Kit kell ilyenkor megszólítani a levélben?
Kaptam (hivatalos) e-mailt, amire válaszolnom kell.
Az ügyintéző, és akinek az e-mail címére írnom kell, A.B. a neve.
De a levelet már C.D. írta alá.
Most ha A.B. e-mail címére elküldöm amit kell, akkor kit szólítok meg? Tisztelt A.B., vagy aki maga a levelet írta, C.D.?
Nyilván A.B-t.
C.D. csak megírta, hogy kinek írjál.
Mennyire formális a válasz?
Hivatali rendszerben dolgozva, ha a levél tárgya egy hivatalos felkérés (csináljunk meg X dolgot mondjuk), akkor CD-nek címezzük a hivatalos választ, és az én nevem, mint AB, szintén csak ügyintézőként jelenik meg, az aláírás nem az enyém, hanem a "saját CD"-nk lesz.
Tehát: a CD-k neve mindig az igazgató, osztályvezető, stb, akinek hivatalos aláírási joga van a kimenő levelekben, kvázi mindent láttamoznia kell.
De a tényleges ügyintéző, aki a levelet írta, az AB.
Az email szerintem egy fokkal kevésbé formális, mint a papírforma, én becímezném AB-t magánszemélyként. Ha hivatalos minőségben válaszolnék, akkor viszont CD-t.
Egyébként igen, simán írhatod úgy a levelet, hogy
Tisztelt C.D.!
Tisztelt A.B.!
Tisztelt A.B. vagy Illetékes személy,
megkaptam levelüket...
Tuti ezt írnám szemrebbenés nélkül. Hiszen ez a valóság.
Teljesen mindegy, ahol ennyire bürokratikus a rendszer ott úgyis csak egy adatsor vagy, ahogy ők is.
Szóltsd meg mindkettőt és kész. Én legalábbis ezt csinálnám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!