Hogy kezelitel a munkahelyi atrocitásokat?
Sajnos felnőtt létemre megint elsírtam magam egy agresszív vásárló kötekedése miatt...nem írom itt le a részleteket, mert felismerhető lennék attól tartok...a védelmemre kelő munkatársam valamennyire megértett, a műszakvezetőm viszont "finoman" utalt rá, hogy jó lenne, ha nem érzékenyülnék el legközelebb.
A férfi ordított, fenyegetett...a többit nem írom le...szerintem, nem csoda, hogy ìgy reagáltam fiatal nő létemre..inkább az a probléma, hogy elhitetik az emberekkel, hogy a kereskedelemben dolgozók gyakorlatilag arra való szolgák, hogy beléjük törölhessék a vásárlòk a talpukat.
Nagyon kellemetlen volt...inkább átvették tőlem a munkafolyamatot a hátralévő délelőttre...többet nem szeretnék így jârni...hiába lépnék ki...mindenhol előfordul ez a jelenség..
Ti hogyan kezelitek az ilyesfajta helyzeteket? :(
Én nem dolgozom sem a kereskedelemben, sem a vendéglátásban. Ismerem ezt a mondást, és értem, hogy a cég, étterem, a vendégekből él, na de akkor sem mindig a vendégnek van igaza. Ez is lehet az oka, hogy sokan ezt el hiszik és ezután így viselkednek egy másik emberrel.
Mondjuk ez meg legyen annak a baja aki így áll másokhoz, problémát szépen is meg lehet beszélni.
Talán idővel kérdező, te is jobban viseled, mint az első válaszoló és nem veszed magadra. Valószínűleg nem is neked szól csak adott egy "jó" lehetőség, hogy valaki ki töltse az adott személy a mérgét, lehet előtte a munkahelyén vele történt ugyanez és már egy apróságon is ideges lett. Nem lehet tudni.
Határozottan kérem, hogy viselkedjen és ha nem veszi a lapot megkérem a távozásra.
Időnként munkatársam vagy biztonságiakat hívom, hogy segítsenek.
Általában elég ha mögöttem állnak mogorva tekintettel.
Részegnek, késesnek vagy herbálosnak nem megyünk a közelébe csak távolról nézzük és ha mindketten veszélyesnek látjuk akkor kihívjuk a rendőröket.
A kollégáidnak és a főnöknek is igazuk van: jó, hogy együttéreztek veled, és valóban nem kéne elérzékenyülni.
Ilyenkor tudatosítsd magadban, hogy a vevő egy szánalmas bunkó. Képzeld el, milyen gáz lehet az élete, ha így kénytelen elégtételt venni, kiélni a csepp kis "hatalmacskáját".
Velem is gyakran volt hasonló helyzet, én felvettem a "jégmosolyt" amennyiben nem volt tét, akkor ráhagytam, ha igen, akkor elhajtottam.
Ilyenkor a "drága ügyfél" lendületbe jön, és darál, darál... ha védekezel, kétségbeesel, elveszel, ha visszakérdezel, stb. akkor kizökkened a lendületéből.
- Tehát jól hallom, hogy elégedetlen a kiszolgálással? (ebben van egy kis gúny, hiszen ordibál, mégsem mondhatja, hogy bunkó vagy)
- És most mit vár tőlem, kedves uram?
- Nézze, eddig ez és ez történt, ez és ez az ügymenet, amitől sem én, sem más munkatársam nem térhet el. Ha önnek ez megfelel, rendben, ha nem, az is rendben. Hogy dönt?
Szóval valami ilyesmikkel kell leszerelni, nekem általában beválnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!