Céges facebook oldal, hogyan?
Rám lett bízva, hogy csináljak a cégnek facebook és instagram oldalt, viszont nem nagyon vagyok ebben járatos.
Az lenne a kérdésem, hogy ha vállalkozásnak szeretnék facebook oldalt, ugyanúgy kell regisztrálnom, mint magánszemélyként? Mert nem ismerősöket szeretnék ott, hanem azt hogy max lájkolni lehessen. Illetve szeretném összekötni Instagrammal.
Tud valaki ebben segíteni? Akár privátban is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mindenekelőtt szükséges hozzá egy személyes Facebook profil. Ez elkerülhetetlen, ezért ha eddig próbáltuk magunkat tudatosan távoltartani a Facebook-tól, akkor ezt most tegyük félre, és regisztráljunk egy saját, személyes Facebook profilt.
A profilon kívül semmi másra nincs szükségünk a Facebook oldalunk elkészítéséhez. Kattintsunk a Facebook oldalunk jobb felső sarkában található lefelé mutató nyílra, a menüre. Ezután a megjelenő lehetőségek közül válasszuk ki az oldal létrehozása lehetőséget és kattintsunk rá.
Helyi vállalkozás vagy hely
Tipikusan azok a vállalkozások válasszák ezt a lehetőséget, akiknek egy (valóságban létező) boltjuk, telephelyük, üzletük van, melynek így meg is lehet adni a címét (amit a Facebook is kérni fog).
Például: fodrászat, ékszerbolt, kisállatkereskedés, étterem, szállás stb.
Vállalat, szervezet vagy intézmény
Elsődlegesen a több való világban létező értékesítési ponttal rendelkező Vállalatok számára ideális lehetőség ez az opció.
Például: Pékséglánc, Bankok, Étteremláncok, stb.
Márka vagy termék
Ezt az opciót akkor válasszuk, ha márkaépítés céljából szeretnénk Facebook oldalt létrehozni. Ha például van egy egyedi termékünk, vagy egy brandet szeretnénk építeni valamilyen termék, vagy szolgáltatás köré, akkor ilyen típusú Facebook céges oldalt érdemes létrehoznunk.
Márka vagy termék típusú Facebook oldal elkészítését azon Ügyfeleink számára szoktuk javasolni, akik nem elsődlegesen és rövidtávon szeretnének bevételt a Facebook oldalból, hanem egy valódi közösséget szeretnének építeni, amely hosszútávon termeli ki a belefektetett időt és energiát.
Előadó, Zenekar vagy közszereplő
Azt gondolom, hogy ezt a típust nem szükséges bemutatni. A hazai KKV-k egy nagyon kis százaléka fog ilyen oldalt készíteni, és ahogy mondani szokták, aki közszereplő az biztosan tudja magáról, így valószínűleg azt is tudni fogja, hogy neki ilyen oldalt kell készíteni.
Szórakozás
A Szórakozás típusú Facebook oldalak skálája rendkívül széles. A sportcsapatoktól kezdve a zenei és irodalmi oldalakon át egészen a TV csatornákig minden ami szórakozás, illetve szórakoztatás ebbe a típusú Facebook oldalba tartozik. Valójában a tapasztalat szerint a média és média jellegű hazai vállalatokon kívül viszonylag kevés vállalkozás fog ilyen típusú Facebook oldalt készíteni.
Ügy vagy közösség
Ez a típus szintén nem elsődlegesen a vállalkozások számára lett kialakítva, kivéve ha valamilyen ügyet képvisel.
Egyértelműen akkor regisztráljunk ilyen Facebook oldalt, ha vállalkozásunk elsődlegesen valamilyen ügyért jött létre. Ilyen lehet például a Magyarországi Pandák Megmentéséért Egyesület (természetesen ilyen nem létezik, csupán a példa kedvéért írtam).
A Facebook oldal típusának kiválasztása talán a legbonyolultabb feladat a Facebook oldal elkészítésével kapcsolatban.
Leszámítva egy dolgot: a Facebook oldal nevének kiválasztását
A Facebook oldal neve és egyedi URL azonosítója kulcsfontosságú. Olyannyira, hogy külön cikket fogunk neki szánni a közeljövőben (érdemes tehát később is olvasni a blogunkat), így most jelenleg részletekbe nem megyünk bele a Facebook oldal nevével kapcsolatban.
Facebook oldalunk típusának kiválasztásától függően a Facebook további adatokat kérhet be a Facebook oldal létrehozása előtt, melyeket érdemes nagyon pontosan megadni.
Ezen bekért információk mennyisége és formája az adott oldaltípustól függ, és értelemszerűen kell kitölteni, ebben már semmi aggályos nincs, bárki meg tudja csinálni.
Valójában a Facebook oldalkészítés is úgy lett kialakítva a Facebook részéről is, hogy egyértelmű, és bárki számára érthető legyen. Ennek az oka, hogy a Facebook elsődlegesen a hirdetőiből (vagyis a Facebook oldalak tulajdonosaiból) szerzi fő bevételét, így neki is érdeke, hogy minél több Facebook oldal jöjjön létre. Így talán ez a folyamat még egyszerűbb, mint regisztrálni a Facebookra.
Köszönöm!
Akkor kell hozzá személyes profil. Azt hittem lehet anélkül is regisztrálni csak oldalt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mezei facebook profil, amit bárki megnézhet?
Vagy saját, vállalaton belüli "kis facebook", aminek az igazi neve facebook workplace. Amit csak a vállalaton belül dolgozó, vállalati emailcímmel rendelkező munkavállalók használhatnak? Értelem szerűen vállalattal kapcsolatos posztok kerülnek fel rá, de ugyanúgy lehet likeolni, stb. Ez egyébként fizetős a cégnek.
Ugyanis nagyon nem mindegy ez sem.
Mármint mi fizetős?
Bocsánat az értetlenkedésért de tényleg nem értünk ehhez :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!