Milyen tapasztalatotok van magyar (országi) angoltanárokkal?
Azért kérdezem, mert pár hónap alatt többet haladtam az angollal egyedül, mint bármelyik iskolai tanárommal. A gimnáziumi osztályomból egyedül később is csak kb. 5-en jutottunk nyelvvizsgáig, és mindannyian főiskolai évek alatt.
Jobbára csak szódolgozatokat írattak, alig beszélgettünk, és sokszor elég rossz volt a kiejtésük, érződött rajtuk, hogy könyvből tanulták a nyelvet.
A huszonéves külföldi fiatalok, akikkel beszélgetek, lényegesen jobban tudnak angolul.
érdekelnének a tapasztalatok, és az, hogy miért ennyire csapnivaló a nyelvoktatás országban (nyilván a jobb gimnáziumok és kéttannyelvűk kivételével)
Nagyon rossz, akárcsak a magyar némettatnárokkal és egyéb nyelvtanárokkal (nagyon kevés kivételhez volt szerencsém).
Magoltatnak, nyelvtani táblázatokat bifláztatnak; ha nagy nehezen kinyögtem egy mondatot, nem arra figyeltek, hogy végre meg tudok szólalni idegen nyelven, hanem már az első szóba belekötöttek, hogy nem helyes és rosszul ragozom.
Nem figyelnek arra, aki ún. fülből tud tanulni, aki nagyon jól érti a nyelvet és kiválóan fordít; nem figyelnek arra, hogy azt dícsérjék, ami a jó és a hibákat csak kijavítsák, de ne büntessenek érte. Főleg ne megalázással, amikor is egy osztály előtt csinálnak a diákból hülyét.
Egyedül, hangkazettákkal, CD-vel, DVD-vel, feliratos vagy angol és német nyelvű filmekkel hamarabb megtanulok jól idegennyelveket, mint idióta tanárokkal, akik csak annyit tettek, hogy megutáltatták velem az idegen nyelveket. (A negatív csúcs a Rigó utca volt, Bp-en, nyelvvizsgán.) Azóta ezen sokat változtattam, de én, és nem ők.
Tiszteletem azon kivételeknek, akiket nem ismerhettem meg soha. Mert nyílván vannak.
Ezt a történetet egy ismerőstől hallottam, nyilván nem reprezentálja az egész nyelvtanári társadalmat, de azért érdekes.
Szóval a történet szereplője elment középiskola mellett magán nyelviskolába. Ott az iskola egyik vezetője volt a tanára. Valahogy szóba került hogy ki az iskolai tanára. Onnan kiderült hogy az a tanár jelentkezett abba a magániskolába is tanárnak, csak nem ütötte meg azt a szintet amit elvártak volna.
Érdekes. :D
Az biztos, hogy az aktív használatra nagyobb hangsúlyt kellene fektetni. Általános sulira nem emlékszem,de középiskolában még írásbeli szövegalkotás sem volt sok, beszédről már nem is szólva. Volt rengeteg szódoga meg nyelvtani teszt.
Persze ez nem csak a tanárok hibája, tényleg nehéz rávenni a tanulókat hogy beszéljenek akármiről, főleg sok ember előtt.A másik, hogy túl sokan vagyunk egy osztályban, szerintem a nyelvi óráknak 10 fő felett nem sok értelme van, néha még a szinteket sem sikerült elkülöníteni.
Az egyetemi kurzusokkal viszont jók a tapasztalataim, mindenképpen kommunikatívabb az egész, és minimális magyar szó hangzik el az órákon.
Én olyan országban tanultam az angolt, ahol pl a Happy szót nem heppinek, hanem ÁPI-nak ejtik, minden szó elé, ami S betűvel kezdődik angolul betesznek egy E betűt, pl a stop szót úgy ejtik, hogy "Esztop", a szavak legtöbbjét úgy mondják, ahogy le van írva - pl a queue az nem kjú hanem kueue. Sorolhatnám még.
Na hozzájuk képest a magyarországi angol tanárok sokkal jobbak :)
Vagyis nekem nem volt rossz tapasztalatom. Bár tegyük hozzá, hogy én itthon angol-informatika tagozatra mentem gimibe, ahol nulláról kezdték az angolt, hogy megtanuljak rendesen angolul és ott kökemény angoltanítás volt az elején 4, utána 2 remek tanárnővel.
A szódolgozat igenis kell! Mert mit gondoltál, hogy majd a fejedbe ömlenek a szavak maguktól? Nincs SEMMIFÉLE CSODAMÓDSZER, neked kell leülnöd és betanulni a szavakat!
És igenis, ezeket ki kell kérdezni?
Mindenki, aki ezt a módszert kritizálja, egy lusta disznó, és semmi keresnivalója a nyelvtanulók között!
Nehogy már te akard megmondani a Tanárnak, hogyan oktasson! Mit képzelsz? Az elemi nyelvtannal nem vagy tisztában és egy angoltanárnak akarsz pofázni?!
