyartanárnak
Ha csak össze-vissza maszlag, akkor még dühös is lennék, hogy az időmet húzta, mert minden egyes mondatot el kell olvasnom, hátha van benne olyan ami a kérdésre válasz... Meg is mondanám a diáknak, hogy legközelebb ilyen poénért, nem csak egy db 1est fog kapni🙄
De erről jut eszembe egy régi tanárunk. Ha puskázáson kapott, akkor kaptunk egy 1est, egy olyan jegyet amit abban a pillanatban a dolgozat ért, illetve folytathattuk és még egy 3.osztályzatot is a végén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!