Miért stresszelek/szorongok ennyire a munkahelyen?
Amit érzel tipikus jelenség a kezdő munkavállalóknál. Az a probléma, hogy nem vagy tisztában az elvárásokkal, és nem tudod belőni, hogy jól, vagy szarul csinálod. Ezt feloldani a vezető tudja a megfelelő intenzitású és tartalmú visszajelzéssel.
Amit én szoktam csinálni a kezdőkkel, hogy elég tisztán megpróbálom elmagyarázni, mi a vágyott cél, azt kb mikor szeretném elérni, és mi az, amitől most csalódott lennék. Pl most lehet, hogy 50 hideghívásból 0 sikered volt, de ez lehet normális is. A vezető meg mondhatja, hogy a jó értékesítők kb 100 hívásból csinálnak egy sikert, és ha valaki tartósan nem éri el az 200/1-et, azt kirúgjuk, DE tőled kb fél-egy évig nem várjuk el ezt a szintet, mert annyi a betanulás. Már jobban is vagy, mert tudod, hol tartasz és mikor kell aggódnod.
A másik klasszikus hiba, hogy dicsérgetjük a kezdő munkavállalót, hogy biztassuk, pedig erre van a legkevésbé szüksége. A dicsérettel csak azt sugalljuk felé, hogy mindent jól csinál, mégsem jó a végeredmény, és emiatt tehetetlenséget, kilátástalanságot érez. Azt kell neki megmondani, hogy mit b.sz el, és mit csinál jól, mert ezzel tisztul előtte a bozót, tudja, merre kell mennie, és visszakapja az irányítás érzését.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!