Bérpapírok kiosztása, hogyan a legegyszerűbb?
Pályakezdő irodista vagyok, pár hónapja vagyok a munkahelyemen. Egyik feladatom, hogy havonta kiosszam a mi területünkön dolgozó emberek bérpapírjait (ez 163 embert jelent). De nem igazán tudom, hogy hogyan kéne ezt kivitelezni...
Először úgy volt, hogy egyesével jöttek hozzám az emberek, átvette a borítékot és aláírta egy papíron, hogy átvette. De ez nem volt jó, mert zavarta az irodatársamat a sok ember járkálása, ami érthető, mert sokszor 20 ember is jött egyszerre és a folyosón várakoztak, ami zavarta a többi szellemi dolgozót is.
Utána a műszakvezetőknek adtam oda, hogy osszák ki a saját embereiknek. De akkor meg az aláírós papír veszett el, vagy csak nagysokára került elő saláta-állapotban... Szóval ez sem jó.
Szóval szerintetek mi lenne a jó megoldás, hogyan lenne érdemes kiosztani? Már gondoltam arra is, hogy kiülök a társalgóba és majd ott sorban kiadom X időpontonként.
Oszd fel az embereket csoportokra, például szakterület szerint, vagy ABC sorrendben és nyomd le tízesével.
9-10óra között a A-H nevűek
10-11óra között a I-L nevűek
....
vagy szakterület szerint mert akkor tudnak szólni egymásnak.
De lehet az a jó ha te mész végig a cégen emeletről emeletre, szobáról-szobára és akkor vigyázol is a papírra.
Egyik melóhelyem a bérpapírt osztó ment végig a cégen egy adott napon, irodáról irodára, és nem a műszakvezetővel vagy csoportvezetőkkel intéztette el... Akit nem talált vagy szabadságon volt, annak máskor adta oda, mikor arra járt, vagy megüzente/megemailezte neki, hogy menjen hozzá átvenni. Ilyenkor az a pár maradék, aki nem tudta rögtön átvenni, az nem olyan sok, hogy zavarja az irodában levő társát....
Egy másik melóhelyemen meg havonta a házi pénztárban a házi pénztárostól vettük át. Tőle ugyanis megkaptuk a havi kajajegyet, és az utazási költségtérítést, ezért őt mindig felkerestük, és a bérpapírokat neki adta le lezárt borítékban a munkaügy, és a kajajeggyel együtt a pénztárostól kaptuk meg.
Nézd, nekem a helyedben nem esne le karikagyűrű az ujjamról, ha én szaladnék körbe papírt osztani. 163 ember azért nem annyira sok.
De ha az a szokás, hogy ők jönnek oda hozzád, azon se görcsölnék, neked ez a feladatod.....
Esetleg megadhatsz időpontot, hogy ekkor meg akkor járuljanak hozzád, és akkor egyszer kell kibírnia a kollégádnak. De ez úgysem fog működni, mert úgyis sokan elfelejtik majd....
Nálunk elektronikus, bérfizetéskor jön a mail, hogy a NexonBer-ben megjelent a munkabérjegyzék. Persze, ehhez mindenki rendelkeznie kell egy felülettel / regisztrációval.
Korábbi munkahelyen a béresek kiporciózták részlegenként és a részlegvezető osztotta ki. (Esetünkben a gazdvez.)
Ugyanakkor volt már olyan munkahelyem is (ahol anno gyakornok voltam), hogy ki sem osztották, mert a bérszámfejtő annyira lelkis volt, hogy "kidobják a kukába -> nem becsülik a munkáját." Ilyen is van, de ez jogszabály-ellenes.
Mennyire oszthatók fel csoportokra?
Nálunk ez úgy működik, hogy összesen van 350 ember a cégnél, ebből kisebb csoportok vannak, ilyen ágazat, olyan szakcsoport. Minden csoportnak a vezetője kapja meg a bérpapírokat, így egy vezetőhöz max 50 ember tartozik. Ő tovább adja az adminisztrátorának, aki egy reggel jelzi a kollégáknak, hogy most jöjjenek átvenni. 10 perc alatt le van zongorázva az egész.
Esetleg ha van több vezető, akkor a listát is érdemes szét daraboltatni és így átadni nekik. Kevésbé lesz sajt cetli mire visszaér.
Ha ez nem járható út, akkor én is azt csinálnám, hogy 2 nap x-y óráig kint ülnék olyan helyen, ahol nem zavarunk másokat és ekkor lehet jönni.
Nem a karikagyűrűről van szó, hanem arról, hogy nem szaladgálhatok az emberek után, mert sokuk olyan területen dolgozik, ahova másnak belépni tilos (pl veszélyes anyag van ott és védőruhában lehet ott dolgozni, stb). Sok területen még építkezés is zajlik. Meg hát nem tudom még azt a 163 embert rögtön arcról kiszúrni, hogy most melyik a mi emberünk és melyik alvállalkozótól. Az e-maileket meg sokszor el se olvassák...
Nem mellesleg ez nem irodaház, hanem egy több ezer hektáros terület.
Mikor én is fizikaiban dolgoztam, nekünk mindig a közvetlen felettes osztotta ki, soha nem jött irodista a gyártás területébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!