Miért van az, hogy értetlenekkel van tele minden? Hogy lehet így dolgozni?
Pl kiküldök e- mailen az egységeknek dokumentumokat, hogy kérem vissza aláírva.(ez csak amolyan kötelező protokoll évi egyszer.)
Minden dokumentum elvan nevezve.
Pl: Átvételi, Megbízó levél, jegyzőkönyv stb.
Az aláírás alatt kiírom nyomtatva a neveket, hogy tudják kinek kell aláírnia.
Pl
Xy neve van 3 doksin.
Erre kettőt küld vissza aláírva.
A 3.at be kell kèrnem újból..
Vagy másik:
Kérek leigazolni valamit 2022.01- 2024.dec. időszakról.
Erre visszaírnak, hogy nem tudnak igazolni semmit, mert 2024.03 -tól már nincs kezelésükben vmi.
Erre vissza kell írnom megint, hogy akkor 2022.01-2024.03 ig küldje már meg az igazolást, tehát tud igazolni legalább ennyit!
Vagy más:
Egy e-mailben 2 kérdésem van.
Rendszeres, hogy nem képesek 2 kérdésre válaszolni az emberek, mindig úgy érkezik be válasz, hogy egyik kérdésre válaszolnak, másikra nem. Erre küldhetem ki újra a 2.kérdést.
Pl kérdezem a felettesektől, kell e nyilvántartást vezetnünk akármiről(leirom miről), mert úgy tudom törvény.(linkelem a jogszabályt)
Ha igen, akkor ki az illetékes annak ellenőrzésében, vagy lefolytatásában?
Erre jön a válasz, hogy igen kell vezetni a nyilvantartást. A további kérdésemre meg néma csend..
De jóval egyszerűbb 2 kérdésre sem megy válaszolni.
Pl mikortól jàr le a biztosítása? Holnap be tud fáradni hozzánk?
Válasz: x.napon jár le, tisztelettel zv.
És bonuszkérdés:
Van egy kollega aki állandóan személyeskedik a levelezésekben. Ez miatt sokszor érthetetlen amit ír.
Szóltam már neki, hogy hagyja már ki a kedveskedéseket poénkodásokat, irtó zavaró plane amikor hajtás van gyorsan kell ügyeket intézni megoldani pecsételni es haladjon már.
De továbbra is ilyeneket ír. Pl biztosítási kártèrítés kapcsán jogászi válasz:
"Kedves úrnő:)
Làtod ahogy írtam már volt, régi bölcselet, aki keres talál. Xy nak ez nem sok vígasz de van némi esély ha beleáll, mert qz elutasítás ökörség volt. Csóri karácsonyra kap tőlúnk egy elbocsátó szép üzenetet."
Ebbol kell kihámoznom azt, hogy valszeg talált vmit a biztosítási szerződésben, amivel tamadható lenne, hogy elutasította a biztosító a kárigényégét xy nak első körben.
De milyen elbocsátó üzenet? Azaz nem fogunk fellebbezni, hanem mi is ahogy a biztosító is elutasítjuk a kártérítési kérelméz xy-nak?
És szóltam már a kollegának hogy bakker írjon már magyarul nekem, de folytatja ezt a stílust állandóan.
Hivatalos ügyekben mindig nagyon pontosnak kell lenni, főleg adatszolgáltatásoknak. Ha 2022-24 között kell leigazolni valamit, egyáltalán nem biztos, hogy megfelel az, ha márciusig tudja leigazolni. Ha te kéred az adatszolgáltatást, akkor a te feladatod tájékoztatni arról, hogy milyen időtartomány felel meg.
"Pl mikortól jàr le a biztosítása? Holnap be tud fáradni hozzánk?
Válasz: x.napon jár le, tisztelettel zv."
Itt pedig valószínűleg az lehetett, hogy ő mielőbb válaszolni akart neked, de vagy nem akar bemenni, vagy még nem tudja, hogy be tud-e menni. Vagy ha nem sürgős, mert mondjuk csak 30 napon belül jár le a biztosítása, akkor nyilván nem fogja odaírni, hogy nem megyek be holnap, mert csak 30 napon belül jár le a biztosításom...
Ezek nem értetlenségek, amiket leírtál, hanem az van, hogy elvárod, hogy az emberek fejében ugyanaz legyen, mint a tiedben, és úgy reagáljanak, ahogy te elvárod. Légy kicsit rugalmasabb.
Az utolsó az más, az tényleg gáz.
Fhú ez nálunk is megy. Az én munkám része egyféle helpdesk szolgáltatás, többen vagyunk kollégák akiknek ez a dolgunk. Mindig minden levél végére odaírjuk már, hogy bejelentést, kérdést az xyz KÖZÖS bejelentő címre kérjük küldeni. (Igazgatói utasítás van róla, hogy az oda érkezett leveleket kezeljük) Juszt is csak egyikünknek írogatnak, vagy telefonon akarnak hívogatni.
Pedig azért az, hogy xy email címre írj, az azért már végképp nem bonyolult szerintem.
De ezer ilyen eset van, csak ez a leggyakoribb amit egyszerűen nem is értek hogy mit nem értenek.
Két dolog lehet.
-Az egyik: az illető automatikusan a válasz gombra klikkelt.
- A másik: felhívom az ügyfélszolgálatot. Elmondom, hogy mi a problémám. Feltesz tíz kérdést, amihez elő kell halásznom a megfelelő iratokat. Több mint fél óra, mire XY-nak kivesézzük a témát.