A külföldön élő fiatalok pedig k***rvára nem tudnak jobban, csapnivalóan szar a nyelvtanjuk, primitív ősbunkó módjára rakosgatják egymáshoz a szavakat!
Kevergetik a BE és a DO használatát, továbbá jelen időt használnak a múltra! A beágyazott kérdésekről, függő beszédről pedig ne is beszéljünk, ez kínaiul hangzik számukra!
A nyelvtankönyv és a tanár az egyedüli két barátod, nincs semmi ami ennél többet ad, pont!
És igenis, ezeket ki kell kérdezni!
A helyes mondatom, csak ez a szar nem engedi hogy szerkesszek.
"Magoltatnak, nyelvtani táblázatokat bifláztatnak; ha nagy nehezen kinyögtem egy mondatot, nem arra figyeltek, hogy végre meg tudok szólalni idegen nyelven, hanem már az első szóba belekötöttek, hogy nem helyes és rosszul ragozom."
Igen magoltatnak, mert VAGY TUDOD, VAGY NEM! Nincs középút! Ezt fogd fel!
Igen belekötnek az első szóba, BELE IS KELL, mert majd mit gondoltál, egy nyelvtanár hagyni fogja hogy helytelenül beszélj? Vagy akkor minek akarsz te nyelvet tanulni? Fogj egy szótárat akkor azt rakosgasd a szavakat egymás mellé, minek a nyelvtan!
"Nem figyelnek arra, aki ún. fülből tud tanulni, aki nagyon jól érti a nyelvet és kiválóan fordít; nem figyelnek arra, hogy azt dícsérjék, ami a jó és a hibákat csak kijavítsák, de ne büntessenek érte. Főleg ne megalázással, amikor is egy osztály előtt csinálnak a diákból hülyét."
Persze hogy nem figyelnek rá, mert elegük van a fogyatékosokból, akik nem tudnak írni-olvasni, vagy akik csak "fülből tudnak tanulni".
Mit dicsérjenek??? Ez nem a lelkisegély szolgálat! Magadnaj tanulsz, nem nekik! A tanár dolga NEM az, hogy ápolgasson meg fényezzen, hanem a tanítás!
A te dolgod meg a TANULÁS!!!!!
Sok nyelvtanár azt hiszi, hogy a motivció a tanár dolga. Nem, nem a tanár dolga. Nyelvtanítás során nem b****ziskodunk! Nem istápolunk! Hanem TANULÁSRA KÉNYSZERÍTÜNK, KÉSZTETÜNK!
Ha meg a tanuló debil és nem tanul, az ő baja!
# 7/7
mintha gondok lennének az idegeiddel, de azért válaszolok.
"A szódolgozat igenis kell! Mert mit gondoltál, hogy majd a fejedbe ömlenek a szavak maguktól? Nincs SEMMIFÉLE CSODAMÓDSZER, neked kell leülnöd és betanulni a szavakat!"
nagyon remélem, nem tanár vagy, mert ha igen, az nagy baj. aki ekkora állatságot leír, annak ne legyen köze a közoktatáshoz.
aki 2019-ben még a szódolgozatnál tart, annak túl esze nincs. érdekes, mert p,, az összes poliglott az mondja, h szavakat ne elszigetelten tanuljunk, hanem teljes mondatokat írjunk ki, minden szót kapcsoljunk vmihez, és sokat beszéljünk.
"És igenis, ezeket ki kell kérdezni?"
nem kell kikérdezni, ha tanárok vennék a fáradságot és beszéltetnék a diákot, megtudnád, h ismeri-e a szavakat.
"Mindenki, aki ezt a módszert kritizálja, egy lusta disznó, és semmi keresnivalója a nyelvtanulók között!"
szerencsére nem hozzád hasonló buta emberek döntik el, kinek hol van keresnivalója :)
"Nehogy már te akard megmondani a Tanárnak, hogyan oktasson! Mit képzelsz? Az elemi nyelvtannal nem vagy tisztában és egy angoltanárnak akarsz pofázni?!"
nem én mondom, te IQ bajnok, hanem a szánalmas nyelvtudási statisztikák pl, meg a sok diák, akik még középfokon sem tudnak a gimi végére.
"A külföldön élő fiatalok pedig k***rvára nem tudnak jobban, csapnivalóan szar a nyelvtanjuk, primitív ősbunkó módjára rakosgatják egymáshoz a szavakat!"
lehet h vétenek hibákat, viszont nagy a szókincsük, mernek beszélni, ellenben a sok barommal ebben az országban, akik a nyelvtant erőltetik 0 beszéd mellett.
"Kevergetik a BE és a DO használatát, továbbá jelen időt használnak a múltra! A beágyazott kérdésekről, függő beszédről pedig ne is beszéljünk, ez kínaiul hangzik számukra!"
mondjuk ilyet keveset láttam, lehet h egyszerűen hazudsz.
"nyelvtankönyv és a tanár az egyedüli két barátod, nincs semmi ami ennél többet ad, pont!"
ha nem troll vagy, akkor végtelenül egyszerű ember lehetsz :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!