Ki hogy van a "mindent uraló" tanárokkal? (Lent)
Gimiben volt néhány tanár, akik épp úgy "uralták" a diákok saját jegyzetét mint az általános iskolai magyar tanárok. Úgy értem, néha összeszedték a füzeteket, vagy csak körbejártak és ha nem úgy jegyzetelt valaki, ahogy ők elvárták, akkor valami szankció is történt.
Most az éremnek két oldala van: akit mással nem lehetett rávenni a jegyzetelésre, annak csak ezeknél a tanároknál volt jó jegye. Nekem viszont csak náluk nem. Más órákon teljesítettem jobban, ahol úgy írhattam jegyzetet, ahogy az nekem használható lett később. A saját jelöléseim egy külső szemlélőnek értelmezhetetlenek, de számomra hasznosak.
Ki hogy volt/van ezzel? Mi segít nektek jobban? Az elvárt jegyzetelèsi forma, vagy a szabadság?





Egyénfüggő. Van, aki igában teljesít jobban, van, aki szabadon.
Én azt mondom, hogy a cél az lenne, hogy mindenkinek kialakuljon a saját jegyzetelési és tanulási stílusa. Elvégre ami valakinek jó, az lehet, hogy másvalakinek rossz. A jegyzetelésnek a neve is utal rá: olyasvalami, amit az ember magának feljegyez. Úgy, hogy azt ő maga értse. Merem azt mondani, hogy nem így kéne megfogni azokat, akik lusták.
Egyébként is: tipikus balkáni stílus. Miből áll az óra? Körmöljünk le 6 A4-es oldalt. És csodálkozunk, ha utálják a tantárgyat, meg az iskolát is? Egy kicsivel ideálisabb oktatási rendszerben a jegyzet tényleg jegyzetként funkcionálna, azaz a lényeg válzlatos rögzítése, meg az esetleg tankönyvben nem fellelhető kiegészítő információk lejegyzésére szolgálna. Egy órának nem abból kéne állni, hogy a tanár diktál, hanem abból, hogy a tanár értelmez és magyaráz.





Ez azért elég katonás.
Én nem szeretem az ilyen tanárokat. Mindig is jó tanuló voltam, jövőre pedig már a diplomámat is a kezemben tarthatom. :)
Mégsem pártolom ezt a katonás rendet, mert mi emberek nem vagyunk egyformák, így a tanulási stílusunk sem azonos. Én eleve jobban tudok hallás után tanulni, ami érettségiig elég is volt (bár egyszer egy helyettesítőtanár borzalmasan lehordott, amiért nem húztam alá dolgokat). Most, egyetemen a játékosítást alkalmazom egyébként, készítek saját jegyzeteket, életszerű, itt-ott humoros példákkal. Így játszva tanulok, gondolkodva, nem pedig egy mások által megszabott rendszerben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!