Rá pár napra ZX ügyintézőtől kapok egy emélt, miben megkérdezi, hogy mi a problémám.
Előhalászom az iratokat, újra leirok mindent.
A választ központi címre kéri. Elküldöm.
Egy hét múlva egészen más személytől kapok e-mailt, amiben felteszi nagyjából ugyanazokat a kérdéseket.
Elküldöm az előző mail másolatát.
Az ügy mai napig tisztázatlan.
Ügyes.
Sorstárs 4:)
Én mindenesetre azzal kezdtem a napot hogy a csoporvezetőnek előadtam mindent
Pl nézd kiküldök 3 iratot hogy kérem vissza aláírva, erre visszaküldenek abból kettőt.
Meg nézd, a jogász hogy válaszolt? Te érted? És együtt olvastuk el, és értelmeztük, és bogarásztuk ki azt is, milyen "elbocsátásról" ír.
"
Itt pedig valószínűleg az lehetett, hogy ő mielőbb válaszolni akart neked, de vagy nem akar bemenni, vagy még nem tudja, hogy be tud-e menni.."
Ezt nem gondolod te se komolyan hogy nekem kéne bármit is kitalálni, meg tippelgetni meg feltételezésekbe bocsájtkozni, ha nem kapok válaszokat és az én kis fantáziáimat venni alapul..
2. Nem szívatásból ilyenek, hanem alapból nem megy 2 kérdésre válaszolni, vagy 3 lapot aláírni.
Igazolásról: Persze hogy nem felel a csak márciusig tartó, de kértem az igazolást!
Nyilván nekem fel kell tudnom mutatnom 2022- 2024 márciusig egy igazolást, azért kértem, valamint aztán nyomoznom kell hogy márciustól ki fog nekem máig igazolni. Mert mastol meg márciustól decemberig kell még egy akkor.
Es baromira nehezíti a munkám az adatvédelmi törvény is.
Ez is olyan gáz munkahelyeken hogy olyan adatokat kérnek tőlem amiknek kiadására szinte nem jogosult senki adatvédelmek miatt! Így olyan szerveket kell bombáznom akikből mint másik szerv ki tudom "préselni" mert engedi a törvény.
Sorolhatnám, de tényleg, akinek mindenkivel valami baja van, az elgondolkodhatna...
De a példáidnál:
Ha több dokumentumot küldesz ki több címzettnek, akkor kellene a levélben specifikálni, hogy kitől melyik dokumentumokat várod vissza.
Ha te kérsz egy időszakra igazolást és a válaszoló nem tudja igazolni, mert a teljes időszakért nem felel/nem tudja igazolni stb. Akkor nem az a helyes elvárás, hogy ő találja ki, mit írjon alá, hanem megköszönöd a téjákoztatást és küldöd a javított dokumentumot, amit alá kell írni.
A több kérdésre egyszerű a válasz, az emberek figyelmetlenek, sietnek, túlterheltek stb stb. Van amikor egyszerűen elindul a gondolatmenet, leírja, mire a végére jut, már elfelejti, hogy lett volna másik kérdés is. Felhívod, rákérdezel, vagy válaszolsz, megköszönöd az eddigieket, felteszed az újabb kérdést. Ebbe se kell többet belelátni.
A stíluis a legnehezebb, szokták mondani "a stílus maga az ember", aki így fogalmaz, azzal nem tudsz mit kezdeni, meg kell tanulni kezelni. Hiába állsz bele, csak még jobban rá fog játszani a modorosságra. Ahogy a te nyers stílusodat se fogod finomítani, ha ő szólna, hogy lehetnél kedvesebb
Jaj nem akartam részletesen beszélni errol.
Nyilván egyértelműen kértem be az aláírásokat igazolásokat meg stb.
Ha azt irom 2022-2024 dec ig kell vmi. A normalis válasz az lenne, csatolva küldöm 2022- 2024 03ig, 03 tol nem állnak adatok rendelkezesunkre.
Igy meg még lett belőle vagy 6 levelezés ifőszakokról, mire megkaptam végre a "tört"igazolást.
Csak az alap érdekelt volna a kérdésben. Hogyan lehet ugy dolgozni ha képtelenek olyan alap dolgokra mások hogy ha 3 vmit kèrek akkor ne kettőt küldjön, ha 2 kérdésem van azt meg ne kelljen már kérdésenként külön e mailben kérdeznem egyesével, mert csak egyre megy valaszolni.
Ma pl személyesen már megkérdeztem az egyik egységet hogy inkább kinyomtassam a kezébe az aláirni valókat? Csak mert más egységektől nem érkeznek be a doksik normalisan.
(Ugy küldik be pl kértem átvételit(1) megbízó levelet(2) jegyzőkönyvet aláírva, hogy beküldik 2 példányban az egyiket másikat, (így azok felét dobhatom ki, nem kértem 2 példányban!!)a harmadikat meg kihagyják elfelejtik.
A csopveznek ezt is kisírtam magamból amugy.
Tehát te valójában már eldöntötted mi a helyes válasz. Miért írtad a ki a kérdést?
Nem mertél egy belső szabályzatmódosítást kezdeményezni?
Plusz egy jó tanács, szedd pontokba a kérdéseidet, ne folytatólagosan írd, mint itt. Sokat segít az is
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!