Elvárhatják munkahelyen, hogy mindig felvegyük a vezetékes telefont? (NEM kapcsolattartó vagy hasonló munkakör)
Kettesével ülünk kisebb szobákban az irodában, vezetékes asztali telefonok vannak. A munkakörinkben, szerződésünkben nincs telefonos elérhetőségre vonatkozó kitétel.
Nem külsős partnerekkel tartjuk a kapcsolatot, 99%-ban a főnökünk vagy az ő titkárnője telefonál általában adminisztratív ügyben (pl. menjünk fel valami papírt aláírni, jövő szerdán lesz megbeszélés, ilyesmik).
Természetesen már jeleztük, hogy jobb lenne mobiltelefon vagy legalább egy sim kártya, de nem kapunk.
A főnökünk már párszor morgott velünk, hogy senki nem veszi fel a telefont.
Gyanítom akkor is "elérhetőnek kell lennem" ha ez nincs külön feltüntetve a papírokban, de mit jelent ez pontosan?
Számomra életszerűtlen, hogy valaki folyton üljön a szobában "ügyeletben". Ha a kollégám szabin van, aznap nem mehetek ki mosdóba? Vagy ha mindkettőnknek el kell mennie egy megbeszélésre, akkor mi legyen? Amíg ő kimegy cigizni, én nem melegíthetem meg az ebédem a konyhában? Ha kollégám nincs bent, nekem félbe kell hagynom a saját online megbeszélésem, hogy felvegyem az ő telefonját?
Jogos elvárás lenne, hogy valaki mindig üljön a szobában? Kötelezhetnek ilyesmire? Mik a kötelességeim elérhetőség terén?
Nem életszerű és jogilag sem láncolhat az asztalhoz.
Rá kéne venni, hogy egy jobb asztali telefont szerezzen.
Nálunk régen olyan volt ami villogott ha nem fogadott hívást kaptam és egy gombnyomással vissza lehetett hívni.
Írtam is: "Természetesen már jeleztük, hogy jobb lenne mobiltelefon vagy legalább egy sim kártya, de nem kapunk."
Állami fenntartónk van, nem veti fel a helyet a pénz, nem vesznek nekünk telefont. Szerintem nem lenne nagy kérés, de a fenntartónk szerint igen. Ezzel nem tudok mit csinálni sajnos.
12.-re.
Alapítványi iskola? >:)
#13
Nem, hanem közgyűjtemény, bár nem értem ez miért releváns.
(Az alapítványi iskoláknak nem az a lényege, hogy egy alapítvány a fenntartó? Nem vagyok nagyon képben ezzel a konstrukcióval, de úgy képzelem hogy ott pont nem állami fenntartó van.)
Ha csörög és ott vagytok, akkor vegyétek fel. Ha pedig nem vagytok ott, aki keresett az így járt, vezetékes telefon próbálkozzon újra.
Vagy csináljátok azt amit nálunk a kórházba szoktak, hogy simán félreteszik a kagylót.
Ügyeleti jellegű munkakör betöltése esetén nem extrém elvárás, hogy amennyiben egynél több ember dolgozik adott napon egy helységben, akkor legyen mindig valaki a telefon közelében. -Ennek azonban vonzata az is, hogy az étkezés lehetőségét meg kell szerveznie a főnökötöknek vagy korrektül le kell játszani magatok között. Amikor nagy figyelmet igénylő munkafolyamatot végzel éppen, akkor egyszerűen nem veszed fel a telefont - akkor sem ha nincs senki a helységben, - de illik az első adandó alkalommal visszahívni azt, aki keresett. Azt viszont a hívó félnek kell megértenie és elfogadnia, hogy az esetek túlnyomó hányadában kizökkenti a munkavégzésből azt, akit hívogat, - ezért (főnök, nem főnök) annyira kell redukálnia a hívásokat, amennyire csak lehet, (nem lehet úgy dolgozni, hogy 15 másodpercenként hívogatnak valakit olyan kaliberű témákkal, hogy "Nem tudod, mi lesz ma az ebéd?" Az én főnökeim megértették, hogy van az a helyzet, amikor még miattuk sem fogok mindent "elejteni" azért, hogy telefont kapkodhassak, - vissza szoktam hívni őket, ha észlelem, hogy ők kerestek, de megértették, hogy adott esetben zavar a hívásuk. Visszaélni nem szoktam ezzel a helyzettel és ez így működik is nálunk - anélkül, hogy bárki is a rövidebbet húzná emiatt. A vezeték nélküli megközelítés pedig - tetszik, nem tetszik, - a fizikális jelenlét kikényszerítéséről szól, - mert ebben az országban pofátlan az emberek többsége.
Egyszerű példa: Ha egyszer arra ragadtatja magát egy főnök, hogy - látva a beosztottja fáradtságát - azt mondja neki egy napon, hogy "Figyelj, elmehetsz ma egy órával előbb, - látom rajtad, hogy jót tenne egy kis pihenés!", akkor ettől a nanoszekundumtól kezdődően a beosztottak többsége úgy értelmezi a helyzetét, hogy ez innentől az összes munkanap tekintetében érvényes rá. Aztán ha nem szól ezért a főnök, akkor elkezd szépen araszolgatni is az időben, - egyre később érkezik és egyre előbb megy el a munkahelyről. Tulajdonképpen ezért kell sok beosztottal úgy kommunikálni - gyakran szükségtelenül is, - mint egy értelmi fogyatékossal, mert az emberek kikényszerítik a túlzottan határozott, olykor tapintatlan érdekérvényesítést!
Figyelj!
Diploma nékül is van anyi Íkúm, hogy átirányícsam a vonalat a mobilomra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!