Egy közoktatási intézmény igazgatója meghatározhatja, hogy ne hordjon egy tanár márkás ruhákat a munkahelyén?
Szeptemberben kezdtem el dolgozni egy szakgimnáziumban kezdő tanárként.
A pulóvereim, pólóim és cipőim nagy része a jelenleg divatos márkák köréből kerül ki. Elég nagy ruhatáram van, kb. 18-19 éves korom óta havonta veszek magamnak egy-egy új darabot. Ez nálam havi kiadásban 20-40 ezer Ft-ot jelent, amit erre a "hobbimra tudok áldozni.
A héten az igazgató elbeszélgetett velem és azt a "javaslatot" tette, hogy örülne, ha kicsit hétköznapibb ruhákban mennék dolgozni. Szerinte ez a diákok és egyes kollégák szemében is felháborodást/ellenszenvet kelt, hogy drága ruhadarabokban tanítok és a valódi tudásomról elveszi a figyelmet.
Ha nem változtatok az öltözködésemen, akkor valószínűleg az év végén esedékes értékelőmben le fog pontozni, és múltkor egy értekezleten ki is jelentette, hogy aki egy értékelési pontban is 1-es minősítést kap, ő elküldhető.
Előtte 8 hónapig egy multinál dolgoztam, ott ilyen jellegű problémával nem szembesültem.
Mondjuk annyira nem parázok, mert hiányszakmában vagyok (fizika-matematika, jelenleg műszaki tanárnak is tanulok), így kb. másik 20 iskola is tárt karokkal várna. Viszont én megkedveltem a tanítványaimat és a kollégáim egy részét is.
25F
Nálunk(állami intézmény)is van ilyen íratlan szabály. Mindenki noname cipőkben dolgozik olcsó kocsikkal jár egyszerű ruhákban.
Ezzel is tükrözve azt hogy az állam pénzéből így élünk(amugy folyamatos az irodaszer hiány is és lepukkant folyamatosan lerobbanó kocsik a céges kocsik is amikkel gyerekeket szállitanak. Ez gyermekvédelmi szektor amugy.)
Valahol egy tanítónak is azt kéne tükrözni lehet hogy nem az számit kívül mi vagy, (vannak szegeny gyeekek is a suliban), hanem hogy belül mi.
A gyerekek meg úgy vesznek mindent a tanítóktól amugy mintha messiás lennének. Abszolut minták a szülők mellett.
7
Szerintem nem a szakmai kompetenciáról írtam de ha te jobban tudod, mit értek a tanításhoz, legyen neked igazad.
Én olyan iskolában tanítok, ahol van sok hátrányos helyzetű gyermek is, meg vannak nagyon gazdagok. Az, hogy milyen ruhában tanítunk, milyen a megjelenésünk, mennyire ápoltak, igényesek vagyunk az nyilván példa értékű a tanítványok számára. Nem a márka számít, de nem is kizáró ok. A gyerek nyilván nem a tanár ruházatára vágyik, hanem a társait irigyli akiknek több van. De a tanár megjelenése inspirálhatja arra, hogy ha tanulok, dolgozok, akkor nekem is lehet ilyenem. Itt a tanulás a tudás értéke a mutató. Míg a másik gyereknél lévő iPhone vagy Nike cipő azért irritáló a szegényebb társainak, hiszen a másik nem dolgozott meg érte, neki mégis van. De ott a példa, ha tanulok, dolgozok én is megvehetem majd magamnak azt is amit egy tanár megvehet magának.
Mellesleg én nem hordok közkedvelt márkás cuccokat mert nem stílusom, de nem zavar, aki meg igen. Visszatérve az iskolai közegre, nekem a kérdező által leírt történetben az igazgató hozzáállásával van bajom, nem dolgoznék olyan vezetésnek, aki még a pedagógus külsejébe is bele akar szólni magasabb érdekekre hivatkozva.
Nagyon nem jól látod. A szegeny gyerek nem igy gondolkodik. Hanem en senki vagyok mert nekem olyan nincs. Plusz a gunyolódás. Ez szépen be is épul személyiségbe is hogy önhitet is roncsol. Valamint azt is hogy az az ertekes csak akinek nike-ja van más meg nem.
Egy rakat tanár mindenféle gyermekpszichologiai ismeret nélkul tanit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!