Milyen az élete egy portásnak?
Monoton, ingerszegény.
Portásnak az megy, aki szeret kényelmesen, komótosan, meghatározott rend szerint éldegélni és nincsenek túlzott igényei úgy az élettel szemben sem, mint a fejlődés irányában.
Meghatározott időnként felkel, letisztálkodik (ha megteszi), felöltözik, feltölti magának az állandó pakkjának éppen hiányzó részeit, elmegy dolgozni, elvégzi a kötelezőt, aztán a műszak után haza megy. Olyan típusú embereknek való ez a munka, akik nagyon nehezen viselik vagy dolgozzák fel a környezetük változásait.
A portások nem keresnek sokat általában és le szokták nézni őket - nagyjából olyan szinten, mint a "tisztaság managereket", azaz takarítókat. Többségük sokat teázik, kávézik, dohányzik, szeretik a futó, tartalmatlan beszélgetéseket.
Biztonsági őr vagyok, és emellett portàzok. Van teher és személyporta, ketten vagyunk. Én nagy részt a tehert viszem, de besegítünk egymásnak. Néha annyi a munka, hogy ketten is kevesek vagyunk rá. Van, hogy egyszerre csörög mind a négy céges telefon. Teheren nagyon nagy a felelősség nálunk...Olyan dolgokat csinálunk, amihez papíron semmi közünk. Például fuvarszervezés, a kamionossal is nekünk kell beszélni (aki 10-ből 8 esetben nem beszél magyarul, de némelyik még angolul se), ha egy db szám nem stimmel az adatai között már nem jöhet be. Ha beengeded kirúgnak. És rengeteg adat van a sofőrről/kamionról. Minden dokumentumot el kell kérni. Majdnem minden kamiont le kell mérni, a mérlegnek a programjàt kezelni meg kell tanulni, ráadásul sokszor a mérleg nem is úgy működik ahogy kell, és néha le sem méri a dolgokat, ha nem veszed észre és nem méri le a kamiont ismét csak kirúgnak. Ha elfelejted lemérni nyilván kirúgnak. Kifelé és befelé is mérni kell. Sokszor a kamionos nem érti, hogy rá kell állni a mérlegre, és túl megy rajta, megy a raktàrhoz egyből, olyankor vissza kell könyörögni a sofőrt a kamionnal együtt, hogy álljon vissza a mérlegre. Mérés közben ki is kell szállnia, de szintén könyörögni kell ezért is. Ezek mellett nap, mint nap harcolunk a dolgozókkal, akik igen csak buta emberek nagy részt, én nem nézem le azt aki soron dolgozik, de ezek az emberek sajnos tényleg nagyon butàk. Van, hogy egy dolgot el kell mondani nekik egymás után háromszor, és akkor TALÁN megértik. Minden információ hozzánk fut be, és mindent nekünk is kell továbbítani. Táskaellenőrzés is van, minden műszaknak meg kell nézni a csomagjàt, minden dolgozónak. Ha valami olyat találsz, akkor műszakvezetőt kell hívni és előtte kipakoltatni. Eközben jönnek a kamionok is nyilván. A kamionnak sok adatát fel kell írni egy füzetbe + gépen is 2-3 helyen rögzíteni kell, ha bármit elfelejtesz lecsesznek. A sofőr nevét, két okmànyszàmàt, rendszàmokat, honnan jött, melyik fuvarozó cégtől van, hova megy tovább fel kell írni. A mérlegbe is be kell írni mindent. Ha megvan a zárómérés, akkor a mérlegjegyet alá kell írnia a sofőrnek (rendszerint addigra eltűnik a sofőr, és mehetsz ki hozzà könyörögni, hogy jöjjön vissza). A sofőrrel biztonsági útmutatót kell íratni, és figyelni is kell, hogy betartja-e(mellény, bakancs, szájmaszk), ha nem tartja be te vagy a hibás. Ha több kamion jön neked kell döntened, hogy melyik menjen be, a raktár nem segít, de ha rosszul döntesz lecsesznek.
