A mesterséges intelligencia folyamatosan és egyre növekvő mértékben veszi el az emberek elől az egyszerűbb, később pedig az összetett munkalehetőségeket is. Mi várható a közeljövőben, hogyan fog átalakulni a munkaerő piac?
10#
Moduláris legyen? Egy izzítógyertya miatt kicseréled az egész motort? Kicsit drága lenne úgy a szerelés.
Könnyen betanulható munka. Azért ülnek 3 évet iskolában, meg azért kell minimum 5 év gyakorlat ahhoz, hogy egy szervízben egyedül tudj dolgozni.
Olyan dolgokról vitatkozol amikhez nem értessz.
A fő érveim ellen semmit sem szólsz, csak egy ilyenbe tudsz belekötni hogy izzógyertya miatt motort kicserélni, amit te találsz ki.
2 év OKJ nem tűnik olyan bonyolultnak.
Inkább te nem vagy képben a mesterséges intelligencia fejlődésével.
De majd az idő eldönti melyikőnk látta jobban.
Nem érted meg amit írok. Hogy lehet modulárisan tervezni egy motort? Tudod te, hogy hány alkatrészből áll? A mostaninál nem lehet modulárisabban tervezni, mert az már azt jelentené, hogy az egész motort cserélik, ha elromlik a legkisebb alkatrész. Az autópar pedig nem az egyszerűbb szerelés irányába halad hanem, hogy egyre kisebb helyre zsúfoljanak be egyre több alkatrészt.
A két év iskola után pedig nem leszel autószerelő, az csak papírt ad. Mint írtam, kell még hozzá minimum 5 év gyakorlat, hogy egyedül tudj dolgozni.
Ismétlem. Olyan dolgokról vitázol, amiről semmit nem tudsz.
"Olajcsere: Feltalálnak egy olyan olajat, ami nem megy tönkre? Ez szinte lehetetlen. Felgyorsítani sem igazán lehet.
-Vezérlés csere: Mozog és nagy igénybevételnek van kitéve, tehát kopik és nyúlik a szíj és a lánc is. Tehát időnként cserélni kell. Felgyorsítani ezt sem lehet.
-Futómű szerelés: mozog, kopik, tehát időnként tönkremegy. Ezeknek a cseréjét sem tudod felgyorsítani.
-Kuplung csere: Szintén mozgó, surlódó alkatrész. Felgyorsítani nem tudod. "
Na ebből pont csak a futómű marad az elektromos autókkal, szóval a munkád 75%-át elveszted.
Rossz a megközelítésed "Paraszt fehe'r lovon".Nem értek a szakmádhoz nem akarok bele vau.De.
300K közszféra dolgozó most is csak úgy van kb.
Van 250K közmunkás.
stb.
Na most szerinted egy amúgy is rogyadozó fenntarthatatlan rendszer,hogyan fogja elviselni ha jön egy hirtelen technológiai bumm(ami már most is kivitelezhető lenne,csak az olcsó rabszolga munkaerő még mindig kifizetődőbb),és kitermel MO-n mondjuk pl. még 500K munkanélkülit.Nem az lesz a kérdés,hogy az autóipar,hogy reagál,hanem az,hogy élhetsz túl!
7.: Egyre bonyolultabbak az autók és egyre inkább tömeg gyártott, a minimális előállítási költségre és maximális eladási árra optimált cikkek.
Minden autót könnyű megjavítani ma (Alfa Romeo, BMW)?
Szoktál találkozni olyan hibával, amit nem éri meg elkezdeni javítani, mert vagy a fél kocsit el kell bontani hozzá, hogy hozzáférj, vagy inkább egyben kell az egész panelt cserélni?
Használsz motordiagnosztikai eszközöket?
A te szakmádban, én úgy látom, hogy a diagnosztikában és az alkatrész beszerzésben segít sokat a számítógép. Rosszul látom?
Eljön majd az idő, amikor a mainál több mesterséges intelligenciával felszerelt járműveket is javítanod kell.
Azaz nem csak automatikusan parkolnak, majd, hanem a jármű esetenként sofőr nélkül fog megjelenni a műhelyedben a kötelező szervizre/kisebb javításra, miközben a gazdája alszik, vagy mást csinál.
Ehhez mit szólsz?
14#
Még vagy 10 év, mire az elektromos autók teret hódítanak maguknak és ezután még 20 év, mire eltűnnek a belsőégésű motorok.
30 év múlva pedig futóművet, akkumulátor cellákat, csapágyakat, komplett motorokat fogok cserélni. Az elektromos autókkal sincs sokkal kevesebb munka.
15#
Ez először a fejlett, ipari országokat fogja érinteni, ők meg nem hagyják majd összeomlani a gazdaságukat. Az általuk kitalált módszereket pedig majd alkalmazza a többi ország. De ez igen borúlátó megközelités és rendkívül kicsi az esélye.
16#
Igen, egyre olcsóbbak, de sosem lesz olyan olcsó, hogy az emberek ne javíttassák őket.
Újabb autóknál nincs olyan, hogy nem éri meg javíttatni a szerelési idő miatt, ilyen mondjuk egy 15-20 éves autónál elképzelhető.
Egy motorban, futóműben nincsenek panelek. Különálló alkatrészek vannak, ezeket cseréljük, ha elromlanak.
Használok motordiagnosztikai eszközöket. Sokat segítenek, de ez már egy kiforrott technika. Elmondja, hogy ő milyen hibát érzékel, a szerelő ebből következtet arra, hogy mi a baj.
Az önvezető autók engem annyiban érintenek majd, hogy nagyobb csatlakozót kell majd lehúznom a kormányszervóról meg az ABS-ről.
19.: Nem a motorra és az erőátvitelre gondoltam a panelekkel kapcsolatban, hanem az elektronikára nyilván. Ha ott valami bekrepál, az szép, el tudom képzelni...
Szerelő ismerőseim szokták mondani, hogy pl. egyes Alfákban, már a generátor cseréhez is nagy bontást kell rendezni (igaz/nem igaz), pedig máshol ez szinte otthoni művelet, egy önindító felújításról, már nem is beszélve.
Jah, meg majd azt, hogy sofőr (és utas) nélkül állít be a gépjármű kötelező olaj és olajszűrő cserére, az előre beállított időpontban, majd megy haza a csere után.
Bunkó ügyfél ezzel kiküszöbölve!
Viszont próbaútra sem kell majd elmenni a Ferrarival és felcsavarodni vele az első járdaszegélyre...
Kérdés, kié lesz a felelősség, ha egy ilyen vas (ami, mint tudjuk potenciális "fegyver") balesetet okoz?
A másik kérdés.: A pilóta nélküli autókkal vérfagyasztó terrormerényleteket lehet elkövetni, úgy, hogy terrorista el sem pusztul azokban... Erről miért nem beszélnek?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!