Miért fontos az, hogy minden dolgozó munkáját elismerjék? Akár takarìt, akár krumplit pucol, akàr kiszolgál, akár adatokat rögzít számìtógépen.
Az elismerés egy visszacsatolás, hogy jól csinálja-e. Tegyük fel, az a feladat, hogy dobjon össze egy excel táblázatot. Összedobja, leadja, semmi válasz reakció. Óhatatlanul el fog kezdeni azon agyalni, hogy lehet, nem lett jó, csak nem szólnak, mert túl udvariasak, vagy a beadott táblázat alapján rájöttek, hogy nem is képes megcsinálni rendesen, és másnak adták titokban, és húztak egy strigulát a "na ezért fogjuk kirúgni" füzetbe.
Kapsz egy feladatot. Nyilván, akitől kapod, van egy elképzelése, hogyan hajtsd végre. Ha nem jelez, hogy jól, vagy rosszul csinálod, akkor mindig ott lesz a bizonytalanság.
Illetve ha nincs elismerés, az talán egy üzenet is, hogy tök mindegy, hogy megcsináltad, teszünk rá, nekünk csak az eredmény kell, a ráfordított munkád nekünk nem ér semmit.
Magam részéről -egyetértve az előttem válaszolókkal- egy dolgot még hozzátennék a dicséret alkalmazásához: melyik irányítót/főnököt veheted komolyan, amelyik csak a negatívumokat említi meg, a pozitívumokat soha? Mi a morális alapja a negatív kritikának, ha a pozitív megerősítések nem szerepelnek a kommunikációs repertoárjában?
Évtizedes munkatapasztalatokkal a hátam mögött ki merem jelenteni, hogy egy-egy (a főnöknek egy fillérjébe sem kerülő) idejében elmondott jó szóval igen sok, későbbi konfliktust meg lehet előzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!