Pincérek, felszolgálók! Ti hogyan kezeltétek volna az alábbi helyzetet?
Van tapasztalatom, de tegnap este beleszaladtam egy nem várt helyzetbe. Kevesen voltak az este, mindössze 4 asztal, abból 3 asztalnál ittak, a negyediknél többször is kérdeztem, de nem kértek, mert már így is sok.. meg stb.
Aztán befutott egy 12 fős társaság, rögtön leültek és én gyorsan ki is mentem felvettem az italrendelést. Felhívták a figyelmemet, hogy ők nagyon szomjasak és gyorsan hozzam! Ráadásul mindegyik kért az itala mellé egy pohár csapvizet. Amikor megindultam vissza a pulthoz a rendeléssel a nem fogyasztó asztalnál ülő vendégek megállítottak, hogy most már ők is rendelnének, mert megszomjaztak mégis. Mondtam, hogy azonnal jövök, mert a most érkezett vendégeknek még nincs italuk és nagyon szomjasak. Erre jött a válasz: -Mit akar ez jelenteni? Mi is szomjasak vagyunk és ugyanolyan vendégek, mint ők!
Na, erre megálltam felvenni az őrendelésüket is. Persze jött: -Mégis mit ajánl? Most valami igazi jót kellene innunk!
Szó, ami szó eltartott egy kicsit. Ezt látva a 12 fős csoport felállt és elmentek. A bejáratnál belefutottak a főnökbe, akinek mondtak egy-két keresetlen szót. Ezek után a főnök odajött hozzám és megkérdezte: -Elment az eszed? Elengedsz egy ekkora csoportot?
Több éves tapasztalat ellenére ma is azon rágódom, hogy ebbe hogyan szaladhattam bele?
Én nem vagyok benne a szakmában (szerencsére), de a kisebbik fős csapat volt nagy paraszt. Sajnos manapság az élet minden területén hiányzik az empátia, a türelem és a megértés. Ha én beülök egy étterembe, mindig figyelem, hogy mi történik, ha látom ,hogy egy pincér van és össze-vissza kell cikáznia, megértő vagyok és türelmes. Nem a Te hibád!
Lehet, hogy elég lett volna csak annyit mondani, hogy azonnal jövök és nem hivatkozni az újakra, mert az emberek úgy gondolkodnak, hogy "Én is ugyanolyan fontos vagyok, mint a másik". Ezt nem megértően kezelik, hanem egyenesen sértésnek. Ez természetesen nem helyes gondolkodás, de így működnek. Én kereskedelmi szolgáltató tevékenységet végzek és az évek alatt rájöttem, hogy ha késik egy munka, sosem szabad arra hivatkozni, hogy azért csúszik, mert a másiknak is meg kellet csinálni valamit. Ez veszik zokon a legjobban. Érthetetlen, de ez van.
Az 5 éves pályafutásom alatt én is találkoztam ilyenekkel, sőt még rosszabbakkal.
Nem jó vitatkozni főnökkel, de ha már így áll a dolog, akkor igazán bővíthetné a munkások létszámát.
Ha nem bírnak megülni a seggükön pár percig üres pohárral, és annyira szomjasak, akkor menjenek kocsmába.
Különben lehet hogy jobb is hogy elmentek, mert benne van a pakliban hogy elég bunkók és mindent kiborogatnak és összehánynak meg hasonlók.
Velem nem egyszer megcsinálták, hogy nem szolgáltam ki őket azonnal, bosszúból a sarokba pisiltek...
Részvétem, ilyen ez a szakma.
A csapatnak, akik menet közben meg akartak állítani, azt kellett volna mondani, hogy "egy pillanat", vagy"máris jövök".És kivinni a tálcát az asztalhoz, ahová indultál.Azt egy pillanat felszolgálni, aztán jöhet a másik társaság.
Mellesleg jó idióta vendégeket kaptál, részvétem.A vendég részéről is illendő lenne legalább minimális illemtudás és hogy kivárja a sorát.És megtanulhatnák már végre: a felszolgáló nem csicska!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!