Elvárhatják munkahelyen, hogy mindig felvegyük a vezetékes telefont? (NEM kapcsolattartó vagy hasonló munkakör)
Kettesével ülünk kisebb szobákban az irodában, vezetékes asztali telefonok vannak. A munkakörinkben, szerződésünkben nincs telefonos elérhetőségre vonatkozó kitétel.
Nem külsős partnerekkel tartjuk a kapcsolatot, 99%-ban a főnökünk vagy az ő titkárnője telefonál általában adminisztratív ügyben (pl. menjünk fel valami papírt aláírni, jövő szerdán lesz megbeszélés, ilyesmik).
Természetesen már jeleztük, hogy jobb lenne mobiltelefon vagy legalább egy sim kártya, de nem kapunk.
A főnökünk már párszor morgott velünk, hogy senki nem veszi fel a telefont.
Gyanítom akkor is "elérhetőnek kell lennem" ha ez nincs külön feltüntetve a papírokban, de mit jelent ez pontosan?
Számomra életszerűtlen, hogy valaki folyton üljön a szobában "ügyeletben". Ha a kollégám szabin van, aznap nem mehetek ki mosdóba? Vagy ha mindkettőnknek el kell mennie egy megbeszélésre, akkor mi legyen? Amíg ő kimegy cigizni, én nem melegíthetem meg az ebédem a konyhában? Ha kollégám nincs bent, nekem félbe kell hagynom a saját online megbeszélésem, hogy felvegyem az ő telefonját?
Jogos elvárás lenne, hogy valaki mindig üljön a szobában? Kötelezhetnek ilyesmire? Mik a kötelességeim elérhetőség terén?
Azért gondolom többnyire a helyeteken ültök, akkor vedd fel, de nyilván ha pont kimentél mosdóba vagy ebédszüneted van és akkor hívnak, akkor nem tudod és nem is kötelességed egész munkaidő alatt a telefon mellett lenni.
Amúgy nem teljesen értem, hogy ilyenekkel miért telefonon keresnek titeket és miért nem lehet email-ben vagy a munkahelyi chat-es felületen megírni. Sokkal praktikusabb szerintem és szerencsére nálunk így szokott lenni. Csak akkor hívnak telefonon, ha olyanról van szó, amit nem lehet pár mondatban letudni.
Nem tudom, hogy ti mivel foglalkoztok, de nálunk elvárás, hogy mindig legyen valaki a szobában. Addig ne menj ebédet melegíteni, míg a kolléganőd vissza nem jön a cigizésből, vagy fordítva.
A telefont meg fel kell venni, különösen, ha "99%-ban a főnökünk vagy az ő titkárnője telefonál"
#2
Jajj ne is mondd, hányszor próbáltuk már meggyőzni, hogy inkább dobjanak szöveges üzenetet az ilyenekről. Sajnos hajthatatlanok, mert hogy "szóban gyorsabb". :/
#3
És a többi szituáció? Mikor szabin van, mikor beteg, mikor kettőnknek el kell mennünk egy megbeszélésre? Online megbeszélés? Épp most fog kezdődni pl. nekem egy online meeting, kollégám ma szabin van. A saját feladatomat hagyjam félbe emiatt? :D
#5
Nyilván, de a főnökünk nem tud minden egyes megbeszélésünkről, mosdóra menetelről. Tehát az ő szemszögéből nincs különbség, csak nem vesszük fel a telefont.
A mobilon legalább látnánk hogy keresett, vissza tudnánk hívni pár perc múlva, vagy írni egy sms-t hogy megbeszélésem van, hasonlók.
Így tényleg nem lehet jó, "fentről" csak annyit érzékelnek hogy csörög aztán senki nem veszi fel.
Csak nem tudom, alapvetően mire lennék köteles, mert nem említi ezt semmilyen szerződés nálunk.
#7
Egy nap átlagban 3-4 megbeszélésünk van, vagy kollégákhoz megyünk át, szóval nem ülünk 90%-ban a saját asztalunknál. Tényleg jórészt nem tudjuk felvenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!