Jogos lenne megkérdezni egy főnököt a munkahelyen, hogy meddig kell elviselnem a lógós kollégákat?
Egy csapatban dolgozom két emberrel, de mind a ketten állandóan táppénzre járkálnak, ha bármi dolguk van (nem olyan, ami hivatalos ügy és fix időben elintézendő, csak mondjuk kényelmesebb, ha nem munkaidőn kívűl kell vele foglalkozni), vagy nincs kedvük épp bejönni, elfáradtak, megunták, stb. Néha összehangolják, hogy ne egyszerre menjenek, de nem mindig jön össze a dolog, és nem először fordul elő, hogy egyedül kell mindent csinálnom. (Ilyenkor van, hogy más pozícióban dolgozók segítenek, de nekik is lenne más dolguk nyilván, nem egy hatalmas cég, minden pozíción 1-2-3 ember van.) De ha bent vannak, sokszor az sem ér semmit, mert akkor sincs kedvük dolgozni és inkább mobilt nyomkodnak meg eljárkálnak összevissza.
Ha esetleg van itt vezető pozícióban dolgozó, az ő válasza is érdekelne, de másoké is, hogy beszélhetek-e valakivel erről anélkül, hogy hisztinek vagy árulkodásnak tűnne, mert egyébként nem úgy tűnik, hogy a céget nagyon érdekelné a dolog, elvileg pontosan tudják, hogy nem mindenki beteg, aki táppénzen van épp, de nekem igazából az is elég lenne, ha legalább a bent töltött időt komolyan vennék, mert akkor nem halmozódna fel annyi munka, amivel ne lehetne egyedül is haladni alkalmanként.
Itt a legfontosabb kérdés a főnököd, vagy fentebb levő emberek vajon mennyire vannak ezzel a helyzettel tisztában.
Vannak "trükkök" arra, hogy lebuktasd őket árulkodás nélkül. Pl bizonyos feladatokat nem csináltok meg és ugye kiborul a bili. Akkor elmondhatod mi volt a probléma. Nem bántásképp, de az ilyen hülyék megérdemlik azt amit kapnak. Nagyon szánalmas az amikor valaki mások helyett dolgozik és ettől még jól is érzi magát, az ilyeneket vezetőként szorgalmas hangyának titulálom, de nem nevezném ki őket komolyabb pozícióra, mivel az a hely ahol most vannak számukra (és a cég számára is) a legideálisabb. Annyit tehet egy főnök ilyenkor, hogy több ilyen embert megfelelően csapatba szervez, nem szabad túl sok ilyet sem, ha nincs elég munka, mert az rontja az igyekezetüket. Viszont, ha főnökként azt látom minden feladat meg van oldva, akkor nincs gond! Tehát miből látom, hogy gond van? Ha valaki szól, vagy ez a dolog kiderül valahogy. Pl egy projekt elhasal, sokat csúszunk, vagy folyton csúszunk határidőkkel, többedik kolléga mond fel a csapatban stb.
Ha én lennék a főnököd értékelném, hogy a munka el van végezve, de az nem tetszene, ha neked ennyire nem jó a helyzeted, úgy lenne jó, ha mind3 ember kényelmesen végezhetné a dolgát és másokat sem hátráltatna! Mivel általában a főnökök több szinten vannak, a közvetlen felettesednek kell legalább tisztában lennie a helyzettel. Ha ő ezt nem kommunikálja le sem lefele, sem felfele, akkor ő ezt az helyzetet támogatja, vagy nincs vele baja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!