Napi szinten jönnek be romàk és hajléktalanok is, hogy itt akarnak dolgozni, velük szót kell tudni érteni, és jelentkezési lapot adni nekik, meg segíteni nekik. Ha valaki jogtalanul megy fel az irodaházba te vagy a hibás. A legtöbb jelentkezőnek segíteni kell kitölteni a jelentkezési lapot is, mert sajnos némelyik írni-olvasni nem tud rendesen. Ha oktatásra jönnek a legfontosabb infókat nekünk kell elmondani, és szondàztatni kell, rendszerint fogunk pozitívat, aki el is kezd vergődni(ha ittas nem jöhet be).
Kártyákat kell osztani, ami nem nagy cucc, de a beléptetésre szigorú szabályok vonatkoznak, amit ha nem tartasz lecsesznek. A belépőkaput nem mindenki tudja kezelni, hiába halál egyszerű, szóval figyelj arra is, hogy hogyan lépnek be. Szondàztatni is kell minden műszakbeérkezésnél, itt sokan bunkóznak veled, és beszólnak, ha pozitív akkor jegyzőkönyvet kell felvenni, mert a kamera felveszi, ha nem veszel fel jegyzőkönyvet, és kirúgnak téged. Nem érdemes kockáztatni. A műszak sok helyen 24 órás, ha szerencséd van tudsz aludni pár órát, ha nincs, hát akkor az 24 óra ébrenlét, vagy max ülve alvás. Tudom, törvény szerint járna X óra pihenő, de 20-ból 19 munkahely ezt nem tartja. :) Fizetés persze szánalmas. Ha alkalmazottiban vagy, akkor pláne szar a fizu, alvállalkozóként még fizetnek is, de az nagy macera. Ezek mellett, ha van egy kis gógyid akkor ne csináld ezt a munkát! Garantálom, hogy a munkatársaid aluliskolázott barmok lesznek nagy részt, akik megpróbálnak kigolyózni, mert jobban végzed a munkát/vagy mert épp több eszed van, mint nekik. Nálunk is ez van. Hányok az egésztől.
A túlóra mindennapos, ami azt jelenti, hogy 24 óra munka + 12 óra, ami a szabadnapodból jön le, és nyugi, sok helyen ezt se fizetik ki(nálunk se). Mindegy, hogy 240 órát dolgozok, vagy 300-at ugyanannyira szánalmas szar a fizetés. De ez van, a túlóra kötelező, ha nem vállalod kirúgnak. :) Persze ember nincs a helyemre, mert ennyi pénzért ennyi szart senki nem vállal, szóval ha találnak idiótàt, akkor azt jól ki is hasznàlják.
Éjszaka jönnek néha ellenőrizni, aki alszik kirúgjàk. Volt, hogy az ellenőr bemàszott a kerítésen, meg ilyenek.
Ha éjszaka hívnak, hogy be kell menned, akkor be kell menned, ennyi. Ha nem mész kirúgnak.
Szabadnap, táppénz nincs, örülj ha ilyen putri helyen bejelentenek.
Ha a kolléga késik akár egy órát is, akkor neked ott kell maradni, mert egy őr nem maradhat egyedül egy műszakban, és azt a plusz órát nem fizetik ki.
Utazást termeszetesen nem térítenek sok helyen, nálunk sem.
Ja, és van mikor egy-egy kolléga a súlyos emberhiàny miatt 2-3 helyen ugrál, van egyik gyárban, aztán megy át 24 óra után a másik gyárba, hazamegy 12 órára, és megy tovább 24 óràra a harmadik gyárba. Volt mikor nekem is négy napot kellett egyben bent lennem 12 óra pihenővel. A végére azt nem tudtam, hogy xy dolgot hova tettem. :)
Ingerszegény környezet? Nagyon nem, állandóan idegeskedni fogsz, mindig lesz egy idióta sofőr aki nem hajlandó nevet adni/igazolványszàmot, aki visszapofàzik, lesz olyan dolgozó aki hisztizik a szonda miatt, lesz olyan gyökér kolléga, aki lehord téged mindennek, meg aki lefotóz alvás közben, lesz aki meg fog fenyegetni, hogy munka után megkésel, stb. Gyűlölöm én is, 3 szakmával csinálom ezt, alig várom, hogy mehessek innen.
