Normális, ha idegesít a munkahelyen, hogy semmit se tudok befejezni, már közben jönnek egy másik feladattal, és mindent félbe kell hagynom?
És kb. nincs olyan nap, hogy azokat a feladatokat csinálom, amiket aznapra elterveztem.
Van olyan munkakör, ahol szépen sorban lehet menni a feladatokon?
Miért kezded el az újat, ha az előző még nincs kész? Ezt várják el?
Nem értem, milyen munkahely ez, ahol nincs probléma a temérdek félbehagyott feladatból?
1. Priorizálni kell 2. Nincs értelme a mutlitaskingnak, hogy mindenbe belekezdesz, de semmit nem fejezve be és nem haladsz egyikkel sem. Neked kellene sorrendet állítanod és határidőket kitűznöd a legfontosabbtól a ráér vagy határidő nélküliig.
Nyilván ha a főnöktől beesik egy sos mai/heti prior, azok előrébb jönnek mint mások, és igen a napod is borul a gyakorlatban. Sokszor nem teljesül amit az ember eltervez.
Vezess priorizált to do listát. Ne az alapján kapkodj egyik feladatról a másikra, hogy ki mikor szólt érte, hanem mindig sorrendben azt csináld, amelyik a legfontosabb, legsürgősebb.
Step by step.
Sokáig én is ilyen voltam, de meg kell tanulni rangsorolni a fontosat, a halaszthatót.
És nyugi: meg lesz oldva minden.
Persze, hogy normális, ha így érzel. Egyetértek #4-es válaszolóval és a két pontjával, amihez annyi hozzáfűznivalóm van, hogy vannak, akik azért valósítják meg nehezen az általa vázoltakat, mert olyan mértékig maximalisták, hogy nagyon nehéz megfelelő minőségben befejezettnek tekinteniük egy - egy feladatukat.
Nálam is így volt sokáig, míg végül hallgattam az okos tanácsra, s elkezdtem gyakorolni a "nem kell, hogy tökéletes legyen, elég a jó is" elv mentén való munkavégzést. Beletelt pár évbe, mert nem könnyű "elengedni" az említett hozzáállást, de mára úgy ahogy sikerült megvalósítanom. Azon csodálkozom, hogy még így is kapok dicsérő visszajelzéseket, pedig a saját 10-es skálámon mérve az addigi 9+ -os nívóról "leengedtem"a szintet úgy kb 5 - 6 -osra.
Szóval, még ma is kellemetlen érzés úgy "hagyni" egy munkát, de már meg tudom tenni.... muszáj, mert máskülönben soha semmivel nem készülnék el. Ha nálad is ez okozza a problémát, mint látod, van kiút belőle, bár nem könnyű kijutni rajta.
Hi, ez már régi kérdés, de reflektálok újra, mert szerintem hasznos minden hasonló tanulság:
Én azóta leginkabb cross-teamekkel dolgozok… gondolhatjátok hány embertől esnek be kérések. Ahogy azt is, hogy nem működik h mindnekinek minden azonnal kell..
Amit mondhatok az az, amit egy idős kollega is tanácsokt nekem a kapkodókra: már az elején meg kell húzni a határokat, és “ránevelni” az embereket a tervezésre. Az elején nem fognak ennek örülni páran, de hidd el, utána boldogabb lesz az életed.
Simán visszapattintom instant, ha valaki csak utolsó pillanatokban von bele egy projektbe/feladatba, és amit szeretne az nyilván több idő, de ő 1-2 napon belül vagy azonnal akarja..
Elkezdtek az emberek ráállni, plusz mivel nem mindig tudják h mi mennyi idő, így én szabom meg és mindig megadom h ez az adott feladat kb ennyi időt vesz igénybe, így kérlek legközelebb mindig ennyi idővel előtte jelezd, ha ez valóban fontos. Kicsit át kell venni az embernél az irányítást. Működik. :)
U.i: ajánlom mindenkinek loewhaley accountjat, humoros oldalról megközelítve, de abszolút helytálló tippekkel tanít arra, hogyan húzza meg az ember az egészséges határokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!