Ja, és igen. Sokszor nagy a pörgés, csörög minden telefon, műszakváltás van(ellenőrzés, szondàztatàs), aztán ha lement nagyjából minden, akkor van pár óra szabadság, olyankor HA nincs bent termelésvezető, igazgató vagy ilyesmi akkor lehet kicsit lazulni, film vagy zene. Hát, ha vannak bent, akkor szívás. Akkor maximum fel-alà járkálhatsz. Ha hív a főnök, és nem veszed fel azonnal, akkor leordít. Nem érdekli, hogy wc-n voltál, vagy hasonlók.
A kamionnak a plombàit is ellenőrizni kell, és kell néha rakodásellenőrzést is tartani. Ha silós a kamion, akkor fotózni is kell a kamiont minden felől + a plombàkat is.
Ha a kamionoson alkoholt érzel meg kell fújatni (én éreztem már, fújattam már meg kamionost).
Ha tűz van, vagy próba akkor a portának kötelessége szólni mindenféle + névsort nyomtatni, és kiterelni mindenkit. Utoljára az őrök mehetnek ki. Nekünk múltkor pont megbolondult a tűzjelző, és azzal szenvedtünk, hiába hívtuk az ügyeletet is nem vette fel. Végén az MVM jött ki, és kiderült, hogy meghibásodott a készülék, azért nem tudtuk leállítani, addig végig vinnyogott nekünk, órákig. Öröm volt.
Mindenről jelentést kell írni, amit ha elrontasz leordítanak.
Éjszaka meg akkor jó, ha ketten vagytok, akkor felváltva tudtok aludni, ha nincs semmi rendkívüli (pl.: Tűzjelzés, nem kell mentőt hívni valami dolgozóhoz, stb). Egyszerre, ha van belső ellenőr, akkor nem érdemes aludni, mert repültök mindketten, és akkor másik két kolléga fog szívni, mert éjszaka be kell jönniük dolgozni.
Elég exluziv helyen vagyok biztonsagi őr. Tv-zek, filmezek, 2 óránkként járörözök, sétalgatok egyet, nyugis, végignetezem az éjszakat. 2 iylen allasom van, mindketto jol fizet. Az eygik egy luxus irodahaz éjszaka a legjobb, még ágy is van, ahova le tudok fekudni, a masik munkam egy lakokontener. itt fegyverrel őrzünk, d emeg jo h korlatlan csoamgom van mert azt is szinte vegig tv-zem.
2. te normalis vagy? Vannak noramlisabb helyek, gyere onnan elfele, mert nem er annyit az egészséged, a vagyonő sokrétű sok ágú dolog. Amúgy még mielőtt jönnének h biztos bunkó vagyok, meg bunkók a avgyonőrök én vezetői pozicióban dolgoztam, csak jott a covid. igy kenytelen vagyok ezt csianlni, örülök, hogy van munkam.
Ettől barhol talalsz jobbat 2.
Kérdező ha portás melóra gondoltal, amihez nem ekll vagyonőri végzettség, akkor kb 60-90 ezer netto és akkor jol irja az 1. a tobbit.
H ameg vagyonőrre gondoltal, aki portázik, akkor elgközelebb azt ird, mindenesetre mind2-re valaszoltam.
Nem voltam vagyonőr, de jártam felnőttképző suliba ahol volt éjszakai portás, valószínűleg aludt, reggel 5-6 óra körül beengedett minket, 1-2 alap dolgot megcsinált, pl nagy kaput kinyitotta a teherautóknak, utána 8kor lelépett mert jött a váltás.
Aki szintén "csak" azt csinálta hogy beengedett embereket, ha kértek tőle kulcsot bizonyos helyre akkor adott, meg néha csomagokat vett át.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!